NandroDavids Geplaatst: 7 november 2006 Rapport Geplaatst: 7 november 2006 In de afgelopen 2 weken hebben in totaal 70 mensen de moeite genomen om hun stem uit te brengen in de Muziek & Film Awards 2006. Allereerst willen wij deze 70 mensen bedanken, want zonder jullie waren deze awards een stuk minder leuk om te organiseren. Uiteraard hebben we verschillende reacties gehad op dit project, waaronder enkele met opbouwende kritiek. Mochten er volgend jaar weer Muziek & Film Awards plaatsvinden, dan zullen we hier zeker rekening mee houden. Maar goed, genoeg geklets, hieronder vind je de winnaars van de verschillende categoriën. Mocht je de complete uitslag nog eens willen zien, kijk dan in het Stemlokaal dat je >hier< kunt vinden. Voor de duidelijkheid: Bij één categorie was er een gelijke stand, en ook op basis van het aantal nominaties kon er geen winnaar uit worden gehaald. Vandaar dus een gelijke stand bij ‘Beste nummer internationaal’. Hopelijk hebben jouw favorieten gewonnen. Zo niet, stem dan volgend jaar weer mee om daar verandering in te brengen. Zo ja, stem dan volgend jaar ook gewoon weer om dat in stand te houden! Reacties kunnen geplaatst worden in dit topic. Dutchy3010 en NandroDavids Muziek Nederland/België: Beste nummer: DJ Tiësto – He’s A PirateBeste mannelijke artiest: Marco BorsatoBeste vrouwelijke artiest: AnoukBeste band: KaneBeste rockact: KaneBeste dance-act: DJ TiëstoBeste hiphop-/rapact: Ali B.Beste R & B-act: Ali B.Beste popact: Marco BorsatoBeste nieuwkomer: The PartysquadBeste videoclip: Gebroeders Ko – Boten AnnaBeste album: Ilse de Lange – The Great EscapeMuziek internationaal:Beste nummer: Robbie Williams – Tripping & Chamillionaire – Ridin’ DirtyBeste mannelijke artiest: EminemBeste vrouwelijke artiest: RihannaBeste band: Red Hot Chili PeppersBeste rockact: Red Hot Chili PeppersBeste dance-act: BasshunterBeste hiphop-/rapact: EminemBeste R & B-act: Kanye WestBeste popact: The Black Eyed PeasBeste nieuwkomer: BasshunterBeste videoclip: Bob Sinclar feat. Dollarman & Big Ali – Rock This PartyBeste album: Red Hot Chili Peppers – Stadium AracadiumFilm:Beste film Nederland/België: ZwartboekBeste film internationaal: Pirates Of The Caribbean: Dead Man’s ChestBeste actrice Nederland/België: Famke JanssenBeste actrice internationaal: Angelina JolieBeste acteur Nederland/België: Dolf de VriesBeste acteur internationaal: Johnny DeppBeste filmregisseur: Peter JacksonFilm met de beste special effects: Pirates Of The Caribbean: Dead Man’s ChestFilm met de beste geluidseffecten: The Fast And The Furious: Tokyo Drift Reageren
Colonel Cortez Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Dutchy3010 en Nandro Davids, Ik vond het project van jullie zeer leuk. Het opgeven van de nominaties en het stemmen vond ik zeer leuk om te doen. Er hebben een paar favorieten gewonnen die ik had genomineerd. Alleen zag ik een paar rare winnaars. Hoe kan Ali B winnen als beste Nederlandse Hip-Hop-/rap-act en als R & B-act? Ik zie Ali B als rapper en niet als R & B-act. Kanye West als R & B act winnaar lijkt me ook een beetje raar. Ik zie hem toch niet echt die refreintjes zingen net als Ali B(Behalve dan in het nummer Zomervibe). Helaas doet de link van het stemlokaal het niet. Ik krijg een melding van: Sorry, de link blijkt doodlopend te zijn. Ik zou het leuk vinden als dit weer volgend jaar plaats zal vinden op het forum. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 8 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Alleen zag ik een paar rare winnaars. Hoe kan Ali B winnen als beste Nederlandse Hip-Hop-/rap-act en als R & B-act? Ik zie Ali B als rapper en niet als R & B-act. Kanye West als R & B act winnaar lijkt me ook een beetje raar. Ik zie hem toch niet echt die refreintjes zingen net als Ali B(Behalve dan in het nummer Zomervibe)Tja, dat je het met sommige winnaars niet eens bent valt natuurlijk weinig te doen: Het merendeel van de leden die hun nominaties voordroegen zagen Ali B. en Kanye West als R & B-artiest, en dus staan ze tussen de genomineerden in de poll. Als ze dan ook nog eens de meerderheid van de stemmen krijgen, zijn ze volgens mij op een democratische manier de winnaar geworden van hun Award. Maar ik moet je wel een beetje gelijk geven dat Ali B. meer een rapper is dan R & B-er...Kanye West vind ik wat dat betreft al een betere keuze. Maar goed, de leden hebben gekozen, en de winnaars hebben eerlijk gewonnen.Helaas doet de link van het stemlokaal het niet. Ik krijg een melding van: Sorry, de link blijkt doodlopend te zijn. Ik zou het leuk vinden als dit weer volgend jaar plaats zal vinden op het forum.Als het goed is, doet de link het nu weer, met dank aan GTA-Sheep en Lantyz. Je kunt nu dus de polluitslagen allemaal nog eens nalezen in het Stemlokaal.(Meer reacties zouden trouwens erg fijn zijn....) Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 (Meer reacties zouden trouwens erg fijn zijn....) Je zegt het maar hoor . Het was inderdaad een lange lijst waar je uit moest kiezen en de eerlijkheid gebied me te melden dat ik tijdens het invullen ervan wel eens lang moest denken (en zelfs moest opzoeken) of een bepaalde film, lied of artiest nu uit 2006 was of uit 2005. Maar dat ligt aan mijn gebrekkige geheugen en natuurlijk niet aan het topic. Absoluut mijn complimenten Dutchy3010 en NandroDavids voor de goede organisatie en het leuke idee. Volgend jaar gewoon weer opnieuw En dan hoop ik stiekum dat Boten Anna inmiddels gezonken is met de gebroeders erop Reageren
