Jump to content

Begint mijn pc oud te worden?

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

Mijn pc'tje begint wat mankementjes te krijgen cd laatje wil niet altijd in 1 keer open, sluit soms niet goed of waardoor hij vast loopt, game's blijven vast lopen als ik ze afsluit (is niet alijtd) dit soort kleine dingetjes komen steeds vaker voor. Mijn pc is uit 2002 en hij is tweedehands (aangeschaft 2004) hij is dus bijna 5 jaar oud. Er zijn wat onderdelen ooit aan verangen denk dan aan geluidskaart, videokaart. Is dit normaal of zeggen jullie dat dat nog jong is om aan je pc mankementjes te krijgen? Als jullie vinden dat hij te oud word wil ik meteen weten of je met een budget van rond de 300 á (hooguit) 500 euro een nieuwe goeie pc kan aanschaffen.

ps: ter informatie hij word regelmatig op foutecontroller gezet, defragmentatie word om het half á 1 jaar uitgevoert en de schijf van 80 gb is voor de helft vol. Hij is met games afsluiten lang bezig.

Alvast Bedankt :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Zolang je de spellen die jij wilt spelen het nog doen, en gedraaid kunnen worden. Is je pc niet 'oud'

Maar voor die prijs een pc kopen tegenwoordig kan wel, maar denk dat je daarmee weinig vooruit gaat lopen. :N

Het beste kan je wachten met een nieuwe pc totdat Vista uit is en de Directx10 kaarten wat gemakkelijker over de toonbank vliegen.

Wordt de rest ook goedkoper door.

Het ligt er dus helemaal aan wat je zelf precies wilt met je pc, het blijft altijd je eigen keuze :engel:

Bewerkt: door solique
Geplaatst:

Oke bedankt voor je tips ;) Maar ik zit al een tijdje te denken aan een nieuwe dus vraag ik me af duurt het niet een paar jaar voor dat die ''Directx10 kaarten gemakkelijker over de toonbank vliegen''??

En ik wil de nieuwe pc graag voor game's gebruiken.

Die directx10 kaarten gaan nu al de toonbank over, deze week is de eerste van Nvidia uitgekomen. :Y

Ati komt er binnenkort achteraan dus vlak daarna zullen de prijzen van de directx9 kaarten wel dalen.

Maar als je echt voor games een pc wil zal ik wel ff lijstje maken wat tegenwoordig het uiterst minimum is.

CPU: 3ghz (wel 64bits)

Geheugen: 1GB

HDD: 80GB (ik noem maar wat, want dit ligt aan jezelf)

Videokaart: 6600GT (nvidia) of 9800 (ati) minimaal is tegenwoordig vereist voor games.

De rest is allemaal afhankelijk van wat je wilt.

Geplaatst:
Op internet heb ik een pc gezien van 498,00 euro, hier de link: Dixons/pc

Is dit mischien een goeie pc om games op te spelen?

Budget processor, je kan krap Battlefield 2142 draaien, soepel zal het niet gaan.

Grafische kaart is zowiezo al niks. Dit is geen goede game pc, tenminste niet voor de nieuwste games.

Geplaatst:
Op internet heb ik een pc gezien van 498,00 euro, hier de link: Dixons/pc

Is dit mischien een goeie pc om games op te spelen?

Er zijn een aantal dingen waar ik niet zo tevreden over zou zijn als ik een gamers-PC wilde. Allereerste heeft de Videokaart een grafisch geheugen van 64 MB. Dit is niet zo heel veel voor de computers van tegenwoordig. Ik heb even voor je gekeken en een spel als San Andreas heeft minimaal 64 MB grafische kaart nodig. Echter is 128 aanbevolen. En aangezien jij graag een echte gamers PC wil lijkt me dat je alles graag optimaal wil spelen. Wat ik ook een groot nadeel vind is dat dit geheugen ook nog shared is. Met je Harde Schijf en Geheugen (Ook al is dit shared) zit het wel goed.

Volledige specificaties:

* Merk processor : AMD

* Type processor : Sempron 3200+

* Kloksnelheid : 1.8 GHz

* Cachegeheugen : 128

* Bustechnologie : 1600 MHz

* Intern geheugen : 1024 MB

* Harde schijf : 250 GB

* CD/DVD (RW) : double layer DVD

* Diskettestation : nee

* Grafische kaart : nVidia GeForce 6100 met nForce 405

* Grafisch geheugen : 64 MB

* Shared videogeheugen : ja

* Modem : geen

* IEEE 1394 : nee

* Netwerkkaart : ja

* Parallelpoort : ja

* Seriële poorten : ja

* USB-poorten : 6x USB 2.0

* TV-out : nee

* Besturingssysteem : Win XP Media Center (NL)

* IRDA : nee

* WiFi : -

* Garantie : pick-up & return

* Garantieduur : 12

* Bluetooth : nee

* Toetsenbord : standaard

* Muis : mechanisch

* Monitor : geen

dan heb ik nog 1 andere die maar 1 cent duurder is Dixons/pc2 :clown: Mij lijkt ie wel beter, zou ik hier wat mee kunnen voor de game's o.a. Gta San andreas, de sims 2, Battlefield, Flight Simulator X?

