Jump to content

Yamaha DT

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik ben nu 15 jaar, en ik word over 10 maanden(!) pas 16, maar omdat ik de jongste van de klas ben, en de helft al lekker op een scooter rond rijd, kijk ik ook een beetje rond op de markt :puh:

Nu heb ik een vet mooie crosser gevonden: De Yamaha DT50X...

DT50X

Motorgedeelte -

Type: Tweetakt, ééncilinder

Koeling: Vloeistofgekoeld

Cilinderinhoud: 50 cc

Boring x slag: 40,3 x 39 mm

Boring x slag: 12 : 0,5

Max. vermogen: 1,6kW @ 6.000 tpm

Max. koppel: 3,1Nm @ 4.000 tpm

Carburatie: Dell"Orto PHBN16

Ontsteking: Elektronisch (CDI)

Startsysteem: Kickstarter

Transmissie: 6 versnellingen

Tankinhoud: 6,5 liter

dummy_tcm42-11419.gif

Rijwielgedeelte -

Voorvering: Telescoop, hydraulisch

Achtervering: Monocross, hydraulisch

Voorrem: Schijfrem, Ø259 mm

Achterrem: Schijfrem, Ø218 mm

Bandenmaat voor: 100/80-17

Bandenmaat achter: 130/70-17

dummy_tcm42-11419.gif

Afmetingen -

Lengte: 2.000 mm

Breedte: 850 mm

Hoogte: 1.115 mm

Zithoogte: 870 mm

Wielbasis: 1.350 mm

Grondspeling: 317 mm

Gewicht leeg: 105 kg

DT50X

Geen supermotard is cooler dan de Yamaha DT 50 X. De lange veerwegen, vloeistofgekoeld blok en zes versnellingsbak zorgen daar wel voor! Met de elektrische starter is deze DT 50 altijd klaar voor actie en met het 17 inch voorwiel en de speciale supermotard banden stuurt deze brommer werkelijk zo scherp als een scheermes. Niet voor niets worden supermotards in hoog tempo steeds populairder! De DT 50 X is daarbij toonaangevend, omdat deze brommer als geen ander zijn geweldige uiterlijk ook op de weg waar weet maken. De Yamaha DT 50 X, met minder hoef je geen genoegen te nemen.

2007_DT50X_Photo_01_prv_tcm42-141056.jpg

2007_DT50X_Photo_02_prv_tcm42-141059.jpg

Een jongen bij mij op school heeft hem ook, maar nu vraag ik me af, wat zal dit ding gaan kosten?

Hij zei zelf 1300 euro, maar volgens mij is hij wel wat duurder...

Bewerkt: door NIELS_
Geplaatst:

Ik moet zeggen dat ie er wel strak uit ziet, maar zelf zou ik nooit een scooter kopen: Te lawaaierig en te duur. Ik fiets iedere dag mijn 9 kilometer wel. :)

Mvg, Moonbeam

Ik ben blij met mijn ding. Een 110 CC, 4 Vitesse.

Gaat naar de 85, en ik doe in elke Vitesse een Wheelie :).

Mijn punt, rond de 2500 - 3000 euro voor een 50 cc zou ik nooit geven.

Kan je beter een gewone Scooter nemen, inschrijven als een 50cc en dan steek je er een 70cc blok onder.

Nou, succes ermee.

Bewerkt: door Imposter
Geplaatst:
Ik ben blij met mijn ding. Een 110 CC, 4 Vitesse.

Gaat naar de 85, en ik doe in elke Vitesse een Wheelie :) .

Mijn punt, rond de 2500 - 3000 euro voor een 50 cc zou ik nooit geven.

Kan je beter een gewone Scooter nemen, inschrijven als een 50cc en dan steek je er een 70cc blok onder.

Nou, succes ermee.

Sowieso was ik van plan hem op te voeren, maar ik wil zeker een Crosser, zoals de Yamaha DT of misschien een Derbi of Honda MT
Geplaatst:

Inderdaad, ik raad je aan voor iets goedkopers te nemen.

Bijvoorbeeld : Een Honda MTX, goedkoop en snel.

