Jump to content

Desktop kopen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Nou, ik mag eindelijk een pc kopen van mijn ouders, maar het mag helaas geen laptop zijn. ook mag hij MAXIMAAL 650 EURO kosten... :-( ook al is het mijn geld... :cry:

dus nu, wat zou ik allemaal voor dat geld kunnen krijgen? uiteraard wil ik vooral erop gamen, dus hij moet veel GB hardeschijf hebben (min 100GB) veel geheugen (min 1GB) een goede processor(penthium4 of AMD athlon) en een goede videokaart. maar ik heb zelf geen idee of dat te krijgen is voor 650 euro. Dus wie weet het wel?

En eh, ik heb ook gee zin om tot kerst te wachten op aanbiedingen, aangezien ik mijn spellen gewoon nog nauwelijks goed kan spelen. er komen steeds op een gegeven moment STREPEN op mijn scherm. een voorbeeld hoe irritant dit is:

ik heb net GTAIII gekocht. ik zit bij de missie voor DL waarbij je met 6 sterren van een loods moet rijden. ik reed dus naar die ophaalbrug, ik hjoor de bel maar denk; ik rijd snel door, misschien haal ik het net en de smerissen het niet. maar net voor ik kan zien of de brug al open staat, komen er van die irri strepen op mijn scherm, ik zie haast niets meer, en hup, ik val in het water, omdat ik niet zag dat die *** brug al open stond. die strepen kiun je enkel weghalen door op de sleep knop (op mijn toetsenbord) te drukken. en dan weer op de wake up knop. dit duurt samen ongeveer 20 sec voor ik weer door kan spelen. lijkt jiet erg irri, maar wel als ie na 2 min na die sleep al weer strepen maakt! dus daarom heb ik zo'n haast, ik wil GTAIII (Zen mijn andere spellen) normaal kunnen spelen!

:engel: Jullie behulpzame lid NEOSYP :engel:

Bewerkt: door $NeoSyp$

Misschien heb je hier wat aan. Daar staan wat computers, de meeste tot 650 eurootjes. Je kunt daar even rond kijken voor een goede computer die goed aan jouw eissen voldoet.

[Edit] Voor de info over de computer klik je eerst een computer aan, en dan kun je bovenaan kiezen uit Informatie, Reviews en Prijzen. Bij Informatie staan wat de computer bevat.

Bewerkt: door Froodooo

helaas

hij mag opeens maar 500 euro kosten! pff...

maar mijn vader koopt wel apart een monitor, dus die heb ik niet meer nodig

wat zou ik nodig hebben om gta sa op z'n very high graphic te kunnen spelen?

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:
helaas

hij mag opeens maar 500 euro kosten! pff...

maar mijn vader koopt wel apart een monitor, dus die heb ik niet meer nodig

wat zou ik nodig hebben om gta sa op z'n very high graphic te kunnen spelen?

Da's een moeilijk te beantwoorden vraag. Je zou ervoor moeten zorgen dat je systeem over de aanbevolen systeemeisen beschikt:

Aanbevolen systeemeisen

Processor: Intel Pentium 4 of AMD Athlon XP processor (of beter)

Geheugen: 384(of meer) MB

DVD-speler: 16x DVD-ROM

Harddisk: 4.7 GB aan vrije ruimte

Videokaart: 128(of meer)MB Video kaart met DirectX 9 compatible drivers ("GeForce4" of beter)

Geluidskaart: DirectX 9 compatible Surround Sound Card

Toetsenboord & muis

Windows 2000 of nieuwer

Niet echt verschrikkelijk hoog. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom je GTA:SA graag op de beste graphics wilt spelen, zo geweldig mooi is het dan niet. De GTA serie heeft nooit bekend gestaan om zijn grafische kant.

Maar even over die game pc van 500 euro. Allereest: een echte game pc is echt niet te betalen met zo'n bedrag. Ik denk dat je toch in de richting moet gaan van een mulitimedia pc. Koop een goeie grafische kaart die niet te duur is, zoals de GeForce 6800. Games op high settings spelen zit er dan helaas niet in, je zult het echt met medium moeten stellen. Verder zou ik een single core processor nemen van AMD, omdat die gewoon goedkoper zijn dan die van Intel, en net zo goed. Ga uit van ongeveer 150 euro. Weer geldt: medium settings. Kies een moederbord dat niet duurder is dan 150 euro, maar wel van een goed merk, zoals Asus.

