Jump to content

Hoe maak ik een mooi forum

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Hoe maak ik gratis een mooi forum en wat heb ik nodig kaniemand mij een soort cursus geven?

Wat bedoel jij met mooi, dat is nogal relatief he. Maar je hebt diensten die een forum voor jou hosten en dat je simpel een forum kan aanmaken. Je kan ook alles zelf hosten dan heb je geen reclame en heb je meer vrijheid.

Een aantal diensten:

Als je een forum zelf wil gaan instaleren moet je maar even in dit forum zoeken met de zoekmachine hier zijn al genoeg topics over. Maar dit is niet makkelijk als je het nog nooit gedaan hebt.

Bewerkt: door Argon
Geplaatst:
Bedankt ik heb nu I.P.B 1.3 maar hoe krijg ikeen mooie skin en een andere taal forum??

Een andere taal is enkel mogelijk met een JavaScriptje dacht ik. Een andere skin kan je in het ACP instellen, voor duidelijke informatie hierover kan je is ronkijken op het support forum van InvisionFree.

(Klik hier voor het InvisionFree skining support forum)

Op deze site vind je bijvoorbeeld een aantal skins voor InvisionFree: Klik hier

Geplaatst:

Paar tips.

Invisionfree is misschien leuk maar er komt een nieuwe versie aan: Namelijk Zetaboards.

En nog een ding, leuk is dat je veel leden vangt maar er is ene nadeel aan IF, hij mag niet in het Nederlands.

Nederlandse forums worden verwijderd/geblokkeerd ben je alles kwijt.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind dat niet echt kloppen. Oke ze sluiten wel veel. Maar al mijn Nederlandse Forums bestaan nog steeds.... :?

Maar oke. Ik weet dat het niet is toe gestaan.

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:
Ik vind dat niet echt kloppen. Oke ze sluiten wel veel. Maar al mijn Nederlandse Forums bestaan nog steeds.... :?

Maar oke. Ik weet dat het niet is toe gestaan.

Ik denk dat ze het pas sluiten wanneer ze het opmerken. Als iemand je report worden jouw forums zo gesloten, en gaat alles zonder pardon weg. Volgens mij moest je iets van een taalpakket kopen, maar ik weet niet of dit bestaat voor InvisionFree.

Geplaatst:

Nee voor Invisionfree bestaat zoeits niet. Dan heb je iets van Invision power nodig. Dat is een soort van Invisionfree. Maar dan met host..... Maar wel volledig gratis.

Geplaatst:
Nee voor Invisionfree bestaat zoeits niet. Dan heb je iets van Invision power nodig. Dat is een soort van Invisionfree. Maar dan met host..... Maar wel volledig gratis.

Invision Power is het bedrijf dat IPB 1.3 (de boards die InvisionFree draaid) gemaakt heeft, IPB 1.3 is gratis maar standaard erg bugged. Nu heeft IP de 2.X versie deze is niet bugged (nieuwste versie natuurlijk) maar kost wel geld, als je dit koopt moet je wel een host hebben.

Taalpakketen zijn gratis te downloaden, maar kan je niet instaleren op InvisionFree. Maar vroeger toen nederlandse fora toegelaten waren kon je alles met een javascriptje laten vertalen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hangt helemaal van je zelf af . Er zijn veel sites zoals message board etz Waarmee je prima forums kan Maken . Maar het geheim licht groten deels toch echt in jezelf . Kijk maar eens naar dit forum . Helemaal boven aan zie je die leuke gtaforum-gtagames (andersom) Banner . Als die er niet zal zijn zal het forum al een stuk saaier zijn . Als dat oranje grijs zal zijn komt het forum heel grouw over . Vele kleuren zijn leuker . Wat ik dus probeer te zeggen . Fleur je forum op . Mooie kleuren(Maar niet te veel en afwijkent) . En zorg dat je mensen heb die je helpen . Anders KAN je het al snel opgeven :cya:

Geplaatst:

Ja in de regels staat dat je ook ENGELS moet posten. Maar ik denk dat er te veel Forums zijn die NEDERLANDS posten dat ze er niks meer aan doen.

Rullez :t

Geplaatst:

Was al oude post, maar hier wil ik wel op reageren.

Voor InvisionFree kan je wat kopen waardoor je WEL Nederlands of een andere taal mag praten, als ik het tenminste goed begrijp. Genaamd: Ad Removal.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...