Jump to content

Computer start niet normaal op!

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb echt een groot probleem :$

Ik heb mijn vaders PC schoongemaakt van binnen alle stof er afgehaald enzo..

je weet wel. niks kwaad aardig.

En ik start hem op en hij laad netjes de BIOS enzo.

en totdat hij bij dat logo van Windows XP is dan dan gaat het beeld uit

in stand-by en dan start hij opnieuw op.. :?:?

enzo kan hij wel uren doorgaan :klap:

kan iemand mij helpen want me vader vermoord me zowat als die PC het niet doet.

hij doet het wel in veilige modus. maar ikk had een vraag?

Kan het zijn als je Procceror stuk is dat hij dan Windows normaal niet kan opstarten.

of doet dan je hele PC het niet..

Alvast heel erg bedankt _O__O__O_

Geplaatst: (bewerkt)

Heel erg toevallig heb ik precies hetzelfde probleem gehad, je vind een topic wat ik erover aan heb gemaakt hier. Er zijn verschillende antwoorden gekomen, maar uiteindelijk ben ik ermee naar een Computer zaak geweest die mij wisten te vertellen dat de Harde Schijf aan het verslijten was. Uiteindelijk is het probleem prima opgelost door er simpelweg een nieuw Harde Schijf in te zetten. Maar wellicht is het bij jou een ander probleem dan moet je gewoon even mijn topic door lezen of met je computer naar een Computer winkel gaan. Veel succes.

Bewerkt: door Advancegta
Geplaatst:

Lastig probleem, ik heb hier eerlijk gezegt nog nooit last van gehad. Als je een kast schoon maakt dan moet het niet zo zijn dat hij het normaal niet doet, maar het blijft complex materiaal. Omdat je via de veilige modus wel kunt opstarten kan het niet zijn dat je Processor stuk is, want als die stuk is dan werkt de hele pc niet meer, maar wat wel een mogelijkheid is. Dat is het punt: 'Er is wat los gaan zitten, of er is niet genoeg circulatie, je hebt misschien wat beschadigt. Controleer alle onderdelen grondig met een zaklamp, of in het daglicht. Probeer ook te kijken wat voor onderdeel het is, want dan kunnen we daar een verdere oplossing voor vinden.

Over het probleem met Windows XP kan ik hoog en laag spreken, maar daar zit dus wel wat fout. het idiote aan deze kwestie is vooral dat hij wel in de veiligemodus correct opstart en anders niet. Ik zou een oplossing kunnen opnoemen, maar je moet er wel enig back-up werk voor verzetten. Start in de veilige modus ( F8 bij starten) en vraag je vader wat er allemaal opgeslagen moet worden. Plaats dit in een daarvoor bestemde map en brand die op een DVD-Rom of een andere hardeschijf die je zometeen niet gaat aantasten of in ieder geval gaat formateren (leeg halen). Als je hier in toe stemt dan moet je het natuurlijk met je vader bespreken.

Zorg van tevoren dat je een originele Windows versie hebt en ga hem installeren door te booten (opstarten) met de Windows CD-Rom in de Discdrive en dan moet je natuurlijk alles weer installeren en dat lijkt me opzich niet echt heel erg moeilijk. Mochten daar nog problemen in voort komen dan kan je me altijd inschakelen natuurlijk. Maar wat natuurlijk nog veel beter zou werken, maar dat werkt helaas niet altijd. Is het volgende: 'Start Windows in de veilige modus en de-installeer zo veel mogelijk onnodige programma's die je nooit gebruikt en dat zal dus voor een beter geheugen gebruik oftewel de CPU zorgen. En dat kan er op wijzen dat hij weer kan gaan werken, maar ik heb het enkel maar ergens gelezen, dus heb het niet zelf geprobeerd. Probeer maar wat, maar vergeet niet iets te vragen aan je vader natuurlijk.

Geplaatst:

@Advancegta: Ik heb toen ik dit probleem had al naar je jouw topic gezocht

alleen ging het op het einde alleen maar over Viruscanners :schater:

maargoed maakt ook niet uit.

@Summerbase: Bedankt voor je lange typwerk en je tip,s _O_

Het is al opgelost. Mijn vader ging effe kloten in die veilige modus en had toen Systeem herstel gedaan

en toen werkte hij wel. :klap:

dus ik zou echt niet weten waarom hij nou zo vaag deed :?

want het zat allemaal goed. en het werkt nu weer.

Dit is trouwens ook de eerste keer in mijn leven dat Systeem herstel wat kan herstellen.

normaal doet hij dat nooit :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...