Jump to content

GTaIV niet exclusif


BigM

Recommended Posts

ik las denet op inside gamer en toen zag ik dit :

'Assassin's Creed en GTA IV niet exclusief dankzij Sony zelf'

Nieuws | 21 november 2006 - Volgens een bericht in Newsweek is het de schuld van Sony zelf dat Assassin's Creed en GTA IV niet exclusief naar de PlayStation 3 komen. Volgens dit artikel hebben zowel Ubisoft als Take-Two aangeboden om de twee titels alleen naar de PlayStation 3 te brengen, maar heeft Sony zo laat op dit aanbod gereageerd dat de games alsnog voor meerdere platformen zullen verschijnen. Terwijl Sony niet reageerde heeft Microsoft contact opgenomen met Ubisoft en Take-Two en ze zeer voordelige voorwaarden geboden als ze hun games ook op de Xbox 360 uit zouden brengen, aldus Newsweek.

Jack Tretton, executive vice president van Sony Computer Entertainment America, heeft in datzelfde artikel gereageerd op deze berichten. Volgens Tretton kwam het idee om GTA IV voor de Xbox 360 uit te brengen van Take-Two zelf. Toen Newsweek hem vroeg of Sony überhaupt geen exclusieve titels meer probeert binnen te halen reageerde Tretton als volgt:

We're the only company in this industry that's got development resources and talent that have established Number one hits on all three continents [...] We really feel like we're well positioned to contribute platform-defining games from a first-party standpoint, and we're not dependent on third-party community to the degree that a Microsoft would be. That being said, you would be crazy to say that you would never entertain or not welcome exclusives. It's just a question of how deep into your pockets do you have to reach to secure that? Desperation breeds deep pockets. Confidence breeds the opposite. When it makes sense, you do the deal. When it doesn't, you pass.

Tretton zegt hier dat Sony niet afhankelijk is van third party exclusives doordat zij zelf ontwikkelstudio's hebben die zeer goede titels maken die goed verkopen op alle contintenten. Hier voegt hij echter wel aan toe dat het dom zou zijn om de kans op een goede third party exclusive af te slaan. Het lijkt er dus op dat Sony óf misschien echt te lang gewacht heeft met het vastleggen van Assassin's Creed en GTA IV, óf dat de uitgevers gewoon te veel geld vroegen voor de exclusiviteit van hun titels.

dit is de despretrefende site

komt hij dan toch nog naar de pc ps2 of psp???

of snap ik het nou verkeerd:

sorry als het zo duidelijk is :Ywant ze zeggen meerdere dus niet alleen xbox 360's platvormen

Bewerkt: door Speciial_marc.5
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben fan van assassins creed... er gaan geruchten dat hij naar pc komt.. maar niet naar andere consoles...

Wel naar ps3 en xbox 360 wel te verstaan 8)

Maar k weet niet of jullie dit gelezen hebben maar een man die bij sony werkt (gamedevoloper) had perongeluk wat dingen op internet gezet en zo was er info uitgelekt ove rnieuwe games...

Zoals lost (een serie op tv over een vliegtuigcrash op een eiland) daar verheug ik me eerlijk gezegt ook wel een beetje op...omdat ik ook de serie volg/de

1.jpg

Bewerkt: door Robinsky
Link to comment
Delen op andere websites

We weten al sinds mei dat GTA4 tegelijkertijd op de Xbox 360 en de PS3 verschijnt, dus dat ie niet exclusief is is geen nieuws. Uit dit nieuwsbericht valt ook niet af te leiden dat hij naar nog meer platformen komt. Het enige wat ze hier melden is een mogelijke reden waarom GTA4 niet exclusief is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...