Jump to content

Ps2 Controller reageert soms niet.

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste Leden,

Ik heb nu 9 maanden een ps2 in mijn bezit (nieuw gekocht toen) ik heb er twee orginele Ps2 controllers bij. Maar de laatste paar dagen reageert de controller waar ik over het algemeen mee game niet meer goed hij maakt soms geen contact. Houd in dat soms de controller niet reageerd bij Gta komt hij dan in het pauze menu met de melding dat hij niet is aangesloten terwijl dit wel het geval is. Ik haal hem er dan uit en steek hem er weer in, hij doet het dan wel weer voorlopig, maar toch het gebeurd zomaar weer dat die controller niet meer reageert. Ik vind dit een lastige situatie en het vreemde is nog ik ga er goed mee om, dus ik gooi er niet mee of iets dergelijks en verder nooit iets raars mee gebeurd :N Iemand enig idee waarom de controller zo raar doet? Want ik vind het wel raar dat hij na 9 maanden al kapot gaat.. Zonde.. Toch?

Groet gammie.

Geplaatst:

Inderdaad zonde ook best wel vreemd, de controllers van de PS2 zijn juist erg degelijk gemaakt en kunnen wel tegen een stootje... Misschien ziet er wat stof in de ingang in je PS2 of in de connector (het ding dat aan het eind van de draad hangt). Even met de stofzuiger er langs gaan zou kunnen helpen.

Als dat niet helpt, kun je - als tijdelijke oplossing - de andere controller gebruiken, of je controller in de andere ingang steken (als dat gaat).

Je zou eventueel na kunnen kijken of controllers onder de garantie vallen, maar ik vrees dat dat niet het geval is bij randapparatuur (dus controllers).

Geplaatst: (bewerkt)
Inderdaad zonde ook best wel vreemd, de controllers van de PS2 zijn juist erg degelijk gemaakt en kunnen wel tegen een stootje... Misschien ziet er wat stof in de ingang in je PS2 of in de connector (het ding dat aan het eind van de draad hangt). Even met de stofzuiger er langs gaan zou kunnen helpen.

Als dat niet helpt, kun je - als tijdelijke oplossing - de andere controller gebruiken, of je controller in de andere ingang steken (als dat gaat).

Je zou eventueel na kunnen kijken of controllers onder de garantie vallen, maar ik vrees dat dat niet het geval is bij randapparatuur (dus controllers).

Nee dat is inderdaad niet het geval (van gerantie) Ik zal je raad eens opvolgen door de stofzuiger er langs te halen :) Dan wil ik meteen nog een vraag stellen over controllers van ps2's: Je hebt bij Bartsmit enz. Bij de ps2 afdeling ook controllers die iets anders eruit zien ze zijn tussen de 12,- en 15,- euro. Nou is mijn vraag zijn dat kwalitatief goede controllers of niet?

Alvast bedankt, Groet gammie

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

Niet echt... Ik heb er zelf een keertje een gekocht, na een week heb ik hem weggegooit omdat hij niet lekker gamede en alles veel te langzaam liep. Als ik jou was zou ik gewoon een controller van Sony kopen, het kost je wat meer geld maar je hebt er véél langer plezier van :) .

Geplaatst:

Oke bedankt voor jullie reactie's :*D Dan ga ik vandaag eerst maar eens met de stofzuiger er langs. Als dat niet helpt mischien sparen voor een nieuwe.

Groet gammie :cya:

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nee dat is inderdaad niet het geval (van gerantie) Ik zal je raad eens opvolgen door de stofzuiger er langs te halen :) Dan wil ik meteen nog een vraag stellen over controllers van ps2's: Je hebt bij Bartsmit enz. Bij de ps2 afdeling ook controllers die iets anders eruit zien ze zijn tussen de 12,- en 15,- euro. Nou is mijn vraag zijn dat kwalitatief goede controllers of niet?

Alvast bedankt, Groet gammie

In het verleden heb ik er zo één gekocht en geen problemen mee gehad, ze werken goed, en dan nog een memorykaartTJE erbij :)

• 1 year later...
Geplaatst:
Oke bedankt voor jullie reactie's :*D Dan ga ik vandaag eerst maar eens met de stofzuiger er langs. Als dat niet helpt mischien sparen voor een nieuwe.

Groet gammie :cya:

Ik heb dus ook zulke problemen , tijdens het spelen springt de ps2 op pauze menu en zecht geen controller te kunnen vinden , het vreemde is dat het soms dagen goed gaat en dan opeens doet dat ding weer een tijdje raar . IK zelf denk dat er evt. een kinkje in de kabel zit of iets dergelijks . Nou was ik zowiezo van plan een nieuwe dualshock2 te kopen maar heb liever twee goed werkende exemplaren natuurlijk.

En dan nog , rest de vraag of het niet een ander probleem betrefd bv. de poort of ??? , Maar ik hoor graag je evt. oplossing en zal zodra ik zelf iets heb gevonden dit melden , groet stano666

Wow dat is een tijd geleden :D Maar ik heb verder nooit meer een andere controller gekocht. Als je de ''Dualshock van Sony'' neemt ben je toch al dik 40 euro kwijt. Vind ik iets te duur voor mijn budget. Maar heb er onlangs al tijden geen last meer van. Laatste keer dat ik er nog last van had, heb ik gewoon een paar keer geblazen in de poort van de PS2 en in de aansluiting van de controller. Verder goed aandrukken.

Bewerkt: door Global

heb het probleem (hopelijk) opgelost , er is op dit forum nog topic over dit onderwerp (waarschijnlijk om dat deze erg oud is), ik had dat wat laat door , evengoed bedankt voor je re. groet stano666

Bewerkt: door stano666

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...