Jump to content

Ingame probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Ey,

Ik heb geprobeerd mijn objecten ingame te zetten in GTA SA, maar hij staat er niet. Ik heb zeker 3x de coordinaten moeten opnemen, maar tevergeefs. Ik heb de comma ook naar een punt verandert. En ik heb gehoord dat je elk ID nummer kan gebruiken boven de 18000 Ik heb 18003 gebruikt, maar die blijkt vreemd genoeg al bezet te zijn.(Met MED nagecheckt) Ik heb ook andere ID nummer boven de 18000 geprobeerd, maar alles is weer bezet.

Wat te doen?

Bedankt voor uw hulp :)

Applemac.

Geplaatst:

Apple-Mac, je kunt beter mappen met de MapIO (athans, ik neem aan dat je dat niet doet omdat je zegt dat je de coordinaten ''opgenomen'' hebt). Bekijk deze videotutorial van mij als je nog niet weet hoe dat moet. Deze kan geen fouten maken qua coordinaten en maakt altijd een goede IDE/IPL aan. Het enigste wat jij moet bepalen zijn de dff en de txd naam en het ID nummer. Wat het ID nummer betreft, is het inderdaad een beetje vaag. Niet elk nummer boven de 18000 is leeg, soms kom je er ééntje tegen die wel bezet is. In dit geval staat er een ander object (die dat ID nummer gebruikt) op de plaats waar van de ingevoerde coordinaten. Gewoon blijven proberen totdat jij een leeg ID nummer vind ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt, maar ik vindt het ook heel maf dat 18001 al bezet is. Terwijl dat bij jouw tutorial niet zo is. Verder is het zo, dat als ik bij MED iets importeer ik alles als LOD zie. En als ik de stad importeer in 3dsmax (Map IO), dan krijg ik slechts een paar losse onderdelen van gebouwen te zien. En terwijl SA het gewoon normaal doet....

*En ook al was het ID nummer door een ander object bezet. Hij hoort toch nog gewoon op de plek te staan waar ik de coordinaten heb opgenomen? En bij MED is de IPL ook leeg. Terwijl er in de echte IPL wel het object staat. Allemaal maf, maarja... :?

EDIT: Het is gelukt met MED. Maar ik zie het object niet. Ik voel alleen de coll. Maar het object is onzichtbaar...

AppleMac....

Bewerkt: door Apple-Mac
Geplaatst:
EDIT: Het is gelukt met MED. Maar ik zie het object niet. Ik voel alleen de coll. Maar het object is onzichtbaar :?

Dat ligt aan je TXD, een hele vage fout in de TXD workshop. Je probleem valt op te lossen door simpelweg je TXD eerst als Vice City TXD op te slaan (valt te veranderen in het schermpje rechts onderin) en daarna weer als San Andreas TXD op te slaan. Als het goed is kun je je object nu wel gewoon zien in SA ;)

Geplaatst:

Al 2x geprobeerd, maar tevergeefs :N

Wat zou nog meer kunnen? Licht in iedergeval NIET aan de dff. Al 3x nagekeken

Geplaatst:

Probeer te zoeken in alle IPL's en IDE's naar jou ID nummer. Als je ze hebt gevonden, verwijder de regel en de spatie tussen 2 IPL/IDE lijnen in. Helaas gaat het laatste cijfer (nouja, dat ene cijfer dat een oplopend getal moet zijn. :puh: ) Plaats nu jou regel op de plaats van de vorige met dat ene oplopende getal. Probeer tevens ook je model eerst zonder LOD te plaatsen. Als dat lukt, kan je je LOD erbij zetten.

Vriendelijke groeten,

DaBeast

Geplaatst:

Heel erg bedankt Dabeast! :) Overgins heb ik al een vrij ID nummer gevonden, maar is mijn object nogsteeds onzichtbaar....

Wie wilt mij helpen met dit (nog niet opgeloste) probleem? bedankt voor de moeite!

AppleMac...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...