Big-Bear Geplaatst: 29 november 2006 Rapport Geplaatst: 29 november 2006 Hallo, Mijn oude PC heeft het begeven, hij was al verouderd en ik was al van plan een nieuwe te gaan kopen. Nu zeker met al die nieuwe technologie, dus nu heb ik een PC samengesteld. Je snapt zelf ook wel, ik ben niet al te rijk, ik heb er nu 1 van 1030 euro, waarbij mijn pa misschien ook wat bijlegd, verder ga ik niet, want dan is mijn spaarrekening op. Dit is de PC: Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 29 november 2006 Rapport Geplaatst: 29 november 2006 Mooie PC, vooral met die Intel Core Duo 2. Maar als je later wat meer geld hebt, dan kun je het besten nog eens 1024 MB RAM erbij zetten, want 1024 MB word langzaam te weinig om nog mee door te kunnen... Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 29 november 2006 Rapport Geplaatst: 29 november 2006 vrij goede samenstelling, somige dingen moeten misschien (eventueel) ge-upgrade worden, ik heb onlang ook een nieuwe pc gekocht: Core 2 Duo 2.4 Ghz (4mb boxed) Gigabyte 6 Quad Socket 775 moederbord Yesico Cooling 550 Wat Nvidia Geforce 7950 GT (niet de SLI versie) 2 Gigabyte Ram (800 Mhz.) Gigabyte Case- 3D Aurora Klik Klik Bij de case zitten 3 120 mm silent fans met blue led Reageren
SummerBase Geplaatst: 29 november 2006 Rapport Geplaatst: 29 november 2006 Big-Bear, over het algemeen ziet de instelling van dit systeem er prima uit. Ik heb echter wel wat op en aanmerkingen. Laten we beginnen bij het begin dus het Moederbord, daar ben ik enigzins wel over te spreken, want het is een moederbord van het merk MSI, wat volstaat aan kwaliteit en een goede werking. Ook is het een goed moederbord, maar niet helemaal meer van het High-Gaming klassement, omdat er nu al weer veel meer nieuwere dingen zijn in deze branche. Echter zou ik geen Onboard sound nemen, maar echt geluid uit een degelijke geluidskaart, maar daar ga ik later verder op in. Over de hardeschijf hoef ik niet veel te zeggen, want Western Digital is over het algemeen een zeer goed merk en van deze hardeschijf zul je absoluut geen spijt krijgen. Dan zijn we aanbeland bij de voeding en daar heb ik het meeste op aan te merken, want daar wil ik je even in het kort wat over vertellen. Een voeding is niet alleen afhankelijk van wattáges, maar eerder van Ampères, dat zijn als het waren de dingen die door de draden kruipen om stroom te leveren, hoe meer ampères; hoe beter het product is. Neem dus een product met veel ampères op de diverse rails (rijen) die de voeding heeft. De Coolermaster staat er niet om bekend de beste te zijn dus ik zou voor de Zalman gaan, die is gewoon veel beter. Ik heb het dan over 'deze' voeding. De behuizing is natuurlijk gewoon een persoonlijke voorkeur evenals het scherm uiteraard. De processor is ook goed uitgekozen en zal perfect volstaan bij het modden, vanwege de grote rekenkracht die het met zich mee brengt. Ook zal het gamen (in samen werking met een goede videokaart) perfect gaan, hier hoef je wat mij betreft geen aanpassingen meer te maken. Ook lijkt de DVD-Rom Brander/speler me wel wat, alleen ben ik niet zo op de hoogte van die soorten hardware, ook weet ik niet veel over ATI, maar wel weet ik dat Nvidia een nieuwe videokaart heeft namelijk de : '8800GTX' ik heb vernomen dat deze kaart met 128 Pixel Shaders en 768mb aan werkgeheugen helemaal het einde is, maar daar tel je ook veel geld voor. Verder raad ik je aan diverse stukken van mijn 'Hardware Helpdesk' te lezen. Ik wens je naast dat veel succes en ik hoor/verneem het wel wanneer je de aankoop gedaan hebt. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 29 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 november 2006 Ik heb allemaal Charts gelezen, en daar verslaan de ATi Radeon's die volgens mij niet met DirectX 10 zaijn nog steeds de 8800GTX, en hijs 630 wat veels te veel is Reageren
W1ckeD Geplaatst: 30 november 2006 Rapport Geplaatst: 30 november 2006 (bewerkt) Dan zit je er flink naast. Check deze Benchmark maar: Klik Hier zie je een paar ATI kaarten tegen de nieuwe 8800 serie van Nvidia. Ik citeer: "From the scores, we can see that the 8800GTX is ~28% faster than the ATi X1950 XTX." Kijk en huiver. Bewerkt: 30 november 2006 door W1ckeD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.