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:
Maar als je echt voor games een pc wil zal ik wel ff lijstje maken wat tegenwoordig het uiterst minimum is.

Wat is dat voor onzin? De kloksnelheid van een processor zegt bijzonder weinig over de snelheid. Mijn Intel Core 2 Duo E6600 loopt op 2,4Ghz en trekt alle andere processoren (behalve de E6700, de X6800 en natuurlijk de QX6700 van Intel zelf) er met gemak uit.

Ook dat raakt kant nog wal. Als je een goede hardeschijf wilt kopen, moet je denken aan S-ATA2, minimaal 8MB cache en minimaal 7200 RPM (hoewel de Raptors ook eigenlijk zonde van hun geld zijn, met RAID 0 haal je al snel dezelfde prestaties voor veel minder geld). Ook zijn de meeste 250GB schijven sneller dan de verouderde 80GB versies, onder andere door de grotere platters, waardoor de datadichtheid van de grotere schijven groter is en de kop van de schijf sneller bij de data kan.

Geplaatst:

Deze zuigt ook, neem een Dual-Core Processor nieuw, goed maar wel duur. Als ik jou was zal ik wachten tot Vista uit komt als je die wilt gaan draaien, en tot DirectX 10.

Geplaatst:

bij mij gaat het niet echt om Vista.. Windows xp kan er toch nog wel een paar jaar tegen aan de games van tegenwoordig zijn ook nog grootst deel voor Windows 98 te draaien dus daar hoef ik me toch geen zorgen over te maken? Dan wou ik nog even duidelijk weten of de pc in mijn vorig bericht geschikt is :)

Wat is dat voor onzin? De kloksnelheid van een processor zegt bijzonder weinig over de snelheid. Mijn Intel Core 2 Duo E6600 loopt op 2,4Ghz en trekt alle andere processoren (behalve de E6700, de X6800 en natuurlijk de QX6700 van Intel zelf) er met gemak uit.

Uhum, jij hebt een dualcore. Ik noem de waarde van een singlecore. Een dualcore ligt ver boven zijn budget. Dus die noem ik dan ook niet. Die zijn sneller, das wel logisch :ch:

Ook dat raakt kant nog wal. Als je een goede hardeschijf wilt kopen, moet je denken aan S-ATA2, minimaal 8MB cache en minimaal 7200 RPM (hoewel de Raptors ook eigenlijk zonde van hun geld zijn, met RAID 0 haal je al snel dezelfde prestaties voor veel minder geld). Ook zijn de meeste 250GB schijven sneller dan de verouderde 80GB versies, onder andere door de grotere platters, waardoor de datadichtheid van de grotere schijven groter is en de kop van de schijf sneller bij de data kan.

Weer noem je dingen die weer te hoog boven zijn budget liggen.

@Gammie: Die laatste pc heeft een standaard videokaartje redt je geen games mee die je opnoemde.

Voor 500 euro redt je geen pc die alles genoeg heeft om de games van tegenwoordig gemiddeld mee te draaien.

Geplaatst:
@Gammie: Die laatste pc heeft een standaard videokaartje redt je geen games mee die je opnoemde.

Voor 500 euro redt je geen pc die alles genoeg heeft om de games van tegenwoordig gemiddeld mee te draaien.

Oke de video kaart, maar stel als ik dan mijn video kaart in die pc zou zetten t is een: Nvidia Geforce Ti 4200 zou hij dan wel geschikt zijn voor de wat nieuwere games? Deze video kaart kan wel de nieuwste Flight simulator X aan.

Uhum, jij hebt een dualcore. Ik noem de waarde van een singlecore. Een dualcore ligt ver boven zijn budget. Dus die noem ik dan ook niet. Die zijn sneller, das wel logisch :ch:

Het verhaal over mijn processor was een voorbeeld. Ook voor single core processoren geldt hetzelfde. Een AMD Athlon 64 3800+ op 2,4Ghz is een stuk sneller dan een P4 op 3,6Ghz.

Het advies dat je gaf klopt gewoon niet.

Bewerkt: door Ventivis
Geplaatst:

heb je wel eens aan schijfopruiming gedacht? of mischien heb je overbodige progjes op je pc staan? voldoen die games wel aan de systeemeisen? of heb je ze te hoog ingestelt? als dat niet werkt moet je mischien eens je computer opnieuw installeren...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...