Jump to content

DRAADLOOS NETWERK

Recommended Posts

Geplaatst:

hey!

ik heb een draadloos internetnetwerk.

Ik zag dat er ineens een onbeveiligd netwerk vrij is dus ik maakte daar verbinding mee om te kijken van wie de deze was. En dit was van een onbekend iemand dus ik wou terug naar mijn (een beveiligd) netwerk gaan maar daarvoor moest ik een KEY invullen een zogezegd paspoort.

maar waar kan ik mijn key terugvinden??

misschien is dit handige info: mijn vadeer heeft een laptop met (natuurlijk) hetzelfde netwerk als mijn PC.

En op zijn laptop is er nog steeds ons oorspronkelijk netwerk.

bvd kristof.

Geplaatst: (bewerkt)

Nogal raar dat je die Key weer opnieuw moet invullen, bij mij blijf die gewoon staan als ik even op de buren hun internet zit :).

Anways, het lijkt me dat je die Key niet hebt opgeschreven dus moet je even via je vaders Laptop de router 'ingaan'. Je zal zelf wel weten hoe dit moet lijkt me, of anders je vader wel. Persoonlijk moet ik naar 192.168.1.1 om in te loggen.

Eenmaal in je router zoek je naar naar iets zoals onderstaand plaatje:

post-48858-1163606148_thumb.jpg

WEP of WAP, geen idee wat het verschil is maar dat is ook niet erg relevant. Schrijf het lijntje nummers over wat de 'standaard sleutel' is (bij mij #1).

Nu klik je op het verbindingscomputer icoontje in je taakbalk (dus linksonderin) en druk verder op Eigenschappen, zoals hier:

post-48858-1163606405_thumb.jpg

Klik dan even door naar Draadloze Netwerken en zoek die van jullie op. Even Eigenschappen klikken en je sleutel intypen.

post-48858-1163606679_thumb.jpg

Bewerkt: door Preddy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...