erterer0 Geplaatst: 20 november 2006 Rapport Geplaatst: 20 november 2006 (bewerkt) Ik heb een vraagje... Hoe kun je in gmax bleuprints zetten en die uitkinippen (Is dit mogelijk in gmax?) En hoe kun je als het mogleijk is een nieuwe polie maken in je object? Greetz Erterer0 Bewerkt: 20 november 2006 door erterer0 Reageren
Wazuup Geplaatst: 20 november 2006 Rapport Geplaatst: 20 november 2006 Ik heb een vraagje... Hoe kun je in gmax bleuprints zetten en die uitkinippen (Is dit mogelijk in gmax?)En hoe kun je als het mogleijk is een nieuwe polie maken in je object? Greetz Erterer0 Over je eerste vraag: Zoek eerst de blueprint die jij wilt gebruiken. Waarschijnlijk heb je in één plaatje vier views, namelijk front/back/side/top. Open de afbeelding met photoshop of een andere fotobewerker waarmee je kunt knippen en plakken (met paint kan het dus ook). Selecteer nu het gebied van één view, kopieer deze en plak hem in een nieuw bestand. Sla deze op zodat je een aparte afbeelding krijgt voor elke ''view'' kant. In Gmax maak je nu planars aan met de afmetingen in pixels van de afbeelding (bijvoorbeeld 446x567). Typ bij de lengt en width parameters die nummers in. Gooi nu de textuur op de plane en zet alle planars in de goede positie. Dan nu je tweede vraag, er zijn verschillende manieren om extra poly's aan te maken. Je kunt bijvoorbeeld edges moven terwijl je de ''shift'' knop ingedrukt houdt, of een polygon scalen terwijl je de schift knop ingedrukt houdt. Maar waarschijnlijk moet jij de ''cut'' functie gebruiken. Deze is onder andere te vinden in het ''vertex'' sub-object onder het kopje ''Edit Geometry''. Met deze functie kun je in je polygonen knippen en zo nieuwe polygonen aanmaken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.