Jump to content

MSN VIRUS!


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ice Banana

    4

  • ikt

    4

  • Blue Yoshi 97

    4

  • Flitskikker

    2

Ik zie het, want ik heb jouw op MSN en je stuur met steeds zo'n link. Ik dacht ik stuur wel een PB maar zo te zien heb je het zelf al ontdekt. Scan je PC op virussen met een virusscanner en laat ze verwijderen of als je die niet hebt download dan een gratise. Idd maak snel een backup van je belangrijkste gegevens (brand ze op een cd/dvd of zet het op een externe harddisk).

Hier een screen:

KLIK, geen virus!!!

@ICE BANANA: Ik heb je maar tijdelijk geblockt, want ik wordt gek van dat bericht. :cab:

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een bestand op je bureaublad hebt genaamd 'alfa' moet je dit doen.

Wat meer informatie over de worm/virus die je in Hijackthis logje kan tegen komen als je pc besmet is.

O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\Documents and Settings\User\Xinstall.exe

This entry is identificating the Worm !

O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll

This 016 line is often visible in the Hijackthis log !

O4 - HKLM\..\Run: [newname] c:\\nwnmff_e7.exe

O4 - HKLM\..\Run: [defender] c:\\dfndrff_e7.exe

O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] c:\\kybrdff_e7.exe

Dit is de Alcan infection, maar de Xinstall.exe is de grootste identificatie!

Hij is te verwijderen via

Ewido: http://www.ewido.net/en/download/

SuperAntiSpyware: http://www.superantispyware.com/

Voor het verwijderen van Xinstall.exe moet je gebruik maken van een trojans/spyware scanner. Anders verwijder je het bestand zelf manueel.

Vervolgens verwijder je msn want msn zelf (msmsgs.exe) is ook geinfecteerd door de worm.

Na het verwijderen verwijder je de map C:\Programs\MSN Messenger voor de zekerheid ook nog eens.

Nu installeer je msn opnieuw en alles is opnieuw inorde.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee,het is heel anders genaamd,iets van aleen kom ik nu ff niet op naam..ben nu bezig met andere msn te downen,naar talloze verwijderingen naar dat progje,het is echt irritant weet je...

Het heet usetup samen met MC2 ofzoiets

:cry: fking pc altijd

C'mon ik krijg dan een NSIS error ofzo,die zeg dan dat die data beshadigd is...omfg erg gwn echt erg!

Bewerkt: door ICE BANANA
Link to comment
Delen op andere websites

Start --> Alle Programmas --> Bureau accesoires --> systeemherstel.

En als dat niet helpt, weet ik het ook niet maar ik geef een goeie raad, klik nooit op engelse tekst met een link achter tenzij je met een engels persoon aan 't chatten bent die je vertrouwd :D

Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig dat ik dit topic gezien heb. Ik zag hier net een MSN venster van m'n zus open staan vol met 'is that you :puh: + een link' berichten. En de PC waar mijn zus opzat is besmet want daarnet kwam ze naar me toe dat er een virus opzit. Nu weet ik dus hoe het komt... msn...

Als ik niet op de links geklikt heb, heb ik toch geen virus he? Domme vraag misschien maar je weet nooit...

Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig dat ik dit topic gezien heb. Ik zag hier net een MSN venster van m'n zus open staan vol met 'is that you :puh: + een link' berichten. En de PC waar mijn zus opzat is besmet want daarnet kwam ze naar me toe dat er een virus opzit. Nu weet ik dus hoe het komt... msn...

Als ik niet op de links geklikt heb, heb ik toch geen virus he? Domme vraag misschien maar je weet nooit...

Nee je hoeft je geen zorgen te maken als je niet op de links klikt is er helemaal niks aan de hand. Ik raad je zus aan om gewoon even Nod 32 of een dergelijke virus scanner te draaien, er verder gewoon even aandacht aan te besteden en het probleem is zo opgelost. Ik heb dit virus een tijdje geleden ook gehad en heb het op deze manier prima opgelost.

Link to comment
Delen op andere websites

Wow raar maar waar,ik leg me computer af,ga tv kijken leg PC terug aan,zet John Lennon op en alles gaat weer perfect tot nu toe,echt bedankt iedereen!!!

nu alleen nog mijn contact personen confronteren :{

Bewerkt: door ICE BANANA
Link to comment
Delen op andere websites

Start --> Alle Programmas --> Bureau accesoires --> systeemherstel.

En als dat niet helpt, weet ik het ook niet maar ik geef een goeie raad, klik nooit op engelse tekst met een link achter tenzij je met een engels persoon aan 't chatten bent die je vertrouwd :D

Of nog beter, vraag aan de betreffende persoon wat 't is.. de meeste virussen zijn niet so slim dat ze dan antwoorden, en een mens wel. De contactpersoon kan namelijk altijd zeggen 'Nee, dat was ik niet' of, 'Ja, dat was ik'.

Nog even tegen ICE BANANA, voor de zekerheid zou ik toch even scannen met virus/spyware-scanners. Het klinkt me eigenlijk een beetje raar in de oren dat alles nu weer goed werkt.. tenzij je natuurlijk al iets verwijderd had/systeemherstel hebt uitgevoerd.

Bewerkt: door ViceAgent
Link to comment
Delen op andere websites

Scan je compuetr zoals Joriz al zei. Als je antivirus de bestanden niet weg kan doen met je het maar handmatig verwijderen. Selecteer het virusbestand ik drukt ''Shift+Delete'' Dan zit hij niet meer in de prullenbak, maar is hij helemaal weg. (Je kunt hem nog wel terughalen met speciale programma's, maar wie wil nou een virus terughebben? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

dit virus is erg irritant en was al bijna uitgeroeid totdat het er ineens weer was ik klik er nooit op want ik ken um al want iemand had een kee rin zun msn staat klik niet op een link die je van mij krijgt!

nou ik wens je suc6 IB

:cya:

[NL]BoBo[FRL]

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...