Black Force Geplaatst: 12 november 2006 Rapport Geplaatst: 12 november 2006 hallo allemaal, ik vroeg me af of iemand weet hoe je de originele radiostations van GTA SA kan vervangen door je eigen, als iemand dit weet, zou diegene dat dan zo makelijk mogelijk uit willen leggen, aangezien ik niet zoveel ervaring heb met dit soort dingen, of zijn hiervoor ook programma's of tools!? Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 november 2006 Rapport Geplaatst: 12 november 2006 (bewerkt) Beste Mark, welkom in de modding sectie. Ik zie dat je je topic hebt geplaasts bij SCM modding. SCM modding is missionscripting in GTA. Ik denk dat je na de uitleg hieronder wel begrijpt waarom je dit verkeerd geplaatst hebt (no worries, Matiscus of JGS moven het wel). In GTA SA zit een ''user track player'' waarmee je je eigen geluidsbestanden kunt afspelen op de radio ingame als je je muziekbestanden in de map ''Mijn Documenten\GTA San Andreas User Files\User Tracks'' plaatst. Met het programma GXT Editor, die hier te downloaden is, kun je ingame tekst wijzigen, door het bestand C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\text\american.gxt te openen en te zoeken met de zoek functie naar het woord dat jij wilt wijzigen. Vervolgens hoef je alleen de tekst aan te passsen en het bestand op te slaan (het programma spreekt voor zich). Zo kun je bijvoorbeeld ''user track player'' veranderen in ''Mark FM'' en je eigen muziek in de User Track Player map plaatsen. Bewerkt: 12 november 2006 door Wazuup Reageren
DaBeast Geplaatst: 12 november 2006 Rapport Geplaatst: 12 november 2006 Beste Mark, Je kan geen Radio Stations toevoegen, aleen aanpassen. Je kan zowat alles aanpassen. Van de liedjes tot de naam. De naam waar de liedjes instaan, is eerder hardcoded en niet aanpasbaar. Je kan de inhoud aanpassen met de SAAT (afkorting voor San Andreas Audio Toolkit). Met SAAT kan je buiten Radio bestanden, ook SFX (geluiden als stemmen,auto geluiden, straat geluiden, noem maar op) openen . De originele SAAT is een Command Line tool (een dos achtig venster, je moet parameters ingeven in de eigenschappen). Maar omdat deze te moeilijk is, heefd Pho3niXx van GTAForums.com een GFS (afkorting voor GUI (Graphical User Interface) For SAAT) gemaakt. Deze is stukke makkelijker te bedienen, maar heefd als nadeel dat hij RFSA tagging modus nog niet support. GFS ziet er als volgt uit: Ik leg je uit hoe het werkt. Selecteer hier je San Andreas folder. Kies hier het soort dat je wil gebruiken (Extract=Geluiden exporteren vanuit een bestand, Import= Een geluid Importeren in een bestand). Kies hier je folder waaruit je wilt Importeren/Exporteren. Kies hier je bestand. Als je eenmaal een aantal liedjes hebt vervangen, kan je de naam van je station veranderen. Dit kan met (zoals Wazuup al eerder noemde) de GXT tool. Downloads: De originele SAAT (aanbevolen voor gevorderde gebruikers). GFS (GUI For SAAT). GXT Tool. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
JGuntherS Geplaatst: 17 november 2006 Rapport Geplaatst: 17 november 2006 Verplaatst naar overige . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.