Een compleet systeem voor de prijs van 500 euro met een goede grafische kaart heb ik helaas niet kunnen vinden. Ik zou toch nog proberen om het bedrag wat op te krikken, want eigenlijk is het best zonde van het geld om een matige pc te kopen als je er toch echt mee wilt gamen...

Geplaatst:

Vraag aan je vader of je zelf een monitor mag halen en dat hij weer 650 euro mag kosten ;)

Met een oude monitor kan je alles nog, en die kan je wel krijgen vor 5 eurootjes, kijk maar op een rommelmarkt ;)

Met 650 euro kan je heel wat pc kopen hoor :puh:

Zoek eens naar een Compaq ofzo, die doet alles wat je wilt voor weinig geld ;)

Geplaatst:
Maar even over die game pc van 500 euro. Allereest: een echte game pc is echt niet te betalen met zo'n bedrag. Ik denk dat je toch in de richting moet gaan van een mulitimedia pc. Koop een goeie grafische kaart die niet te duur is, zoals de GeForce 6800. Games op high settings spelen zit er dan helaas niet in, je zult het echt met medium moeten stellen. Verder zou ik een single core processor nemen van AMD, omdat die gewoon goedkoper zijn dan die van Intel, en net zo goed. Ga uit van ongeveer 150 euro. Weer geldt: medium settings. Kies een moederbord dat niet duurder is dan 150 euro, maar wel van een goed merk, zoals Asus.

Vraagje hoor. Waar vind jij nog een single core AMD van €150,-? :engel: De Athlon XP 4000+ (Na mijn weten een van de laatste single-core moddelen) heb je voor €120,- bulked.

Vraag aan je vader of je zelf een monitor mag halen en dat hij weer 650 euro mag kosten ;)

Met een oude monitor kan je alles nog, en die kan je wel krijgen vor 5 eurootjes, kijk maar op een rommelmarkt ;)

Met 650 euro kan je heel wat pc kopen hoor :puh:

Zoek eens naar een Compaq ofzo, die doet alles wat je wilt voor weinig geld ;)

Compaq is niet compatible met een sommige modellen van AMD en Nvidia gecombineerd, voorbeeldje mijn 6600GT loopt niet juist met me sempron 3000+, kom door compaq "ingekorte" bios.

Check hierboven.

Geplaatst:

Ik krijg deze Specs, voor +/- €650:

Ultron 380 watt Voeding

Moederbord Asus 939 De Luxe

63 bits 3800 + Box

1 GB Werkgeheugen

Maxtor 250 GB HD

DVD speler 16speed

DVD Brander 16speed

Grafische Kaart : Ati pro 512 MB PCI express

Dus voor dat geld krijg je wel wat..

Geplaatst:

Ok ik heb op www.euro-computers.nl een pc samengesteld, hier is hij:

Moederbord Asrock 775i65GV Socket 775 ( Standaard ) € 0 2 keuzes >

Processor Intel Celeron 3067Mhz ( Standaard ) € 0 2 keuzes >

Koelers INTEL Cooler ( Standaard ) € 0 1 keuzes >

Geheugen 1024 MB DDR400 € 95 3 keuzes >

HardeSchijf (IDE) Maxtor 160Gb 7200RPM € 20 9 keuzes >

Videokaarten ATI Radeon X 700 512 MB PCIe,TV-out,DVI € 99 9 keuzes >

Computer Kasten ATX Mini Tower 350watt White front ( Standaard ) € 0 5 keuzes >

Diskdrive Floppy Drive ( Standaard ) € 0 1 keuzes >

Geluidskaarten Asrock Channel 5.1 CH ( Standaard ) € 0 6 keuzes >

Netwerkkaarten Asrock 10/100 Ethernet LAN ( Standaard ) € 0 5 keuzes >

Video en tv kaarten Pinnacle Studio PCTV 40i € 49 5 keuzes >

Meerprijs: € 243

Basissysteem: € 265

Totaal:

€ 508

Is deze pc goed genoeg? (ik heb geen muizen, toetsenborden, speakers en cd-drives gedaan omdat ik die gewoon uit mijn oude pc haal, bespaart ook weer

Geplaatst:

Ik zou de TV kaart weglaten en als videokaart de 7600GS kiezen(=beter).

Die TV kaart zou ik alleen pakken als je ook echt TV oid op je PC wil kijken

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...