Jump to content

Hitman pro een goed en betrouwbaar programma?

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste Leden,

Ik zit erover te denken Hitman pro to instaleren, nou zegt mijn vader dat bij Hitman pro sommigen pc's raar op reageren.. Ik wou weten of dit waar is en of het een goed programma is. Ik heb een tijdje trug nog een topic gelezen of hitman pro gratis is er stond in een bericht dat je voor sommigen dingen wel moet betalen die in himtan pro zitten klopt dit?

Geplaatst:

Jawel er zitten wel een paar programma's in hitman pro waarvan je normaal moet betalen maar hitman pro gebruikt hiervoor gewoon de trial versie. En als hij problemen geeft is het een kwestie van uninstalle.

Geplaatst:

Ik heb gelzezen dat Hitman Pro soms Windows bestanden wegpleurt, maar die zijhn nodig om de computer draaiende te houden. Je kunt het beste 1 himan scan laten lopen, de log bekijken welke programma's hij gebruikt, dis downloaden, en zelf handmatig scannen. Zo voorkom je dat de computer vastloopt door fout verwjderde bestanden.

Geplaatst:
Ik heb gelzezen dat Hitman Pro soms Windows bestanden wegpleurt, maar die zijhn nodig om de computer draaiende te houden. Je kunt het beste 1 himan scan laten lopen, de log bekijken welke programma's hij gebruikt, dis downloaden, en zelf handmatig scannen. Zo voorkom je dat de computer vastloopt door fout verwjderde bestanden.

Inderdaad is het beter zo te doen, mij is het ook overkomen dat windows een foutmelding geeft na gescanned te hebben.

Een lijstje met programma's die HitmanPro gebruikt kan je hier vinden.

Geplaatst:

Inderdaad, dit is mij ook overkomen. Sindsdien kom deze foutmelding altijd in beeld als ik de PC opstart.

Geplaatst:

Ik heb hem gister geïnstalleerd en het verloopt tot nu toe prima allemaal! Dan wou ik alleen nog weten hoe vaak moet ik hem opstarten om te laten scannen enz. ??

Groet gammie :cya:

Geplaatst:

Lees dit:

Heel veel mensen raden nog steeds Hitman Pro aan als anti-spyware programma. Waarom begrijp ik eigenlijk niet precies, omdat het in mijn ogen (en van velen meer) meer nadelen dan voordelen heeft.

Hitman Pro is een schil bovenop diverse, bekende antispyware-toepassingen - waaronder Ad-Aware en Spybot S&D - gemaakt door Mark Loman. Hitman Pro bevat tevens Spy Sweeper (probeerversie van 30 dagen), CWShredder, SpywareBlaster, Spyware Block List ,Trend Micro's Sysclean Package en het door Mark Loman ontworpen Surfright en Hitman Pro antispyware. Surfright ontneemt internettoepassingen beheerdersrechten waarmee wordt voorkomen dat deze (belangrijke) computerinstellingen kunnen wijzigen. Hitman Pro antispyware kan onbekende malware (gedeeltelijk) onschadelijk maken.

Het lijkt heel handig, een script die meerdere anti-spywarescanners aanstuurt, maar dat vind ik niet opwegen tegenover de nadelen.

Hitman Pro wordt door meer dan 2 miljoen mensen gebruikt, maar toch raden de meeste malware-deskundigen dit pakket af.. Enkele bekende nadelen van Hitman Pro:

1. De problemen die de 'heuristiek' van Hitman Pro veroorzaakt zijn té ernstig. Legitieme en zelfs noodzakelijke bestanden worden verwijderd omdat ze volgens de maker van Hitman Pro niet aan bepaalde eisen voldoen. Dit kan ernstige problemen veroorzaken; programma's die niet meer functioneren of Windows die beschadigd raakt en daardoor niet meer wil opstarten,...

2. Je hebt geen controle over wat Hitman Pro verwijdert. Na de scan worden alle gevonden items automatisch en zonder toestemming verwijderd.

3. Surfright geeft veel problemen met Outlook Express en Internet Explorer. Veel mensen beschrijven surfright als "te agressief"..

4. De maker van Hitman Pro strijkt de eer en donaties op voor het vele werk dat wordt gedaan door de makers van programma’s als Ad-Aware (Lavasoft), Spybot (PepiMK), SpywareBlaster (JavaCool Software), Spy Sweeper (Webroot) etc. etc.

Ik heb zelf ook diverse problemen gehad met Hitman, registeronderdelen die verwijderd worden terwijl ze essentieel zijn voor Windows. Diverse vastlopers tijdens het draaien van Hitman....

Veel beter is het dus om de scanners die Hitman aanvoert individueel te gebruiken, zodat je nog steeds de volle controle hebt over de scanners.

Bron: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=29906

Geplaatst:

Bedankt RonaldVC, ik wist niet dat er zo veel nadelen aan het programma zaten en dat het zoveel kan aanrichten.. Ik denk dat ik dan beter de raad kan op volgen: Hitman verwijderren en scannars zoals Adaware apart installeren.

Groet gammie :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...