Jump to content

radio


sando60

Recommended Posts

Ik wil graag muziek van een cd uploaden naar gta san andreas voor de radio.

Hey sando60, :cya:

Dat is helemaal niet zo moeilijk GTA San Andreas speelt een aantal formaten af namelijk: Mp3, Wma en OGG, andere bestanden speelt hij niet af. Het is niet lastig om ze in het spel te krijgen, je zoekt eerst de map User Tracks op die vind je zo: 'Mijn Documten > GTA San Andreas User Files > User Tracks'. In die map plaats je dus al je Mp3, Wma of OGG bestanden. Daarna start je je spel op, je gaat nu naar Options --> Soundoptions/settings. Je drukt daar op Scan User Track (files) dan worden de nummers in gescand in de San Andreas bestanden. Als je dan in de auto zit en je scrollt even over de radio zender lijst. Dan zul je de zender Usertrack Player tegenkomen die kun je instellingen in verschillende dingen radio en normaal, maar dat is niet zo van belang. Je kan dus gewoon je muziek lusiteren en dat onder het rijden.

Het is dus niet erg lastig, als je nog vragen hebt stel je ze maar!

EDIT: @Velaro, dit is erg vaak zo, wanneer iemand in een ander topic zit kan je hem niet zien. Het is wel eens irritant inderdaad.

EDIT 2: ik had je 2e vraag niet gezien, kijk daarvoor de onderstaande posts.

Bewerkt: door Typhoon
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil graag muziek van een cd uploaden naar gta san andreas voor de radio.

Je kan jouw eigen muziek in GTA San Andreas zetten, ik leg het je wel even uit:

Zet alle bestanden van de cd in een willekeurig mapje, maar zorg er wel voor dat San Andreas alleen WMA en MP3-bestanden accepteert. Als dit andere bestanden zijn kan je gebruik maken van een converter, maar dan zeg je wel even welk type van bestand je hebt. Scan het in jouw instellingen, en zet automatisch scannen aan en dan moet dit in het vervolg niet. Moeilijk is het niet, en dan kan je lekker naar je eigen muziek luisteren ! :Y

Edit: Zag echt niemand, lek systeem..

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Hey sando60 :cya:

Om muziek te kunnen luisteren in San Andreas moet je de gewenste nummers in de map ‘User Tracks’ zetten, deze bevindt zich meestal in: Mijn documenten\GTA San Andreas User Files\User Tracks. Wees er zeker van dat je alleen wma en mp3 bestandjes naar deze map kopiert en dus geen andere geluidsbestanden. Als je eenmaal de muziek in deze map gezet hebt start je vervolgens het spel. Je gaat nu naar ‘options’, vervolgens selecteer je ‘audio options’ en tot slotte ‘User Tracks Options’. Nu je hier belandt bent moet je de ‘Play Mode’ even op ‘Random’ zetten. Vervolgens druk je nog even op ‘scan usertracks’ om er zeker van te zijn dat de muziek werkt in San Andreas. Nu je dit allemaal gedaan hebt ga je naar het spel en zodra je in een auto gestapt bent zoek je de zender ‘user tracks’ op om je muziek te kunnen luisteren. Hieronder nog even twee screens ter verduidelijking, hopelijk kom je er nu wel uit. :)

randomae2.th.jpg random3ea5.th.jpg

(Klik voor vergroting)

Als je niet weet hoe je muziek van een CD op de computer moet zetten dan zal ik dat even uitleggen. Plaats de gewenste CD-rom in de computer. Als het goed is vraagt de computer hierna wat je wilt doen met de CD, kies voor: CD rippen. Nu kun je de nummers selecteren die je van de CD op de computer wilt zetten. Succes! :)

Edit: Wow, wat ben ik weer eens laat, ik zag niemand typen dus. :puh:

Bewerkt: door Bling
Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan. Voor de PC:

- Eerst moet je de liedjes op de CD op je PC krijgen. In het geval van een mp3 CD kan je gewoon knippen/plakken, bij een muziekcd zal je het via een programma'tje moeten doen. Waarschijnlijk heb je wel Windows Media Player, die kan die liedjes wel van een CD halen. Daarvoor moet je WMP openen en naar het tabblad Rippen gaan. Als je een CD in de cdrom drive hebt, zullen er hier liedjes te voorschijn komen. Selecteer welke je wil en druk op Muziek Rippen. Zorg ervoor dat het mp3 of wma bestandjes worden.

- Wanneer je de muziekbestanden op je PC hebt gezet moeten ze nog in de San Andreas map komen te staan. Standaard komt deze map op de volgende locatie te staan: Mijn Documenten > GTA San Andreas User Files > User Tracks. Je kan de orginele muziekbestandjes erin zetten, maar ook bijvoorbeeld een snelkoppeling.

- Wanneer je bovenstaande gedaan hebt start je SA op en gaat naar Options > Audio Options > User Track Options. Hier aangekomen druk je op Scan User Tracks. Nu weet SA welke liedjes jij graag wil horen, en voor jou rest er dan nog 1 ding om te doen:

- Stap in een auto of op een motor en zoek het radiostation User Track Player op.

Hopelijk lukt het zo :bier:

Edit: Hoi hoi :cya: gehehhe

Edit: Wow, wat ben ik weer eens laat, ik zag niemand typen dus.
Same here -_-

Komt door de zoekfunctie of niet?Komt door het gebruik van de zoekfunctie... zodra je die opent terwijl je een bericht typt, verdwijnt je naam als lezer van het topic.

Bewerkt: door Preddy
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Hallo ik heb een probleem met mijn user track player als ik bvb 4 mp3 of wma bestanden in de user track list zet krijg ik maar de eerste 2 nummers te horen het begint me langzamerhand te irriteren :ch: dus ik hoop snel op een oplossing

alvast bedankt gr teunj14 ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Al eens op de WikiGTA-pagina over de User Track Player gekeken? Daar kun je onder andere lezen dat je na het toevoegen naar het menu 'Options' -> 'Audio Setup' -> 'User Track Options' moet gaan, om daar op de knop 'Scan User Tracks' te klikken. Handige tip, overigens: een eenvoudige snelkoppeling naar je muziek-map volstaat ook. Dit voorkomt het eeuwige kopiëren en bespaart ook nog eens een boel ruimte.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...