bernt Geplaatst: 11 november 2006 Rapport Geplaatst: 11 november 2006 Hallo, Ik kwam paar dagen geleden dode pixels op me psp tegen dus ik had vandaag vriendelijk de klanten service van psp gebeld. Toen zijden ze je garantie is om 1 maand en 11 dagen klopt. Maar wat ik niet begrijp wilje dat de dode pixels weg gaan moetje 89 euro gaan betalen:S. En ze moeten gewoon iets goeds leveren. Vanavond bel ik naar Kassa (consumetenbond tv) op nederland (1, 2 of 3). Hebben jullie ook last bel vanavond ook! De uitzending begint om 19.05. Me moeder had vandaag naar de verzekering gebeld en die zijden dat we een advocaat raad moesten vragen voor juridische stappen. Maar die waren der niet. Dus me moeder belt maandag. Groeten Bernt van Dongen. Reageren
Advancegta Geplaatst: 11 november 2006 Rapport Geplaatst: 11 november 2006 (bewerkt) Dat is natuurlijk nooit leuk ik heb even voor je gezocht en vond dit: Jup, Sony neemt die dingen nu wel terug. Eerst piekerde Sony er niet over tenzij je zes of meer van die zwarte vlekken op je scherm had zitten. Heb je er nu één of meer, dan kan je terug naar de winkel en een nieuwe ophalen. Dankzij het tv-programma kassa kunnen wij PSP bezitters massaal terug naar de winkels om onze dode pixel vrije PSP's te claimen. Laat je bij de winkelier niet afpoeieren met een excuus. Sony heeft de winkelier als aanspreekpunt bestempeld. Voor verzerd succes staat hieronder nog wat info over garantie.Garantievoorwaarden Tot slot nog wat algemene informatie over garantie: - De winkelier mag de consument bij een klacht niet afschepen door naar de fabrikant door te verwijzen, de winkelier is te allen tijde het aanspreekpunt. - Standaard 1 jaar garantie klopt niet. Het gaat om de economische levensduur (afschrijvingsperiode) van een product. De consument heeft niets te maken met fabrieksgarantie en garantie bijkopen is onnodig. Naarmate de economische levensduur verstrijkt, betaalt de consument mee aan de reparatiekosten. - Als een defect binnen 6 maanden optreedt, is het aannemelijk dat het om een fabrieksfout gaat. De consument hoeft niet te bewijzen dat het artikel normaal gebruikt is (dat heet `een wettelijk vermoeden`). De winkelier moet het kosteloos repareren of vervangen voor een ander exemplaar en als dat niet mogelijk is geld teruggeven. - Zonder bon geen garantie is onzin. De consument kan ook op andere manieren aantonen dat het artikel in een bepaalde winkel is gekocht, bijvoorbeeld door middel van een bankafschrift of een getuige. Een ondeugdelijk product moet ook zonder de originele verpakking door de winkelier kosteloos worden gerepareerd (max. 3 keer) of worden vervangen. - Koop is koop, ruilen is geen recht. Een winkelier kan dat wel uit coulance doen. - Als u er met de winkelier niet uitkomt, kunt u zich wenden tot Kassa of een andere consumentenorganisatie, een geschillencommissie (http://www.sgc.nl/) of juridische stappen ondernemen. Oftewel confronteer de winkel hier mee, ze moeten hem terug nemen kan je ons mischien ook vertellen hoe lang je je psp al hebt. Garantie is meer een verzekering voor jezelf dat je geen gezeur en gedoe krijgt als hij kapot gaat. Met garantie doen ze niet moeilijk, het lukt je meteen, Zonder garantie doen ze veel te moeilijk, na veel moeite lukt het je. Er is tevens nog een andere manier voor je om dit op te lossen, een filmpje dat speciaal is gemaakt om dode pixels op je psp te reparen Door het snel afwisselen van kleuren schijnen de pixels die blijven hangen op één kleur (dus niet de dode die zwart blijven) weer te gaan werken. Op dit moment schijnt 60% van de mensen die dit geprobeerd hebben succes te hebben. je vind het filmpje hier. Veel succes Bewerkt: 11 november 2006 door Advancegta Reageren
bernt Geplaatst: 11 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2006 (bewerkt) Oke maar dat filmpje is mp4 waar moet ik dat in zetten heb al bij music en bij videos zie ik geen map op me psp :S en heb al in map commos gezet werkte ook niet Bewerkt: 11 november 2006 door bernt Reageren
WWEGTA Geplaatst: 11 november 2006 Rapport Geplaatst: 11 november 2006 Ga naar de verwisselbare schijf van de PSP. Daarna: *MP_ROOT *100MNV01 En dan het filmpje daarin zetten. Als je de map niet hebt, controleer dan of je de memorystick hebt geformateerd. (LET OP, als je formateerd je wel je gegevens van savegames kwijt volgens mij) Reageren
ExploudeD Geplaatst: 11 november 2006 Rapport Geplaatst: 11 november 2006 Het is natuurlijk niet leuk voor je. Maar dit hoort denk ik niet in dit forum thuis. Dit hoort in het console forum thuis. Reageren
bernt Geplaatst: 12 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 november 2006 Het is natuurlijk niet leuk voor je. Maar dit hoort denk ik niet in dit forum thuis. Dit hoort in het console forum thuis. O ik had dat forum niet gezien:$ >>> Door Lantyz: Geeft niet, ik wel. <<< Maar dat filmpje zijn al 2 luie pixels weg:) maar ik heb stuk of 2 dode pixels. Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 27 november 2006 Rapport Geplaatst: 27 november 2006 Sja, sony vind dode pixels de normaalste zaak van de wereld, alsof het niks is. je hoeft dus niet te verwachten dat sony zomaar een nieuwe psp geeft. bij sony TVs is dit ook een probleem. helaas... Reageren
WWEGTA Geplaatst: 3 december 2006 Rapport Geplaatst: 3 december 2006 Ik heb een klein wit puntje op het scherm van de PSP, is dat een dode pixel of hangende. En zou ik, als ie hangend is het op kunnen lossen met dat filmpje? Reageren
The GamerII Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 (bewerkt) wit hoort officieel ook in de categorie van dode pixels dus je kunt het proberen Bewerkt: 27 februari 2007 door The GamerII Reageren
Jericho Geplaatst: 28 januari 2007 Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 Dat filmpje werkt wel er zijn al 2 luie pixels weg Reageren
battle1970 Geplaatst: 27 februari 2007 Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 al dat voor 1 dode pixel :O ik had het ook en zie de pixel niet eens ( en ik heb de mijne tegen de muur gegooit) 3 dagen voor dat vice city stories in de winkel kwam Reageren
The GamerII Geplaatst: 27 februari 2007 Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 Ik wil(alweer) niet moderator-achtig voorkomen, maar je bumpt een van een paar maanden oud... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.