Preddy Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 (bewerkt) Eerst even complimenten voor het organiseren van dit project. Was weer een leuke toevoeging voor het GTAForum. Volgende keer hopelijk wat meer dan 70 mensen die het invullen, persoonlijk vind ik dat niet echt heel veel. 5 minuten invullen is waarschijnlijk ietwat teveel voor mensen. En dan hoop ik stiekum dat Boten Anna inmiddels gezonken is met de gebroeders erop En dat Rihanna getracht heeft ze te helpen na het ontvangen van een SOS. (Hoe kan dat mokkel winnen van Shakira ) Bewerkt: 8 november 2006 door Preddy Reageren
Jorair Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Ik wil even zeggen dat ik het geweldig vind dat jullie dit hebben georganiseerd, ik denk dat vele leden (waaronder ik) er niet zouden aan willen beginnen omtrent het vele werk dat je erin moet steken. Mijn complimenten. Ik heb net zoals GTA-sheep lang moeten nadenken en opzoeken, want van dj's en rappers ken ik eigenlijk niks :$ . dit is misschien nog een kleinigheidje voor een eventuele volgende keer om ook een paar oudere zangers er in te verwerken. Maar desondanks goed gedaan (ik begin hier in herhaling te vallen). Dutchy3010 en Nandrodavids Jorair Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Top werk mensen! Alleen zoals al gezegd werd vind ik het een beetje raar dat Kanye West en Ali B. ''Beste R'nB'' act heeft gewonnen, want het zijn allebei rappers.. Zoek maar na op internet, je zult geen een R'nB nummer vinden.. Maar toch mijn complimenten voor alle mensen die dit georganiseerd hebben en natuurlijk ook de stemmers.. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 (bewerkt) Ik heb ook gestemd en ik vind het erg leuk dat jullie dit georganiseerd hebben Wat ik wel miste bij het stemmen was de mogelijkheid om een categorie over te slaan. Zo weet ik bijvoorbeeld weinig tot niets over de meeste Nederlandse muziek, maar om op de rest te kunnen stemmen moest ik toch iets aangeklikt hebben. Daarom heb ik bij sommige categorieën maar willkeurig iets ingevuld. Desondanks vind ik het geweldig dat jullie dit initiatief hebben genomen en ik hoop dat volgend jaar de GTAForum Muziek & Film Awards ook weer van de partij zijn Bewerkt: 8 november 2006 door Piet-Herr Reageren
NandroDavids Geplaatst: 8 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Wat ik wel miste bij het stemmen was de mogelijkheid om een categorie over te slaan. Zo weet ik bijvoorbeeld weinig tot niets over de meeste Nederlandse muziek, maar om op de rest te kunnen stemmen moest ik toch iets aangeklikt hebben, dus heb ik maar iets willekeurigs ingevuld.Tja, maar ook daar was over nagedacht: Om ervoor te zorgen dat er niet een categorie zou zijn die 60 blanco-stemmen zou krijgen, en 10 'echte' stemmen, heb ik de blanco-keuze buiten beschouwing gelaten. Allemaal bedankt voor de complimenten, en ook voor de opbouwende kritiek, want daar kunnen we natuurlijk wat mee doen bij een eventuele volgende editie van de Muziek & Film Awards. En de kans dat die gaat komen wordt natuurlijk steeds groter als meerdere mensen gaan zeggen dat ze het een leuk project vonden, en als ze dan ook nog eens wat verbeteringen weten, kan de editie van volgend jaar eigenlijk niet achterwege blijven... Reageren
.Levi. Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Fantastisch goed gedaan NandroDavids en Dutchty3010. Ik kan mij herinneren dat er vroeger ook iets zoals dit werd gedaan alleen was het niet gebaseerd op het TMF Awards. Er werden toen een aantal categorieën bedacht zoals rap, trance, rock en daar kon iedereen zijn favoriete artiest neerzetten. Het was dus meer "Algemeen" wat ook erg leuk was. Bedankt dat jullie de moeite ervoor namen om dit te organiseren. Reageren
SamShine Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Geweldig gedaan Dutchy en Nandro! Het invullen was soms lastig, simpelweg omdat ik me niet in alle dingen interreseer . Ik hoop dat veel andere leden dit goeie voorbeeld volgen! Reageren
Gunslinger Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 NandroDavids en Dutchty3010, ik denk dat ik dit wel een geslaagd initiatief mag noemen. Bedankt voor de organisatie. Met de uitslag ben ik het op de meeste punten wel eens. Het is een mooi lijstje geworden. Vooral Marco Borstato verdient het. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.