Je hebt al een goede Suzuki vor zo een Maximum 2000 euro.

Je kan voor zoiets best rondspeuren op Martplaats.

Geplaatst:

Natuurlijk kost hij wel duurder. (Nieuw temminste.) Maar het licht er natuurlijk ook aan waar je hem koop. Ookal ga je echt naar een top dealer dan kan je zo 200 extra neer klappen. Maar ga gewoon naar een middel matige niet al te duren zaak. Dan zal je niet al te veel betalen. Maar heb je toch een goede moter. Maar toch denk ik echt niet dat hij 1300 gaat kosten. Maar als jij 2e hands ga kopen kan hij wel rond die prijs gaan kosten. Waarom er kan van alles mee gebeurt zijn. Daarom is het niet echt een aanrader 2e hands. Vooral bij moters. Want daarmee kan echt van alles mee gebeurt zijn. Maar als je echt 2e hands ga kopen. Ga dan wel naar een top bedrijf. Dan krijg je mischien nog een knappe 2e hands. Maar nog wat extra tips. Ookal ga je ereen kopen. Ga dan met iemand heen die er verstand van hebt. Iemand die kan zien is het knap of niet.

Voor de rest. Hopelijk heb je hier wat aan.

Mvg: ExploudeD

Geplaatst:
Natuurlijk kost hij wel duurder. (Nieuw temminste.) Maar het licht er natuurlijk ook aan waar je hem koop. Ookal ga je echt naar een top dealer dan kan je zo 200 extra neer klappen. Maar ga gewoon naar een middel matige niet al te duren zaak. Dan zal je niet al te veel betalen. Maar heb je toch een goede moter. Maar toch denk ik echt niet dat hij 1300 gaat kosten. Maar als jij 2e hands ga kopen kan hij wel rond die prijs gaan kosten. Waarom er kan van alles mee gebeurt zijn. Daarom is het niet echt een aanrader 2e hands. Vooral bij moters. Want daarmee kan echt van alles mee gebeurt zijn. Maar als je echt 2e hands ga kopen. Ga dan wel naar een top bedrijf. Dan krijg je mischien nog een knappe 2e hands. Maar nog wat extra tips. Ookal ga je ereen kopen. Ga dan met iemand heen die er verstand van hebt. Iemand die kan zien is het knap of niet.

Voor de rest. Hopelijk heb je hier wat aan.

Mvg: ExploudeD

Ja, inderdaad, je hebt helemaal gelijk, met die tweedehands dingen is vaak wat gebeurt of is er aan gesleuteld...

lijkt me best een redelijke. ik heb zelf een honda MTX. dat gaat ook wel voorruit (vooral met mijn 80cc der onder)

je kan best geen scooter kopen (rommel en lelijk ook)

je gaat voor een crossbrommer goede keuze lijk je teminste stoer en geen jannetje op een scooter

maar als je een brommer koopt om naar school mee te reiden en soms ergens anders naar toe.

moet je niet naar vermogen, kracht enz... kijken. dan moet je de goed koopste Yamaha DT50X

kopen.

wil je er ook nog een beetje mee gaan crossen over bergjes en door slijk en al. dan moet je daar wel op letten. ook moet je er dan nog opletten dat je nop banden neemt +- 40euro per stuk.

conclusie: koop je de brommer voor gewoon te reiden is al de vermelde informatie niet echt van

belang

als je je brommer opvoerd kan je ook je brommer kwijt geraken !!!

ook moet je kijken naar de prijs want als je 18 bent wil je waarschijnlijk een auto en doe je je brommer weg

Bewerkt: door EXIT
  • 9 maanden later...
Geplaatst:

ik heb ook een yamaha dt50x en het zijn hele mooie brommers hij is nu 3 maanden oud en heb er bijna 3000 km mee gereden ik wil hem weer kwijt omdat ik bijna 18 ben en nu ov heb ik heb de brommer nie meer echt nodig dus als je nog op zoek bent

post-75714-1189683681_thumb.jpg

Geplaatst:

geen slechte moet ik zeggen , en ook geen goedkope moet ik zeggen :puh: , ik denk wel dat ie rond de €3500,- zit :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...