Jump to content

Virus?

Recommended Posts

Geplaatst:

Kijk ik krijg op msn steeds een mailtje van lifescript en ik hoor vaak over een virus in een mail dus zit hier een virus in?

het is wel irri want ik krijg er elke dag wel 3.

Geplaatst:

Dat kan je niet zeker weten als je geen naam of iets geeft waaraan we kunnen herkennen wat voor soort virus het is. Je kunt wel zeggen 'Ik heb een virus?', maar dan kunnen we daar vrij weinig mee, natuurlijk kan ik je wel helpen door een goede virusscanner aan te bieden; wat ik ook wel ga doen, maar geef even wat meer details in het vervolg. Het hoeft ook per definitie niet een virus te wezen, want er zijn zoveel soorten bedringen op het internet, maar ieder zijn soort. Als jij een e-mail krijgt van die 'lifecare' dan kan het net zo goed gewoon spam wezen oftewel reclame, bij je provider kun je hiervoor vaak een filter aanschaffen zodat je er minder last van hebt. Dit is gewoon om je dingen aan de broek te smeren zodat hun je geld kunnen stelen als het waren, want het is meestal gewoon troep wat ze verkopen; meestal wordt het niet eens aangeleverd of wat dan ook.

Mijn opinie is dat het over een spam mail gaat, maar als deze mail een bijlage bevat kan het ook wezen dat je wel te maken hebt met een virus en dat je er goed mee op moet passen. Als dit ook het geval is; dan wil ik je ten strengste aanraden de 'NoD32' scanner even te draaien, want dit is een scanner die de meeste infecties op het gebied van virussen al opspoort voordat ze bekend zijn. Verder kan je dan wel aangeven wat voor virus het is en wat er aan gedaan kan worden bespreken we daarna wel. Ik hoop dat je en beetje begrijpt hoe het werkt, zo niet dan kan je het altijd nog even vragen.

Geplaatst:

Ja maar hij stuurt ze steeds vaker ik denk omdat ik ze iet open want het worden en steeds meer ik word er gewoon gek van.

Geplaatst:
Ja maar hij stuurt ze steeds vaker ik denk omdat ik ze iet open want het worden en steeds meer ik word er gewoon gek van.

Misschien kan je de afzender blokkeren, zodat je geen berichtjes meer krijgt. Ik weet wel niet hoe dat precies in zijn werk gaat, dus dat moet je even aan iemand anders vragen. Als dit eenmaal gelukt is scan je de computer even met het programma dat Summerbase aanraadde en dan zal alles wel weg zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...