Rv51 Geplaatst: 7 november 2006 Rapport Geplaatst: 7 november 2006 hallo, ik weet echt niks van dit onderwerp, dus vandaar mijn vraag ik was laatst voor het eerst op internet met de psp. en toen ik de memory card wou verwisselen (omdat er bij veel site's kwam te staan ''onvoldoende geheugen'' toen liep die een beetje vast, en vervolgens Begon die inneens Gta liberty city te starten (die umd zat erin) in de taal japans. daarna kwam er een beeldscherm dat de instelingen of zoiets waren beschadigd.. toen vroeg die of ik de standaard instellingen wou reseten/herstelen etc. dat had ik gedaan en nu lijkt alles weer goed te zijn? heb ik kans op een virus/ of bestaan die niet voor de psp? alvast bedankt Reageren
VforV Geplaatst: 7 november 2006 Rapport Geplaatst: 7 november 2006 heb ik kans op een virus/ of bestaan die niet voor de psp? Er zijn inderdaad zielige personen die zich bezighouden met het maken van virussen voor de PSP. Spijtig maar helaas. Deze virussen kan je onder meer oplopen door te surfen met je PSP. De nieuwste firmwares zijn beter beveiligd tegen dit soort zaken. Als je firmware 2.0 hebt, is de kans op virussen groter dan wanneer je bijvoorbeeld firmware 2.7 of 2.8 hebt. Met firmware 2.0 was het voor het eerst mogelijk om op het internet te surfen, omdat er nu ook een internet browser bij zat. Firmware 2.0 is daarom ook het minst beveiligd tegen virussen omdat dit de eerst firmware met internet-opties was. PSP virussen kan je ook oplopen door bestandjes (bijvoorbeeld Homebrew) te downloaden naar je PC en vervolgens op je MemoryStick te plaatsen. Reageren
Rv51 Geplaatst: 7 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2006 ah oke bedankt. maar dit probleem wat mij nou overkwam is dit meteen een virus? of kan dit ook een fout van psp zijn,. en hoe kan ik op virussen scannen of virussen verwijderen of tenminste erachter komen of ik een virus heb? sorry voor de vele vragen... maar wil namelijk niet dat de psp het straks begeeft Reageren
Advancegta Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat dit een virus is. Mischien kan je de sites aangeven waar je allemaal hebt bezocht? Heel toevallig heb ik precies het zelfde probleem als jou gehad. Ik was ook aan het browsen op mijn psp en opeens loopt mijn PSP vast. Ik herstart hem en hij geeft aan dat de instellingen beschadigt zijn; oftewel de Flash1. In deze Flash1 staan alle instellingen; zo ook je browser instellingen ( Geschiedenis, Cookies, Startpagina enzovoort). Door het vastlopen van de psp of een soort gelijke bug is er iets fout met deze instellingen waardoor ze worden gereset. Ik ben er echter zeker van dat dit geen PSP virus is; maar zoals VforV al zegt ze bestaan wel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.