Jump to content

Win32

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo

ik had een vraag

ik heb linerider gedownload en nu wil ik het opstarten alleen meld die het volgende:

.... is geen geldige win32 toepassing..

weet iemand hier raad mee want ik wil het graag weten

Mvg cosmo

Geplaatst: (bewerkt)

Hey Cosmo,

Dit probleem schijnt vaker voor te komen (heb alleen nog nooit van linerider gehoord; maar ook bij andere programma's kan je er last van hebben).

* Ten eerste kan het door een virus komen, er is namelijk een poosje terug een Trojan ontdekt die deze foutmelding veroorzaakt, dit kun je dus verhelpen door een virusscan (Nod32, AVG, Norton, etc.) te draaien. Helpt dit niet, dan is dit dus niet de oorzaak (zorg wel dat je antivirus-bestrijding up-to-date is!)

* Ten tweede, het kan ook zijn dat er iets mis is gegaan bij de download (iets te vroeg gestopt, download onderbroken of corrupt). Dit kun je verhelpen door het opnieuw te downloaden (misschien van een andere mirror/server, omdat het kan zijn dat 'ie fout is geupload).

* Ten derde moet je computer up-to-date zijn (microsoft update), maar ik denk dat dit wel goed is aangezien dit een van de dingen is die Windows zeer goed bijhoudt.

* Ten vierde kan je proberen om Linerider in 'Windows 98'-compabiliteitsmodus te draaien. Om dat te doen moet je met je rechter muisknop op linerider.exe (of iets dergelijks) klikken, en dan op 'Eigenschappen..' drukken. Klik nu op de tab 'Compatibiliteitsmodus' en stel de compatibiliteitsmodus hier in op Windows 98.

Hoop dat 't helpt. ~ViceAgent

@Bassie:

Bewerkt: door ViceAgent

Vraag:

Geen geldige Win32 toepassing

Informatie:

De error ziet er als volgt uit:

C:\blabla\programma.exe is geen geldige Win32 toepassing

Oorzaken:

Dit kan voorkomen bij de volgende dingen:

1. Bestand is beschadigt, of er mist een bestand

2. Bestand is niet ontworpen voor jou versie van windows

3. Bestand is een Virus, Worm of iets andrers schadelijks

4. Het bestand kan niet samenwerken met jou hardware

Mogelijke oplossingen:

1. Bestand is beschadigt, of er mist een bestand

Als het bestand beschadigt is of mist er iets, dan kan Windows het bestand niet uitvoeren en kun je deze error krijgen.

Downloads

Als je het bestand gedownload hebt en je weet zeker dat het werkt met jou versie van Windows, verwijder het bestand en probeer het opnieuw te downloaden. Het is mogelijk dat tijdens je download je verbinding verbroken werd en je bestand beschadigt is geraakt.

Als de tweede download ook niet werkt probeer het bestand dan te downloaden van een andere website. Het is mogelijk dat degene niet het bestand aanbied een beschadigde versie heeft.

Vanaf een CD of DVD

Als je heb programma van een CD of DVD hebt geinstalleerd, kijk dan op de schijf wel schoon is. Als je schijf vies is kun je deze error krijgen tijdens de installatie of tijdens het uitvoeren van het programma.

Vanaf een andere locatie op je computer

Als je het bestand opent via een snelkoppeling kijk dan of het echte bestand nog wel aanwezig is, op de plek waarnaar de snelkoppeling wijst.

2. Bestand is niet ontworpen voor jou versie van windows

Als je een bestand probeert te openen dat niet gemaakt is voorjou versie van Windows kun je deze error ook krijgen. Veel programma's zullen met oudere of nieuwere versies van Windows wel werken, maar niet elk programma. Of het geschikt is voor jou versie kun je vaak op de achterkant van het doosje vinden of bij een download link.

• Als het programma een ouder MS-DOS programma is kun je de error krijgen.
  • Als het bestand gemaakt is voor een 16-bit versie van windows en je hebt een 32-bit versie kun je deze error krijgen, omdat Windows geen 16-bit meer ondersteund.

Daaraan is wel iets te doen maar daarvoor moet ik iets opzoeken en dat probeer ik morgen voor je te doen ;)

3. Bestand is een Virus, Worm of iets andrers schadelijks

Deze error kan ook voorkomen met een bestand dat een Virus, worm, trojan, of ander schadelijk bestand is. De error krijg je als je virusscanner de computer tegen houd om het bestand te openen omdat het een virus bevat. Probeer het bestand te scannen met een (online) virusscanner voordat je het opend.

Als je het bestand gecontroleerd hebt en het is geen virus kan je virusscanner het nog steeds tegenhouden omdat hij het onveilig vind. Probeer je computer opnieuw op te starten in veilige modes en probeer het opnieuw. En wees er zeker van dat er geen andere programma's op de achtergrond draaien.

4. Het bestand kan niet samenwerken met jou hardware

Als je het bestand van CD installeer kan het ook zijn dat je CD-rom speler niet kan samenwerken met jou versie van WIndows. Probeer in dat geval (indien nodig) de driver van je CD-romspeler te downloaden.

Persoonlijk aan je probleem te horen denk ik dat het het dikgedrukte en onderstreepte stukje is bij 2. Bestand is niet ontworpen voor jou versie van windows.

Veel succes. Bassiej26

Bewerkt: door Bassiej26

Bij iemand anders doet die het wel..

die heeft windos xp prof

ikkke home edition :S

Maar erg bedankt dat je me geholpen hebt respect !

Nog enig idee ?

mvg Cosmo

EDIT

hij doet het al ik , het was foutje in downloade Bedankt jongens :)

Bewerkt: door Cosmo

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...