Svenie Geplaatst: 27 november 2006 Rapport Geplaatst: 27 november 2006 (bewerkt) Zoals jullie al uit de titel kunnen opmaken, ik zit met een virus. Gisteren kreeg ik iets opgestuurd via MSN, en ik accepteerde het bestand. Toen gaf mijn Avast virusscanner meteen een waarschuwing. Er werden verschillende virussen gevonden, en die bleven steeds maar komen. Op een gegeven moment gebeurde er niets meer, tot vandaag. Ik krijg opnieuw een waarschuwing, en ik weet echt niet hoe ik dit ongedaan moet maken. Ik heb even een screen genomen, zo weten jullie hoe de situatie er op het moment uitziet. Weet iemand, hoe ik dit ongedaan kan maken, want het irriteert me eigenlijk wel! Alvast bedankt! Bewerkt: 27 november 2006 door Svenie 0 Reageren
SummerBase Geplaatst: 27 november 2006 Rapport Geplaatst: 27 november 2006 Dat is niet zo mooi 'Svenie'. Als eerste ga ik even uitleggen wat een Trojaans Paard is, misschien weet je het zelf al dan kan je dit stuk wel overslaan tot de volgende alinea, maar voor de mensen die het niet weten wil ik het graag nog even uitleggen. Misschien kennen jullie het paard van Trojen wel? Dan is een groot houten paard wat in de middeleeuwen (ik weet het jaartal niet meer) voor de stad Trojen werd gezet. De mensen van Trojen dachten dat het een geschenk was en namen het grootte dier binnen door de poorten van de stad. Eenmaal binnen vielen de soldaten die zich verscholen in het paard de stad aan en Trojen was verslagen en overgenomen door de vijhand. Zoiets gebeurt ook met een Trojan Horse '(Trojaans Paard)' hij sluipt via een achterdeur in de computer naar binnen, dat is dan meestal de poort van de computer en die gaat zich nestelen in de computer. Eenmaal binnen en de computer is van slag af, gelukkig hebben we op de computer daar dingen voor die het paard weer buiten de deur kunnen zetten. Om een Trojaans Paard buiten de deur te zetten heb je goede software nodig. Denk aan een virusscanner van kwaliteit. Dan denk je aan grote scanners zoals 'NoD32' of 'Norton'. Dit zijn vrijwel de grootste scanners, eerlijk gezegt raad ik je de beste virusscanner op de markt aan en dat is uiteraard NoD32, want deze heeft een zeer snelle engine (besturing) en verwijdert de meeste virusen en Trojaanse Paarden al voordat ze bekend zijn. Dit is natuurlijk een wonder en het is ook niet af te raden dit even te draaien. Je kunt een Trail (probeer)- versie vinden op de 'website' van NoD32. Die heb je zo gevonden dus daar ga ik je niet bij helpen. Installeer en draai hem even en het zal al snel duidelijk worden dat veel dingen ondekt worden. Als je dit gedaan hebt met het in de meeste gevallen goed gaan, een tip is wel om die andere virusscanner uit te zetten wanneer je met NoD32 werkt. Als dit niet werkt dan kun je me altijd bereiken op MSN of in dit topic natuurlijk, maar het grootste punt is gewoon dat je niet iedereen moet geloven met bestanden. Met Msn heb je ook de mogelijkheid om de virusscanner (aan te raden NoD32) te koppelen aan de download-bestanden, want als jij mij iets stuurt op MSN dan wordt het altijd eerst gescant voordat ik het kan openen, nou veiliger kan toch haast niet. Svenie veel succes bij het verwijderen van dit virus, maar het punt zit natuurlijk gewoon bij je eigen oplettendheid. 0 Reageren
ikt Geplaatst: 27 november 2006 Rapport Geplaatst: 27 november 2006 Hoe ík mijn virussen verwijder: Ik kijk waar het virus zich bevind. (bij jou C:\Documents and Settings\Svenie) Kijk naar 't bestand. Bij hou staat er winstall.exe Verwijder die met shift-delete. Kijk of je nog meer verdachte bestanden ziet. Maar doe ze neit weg, maar kijk op internet waar ze voor dienen. Als je hele rare antwoorden krijgt van hacks/crack/scheve sites dan is dat bestandje onveilig en kun je het wegdoen. Maar ik raad je deze methode niet aan omdat ik zo wel een paar keer de computer naar de filestijnen heb geholpen 0 Reageren
ViceAgent Geplaatst: 28 november 2006 Rapport Geplaatst: 28 november 2006 (bewerkt) Hoe ík mijn virussen verwijder:Ik kijk waar het virus zich bevind. (bij jou C:\Documents and Settings\Svenie) Kijk naar 't bestand. Bij hou staat er winstall.exe Verwijder die met shift-delete. Kijk of je nog meer verdachte bestanden ziet. Maar doe ze neit weg, maar kijk op internet waar ze voor dienen. Als je hele rare antwoorden krijgt van hacks/crack/scheve sites dan is dat bestandje onveilig en kun je het wegdoen. Maar ik raad je deze methode niet aan omdat ik zo wel een paar keer de computer naar de filestijnen heb geholpen Deze methode is in zijn geheel ook niet aan te raden, in een aantal gevallen zal dit goed gaan, echter in het grootste deel niet; virussen kopieëren zich namelijk vaak naar een andere map (vaak is dit %WINDIR%, oftewel in het gewoon Nederlands 'C:\Windows\' of 'C:\Windows\System32'. Soms zelfs met andere Checksums , maar dat is nu even te technisch), waardoor je er nog steeds last van hebt.. Ook schakelen sommige virussen antivirus/firewalls uit, en die zijn niet gelijk weer ingeschakeld als je slechts virus.exe verwijdert, dit doen de meeste (goede, zoals SummerBase al zei) wél automatisch. Bewerkt: 28 november 2006 door ViceAgent 0 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.