Jump to content

draadloos internet (beveiligd)

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb laatst SOCOM fire team bravo voor op de PSP gekocht, en ik wil graag online, maar ik heb een beveiliging zodat je niet van buiten mijn PC op internet kan.

Hoe kan ik die omzeilen?

mvg, Niels_

Geplaatst: (bewerkt)

Je zult er achter moeten komen wat je wachtwoord is van je router. Standaard is het twee keer Admin, maar wellicht heb jij een zelfgekozen vergeten wachtwoord. Je zult in je internetbrowser je standaard getaway nummer in moeten voeren wat je kan vinden in Start > Verbinding maken > draadloze netwerkverbinding > Ondersteuning . Hier vind je een lijstje met instellingen, zo ook je getaway nummer. Als je dit nummer invult in je internetbrowser krijg je een schermpje waar je je wachtwoord en gebruikersnaam in moet vullen. Vul hier dus tweemaal Admin in. Indien dit niet werkt zul je je router moeten resetten en alles opnieuw configureren. Veel succes.

gtafffqr4.png

Ik heb de SSID ingevuld, maar hoe kom in aan de: WPA-PSK(TKIP)?

Dat staat voor een wachtwoord soort. Varianten hierop zijn bijvoorbeeld een WEP beveiliging.

Bewerkt: door Advancegta
Geplaatst:
Ik heb de SSID ingevuld, maar hoe kom in aan de: WPA-PSK(TKIP)?

*bump*

Volgens mij heb ik hem gevonden, alleen nog 1 probleem:

Hij staat geschreven in **************

Hoe kan ik zien wat er staat?

(de bovenstaande sterretjes zijn echte sterretjes :puh: )

Mvg, Niels

Haal je dat vanuit je PC? Want daar is dat inderdaad onzichtbaar en je kan niet kopiëren/plakken.

Om je WEP/WPA code te krijgen zal je in je router moeten kijken. Ik zal even laten zien hoe het er bij een Linksys 54G eruit ziet:

post-48858-1164710118.png

WPA PSK = WPA Pre Shared Key. TKIP zie je ook in het plaatje staan als algorithms. Waarschijnlijk is er bij jou wat ingevuld in WPA Shared Key waar dat bij mij niet zo is. Dit is hetgene dat jij zoekt.

Bewerkt: door Preddy

Ik heb wel een wachtwoord gevonden, kan ik die dan aanpassen in een ander wachtwoord, zodat ik die wel weet?

interrnetttbi0.th.jpg

Bewerkt: door NIELS_
Ik heb wel een wachtwoord gevonden, kan ik die dan aanpassen in een ander wachtwoord, zodat ik die wel weet?

interrnetttbi0.th.jpg

hihi

een siemens sx551 RG

laat me raden , jullie hebben internetplusbellen van kpn of planet of surfen&bellen van hetnet

wpa-psk is eenmaal uitgeleverd via brief dus brief zoeken - of bel de helpdesk (maar dat duurt heel lang :o - HD kan code laten voorlezen via een telefoonsysteem die je terugbelt :) - sinds kort )

(als ik me niet vergis is het wel zichtbaar via de online webinterface - niet via de locale webinterface het wachtwoord wijzigen .. dat kan je evt wel doen via online (kpn.com / beheer telefonie gegevens ) maar dan moet je het dus ook aanpassen in alle computers)

!!.. die siemens doos staat standaard op wpa-psk beveiliging , en je playstation kan alleen via wep verbinden !!

dus je zal via de online beheer omgeving* (let op : NIET via de webinterface 192.168.2.1) de wpa-psk moeten veranderen naar wep (dus via kpn.com of via beheer telefonie gegevens binnen de mijn gegevens van planet/hetnet)

(want als je dat via de locale pagina (van 192. etc) doet en je modem krijgt een update (en dat krijgen ze) kun je vanaf voor af aan beginnen)

let op - dat als je die schakeling maakt dat natuurlijk ook op alle computers doorgevoerd moet worden die een draadloze verbinding hebben

(trust me on this one als je inderdaad IPB of s&b hebt ;) - ik mag niet zeggen waar ik werk. maar kan je verzekeren dat ik er evaring mee heb ;) )

overigens wep is vrij eenvoudig te kraken en wpa-psk niet

als je het perfect voor elkaar wil kwa beveiliging maar toch een wep verbinding wil opzetten naar je psp , kan! een advies zijn een goedkope draadloze router aan te schaffen en _die_ dan de wep verbinding te laten doen

overigens .. mocht je hier iets over willen vragen behalve de wpa code, niet de helpdesk bellen - valt buiten ondersteuning en is zonde van je tijd/geld

Bewerkt: door coz

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...