Jump to content

Computer te heet?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

De laatste tijd sluit mijn PC zich tijdens het gamen af (meestal nadat hij al een paar uur gedraaid heeft), dus ik dacht dat het er misschien aan lag dat mijn videokaart te heet werd.. Ook zoemt hij de laatste tijd wat, komt dit misschien door stof? Ik heb even de temperaturen gecheckt:

* System: 27*C (Oké)

* CPU 87*C (Geheel niet oké)

* AUX 27*C (Oké)

* Harddrive 25*C (Oké)

Na mijn PC 8 uur met rust te hebben gelaten startte ik hem weer op, en de CPU schommelde netjes om de 45*, echter hij steeg al snel naar de 70*C en schommelt nu rond de 73*C.. Volgens SpeedFan draait mijn CPU-Fan al op 100%, en hij heeft het altijd gewoon gedaan.. Wat kan ik hier aan doen? 't Ziet er niet zo mooi uit namelijk.

~ ViceAgent

EDIT: Hij schommelt nu rond de 80 - 83*C. Ik heb trouwens ook met Everest gemeten, die gaf hetzeflde aan.

EDIT II: CPU Fan kapot, (..)zooi.

Bewerkt: door ViceAgent

Heey Vice,

Je CPU is gewoon te heet, daarvoor is er heus wel een oplossing hoor

• Probeer volgende eens:
    • Zet je Pc uit, Koeler / CPU eraf. Dan alles goed schoonmaken, nieuwe koelpasta etc erop en dan nog eens proberen. Dit zou normaal dan moeten werken..
    • Probeer (indien mogelijk) een andere cpu, of de cpu op een ander moederbord.
    • Indien dit nog niet lukt, of niet mogelijk is, dan breng je je pc terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Succes Vice ;)

Bewerkt: door TheGuardian

Ik zal mijn gegevens laten zien:

tempad9.png

Dit is voor mij standaard, ik denk dat ik mijn computer nu 20 uur aan heb ongeveer.

Misschien is je fan kapot en moet je gewoon even een nieuwe kopen, zo ontzettend duur zijn die dingen niet.

Ik heb een van Zalman, goed en stil.

[edit] Lol, ik las je bericht even snel en had niet gezien dat je zei dat je fan inderdaad kapot is. :clown:

Bewerkt: door Arjen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...