Jump to content

SA map cleaner

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi,

Ik ben bezig met een mod voor SA , nu wil ik de map cleaner gebruiken. maar wat verwijderd de map cleaner allemaal, alleen de wegen en gebouwen enzo of ook alle scripts?

Geplaatst:

Map cleaner verwijdert idd het hele landschap, dus ook die bestanden. Je kan er voor kiezen dacht ik, om ook de generics te laten verwijderen, dat zin bijv bomen, bankjes, lantaarnpalen

Het oude SCM script wordt vervangen door een lege scm zonder Misions etc.. Eenmaal de mapcleaner gebruikt te hebben kan je niet meer terug naar de oorspronkelijke staat van het spel.

Geplaatst:

de generics. worden die automatisch geplaatst door de GTA SA engine of bepaal je zelf waar die komen te staan.?

Geplaatst:
de generics. worden die automatisch geplaatst door de GTA SA engine of bepaal je zelf waar die komen te staan.?

Generics zijn opvulling van de speelwereld, zoals vuilnisbakken en lantaarnpalen. Dit zijn in feite ook gewoon objecten die je dus ook gewoon zelf moet mappen, net als elk ander object. Alleen generics worden vaker gebruikt, je kunt dus een generic nog een keer plaatsen, door in de IPL de regel te kopieeren en de coordinaten te veranderen. Gebruik veel generics in je mod, dit vult lekker op en je speelwereld komt realistsicher over.

Geplaatst:

Ik had ook nog een vraag, ik wou een nieuw topic openen, maar dit gaat toch eenmaal over mapcleaner, dus als we hier nou eenmaal zijn...

Ok...wil iemand mij misschien uitleggen hoe ik Mapcleaner bugloos gebruik over sa? Want steeds als ik clean, crasht mijn sa gigantisch. En kan iemand me dan ook uitleggen, hoe ik na het cleanen mijn eigen IPL en IDE's toevoeg? Of kan dat dan nogsteeds in de gta.dat

Bedankt voor uw hulp (Sorry dat ik offtopic ging)

Applemac...

Geplaatst: (bewerkt)

maar die generics, die moet je dus ook gewoon maken in 3Ds max? of kun je ook de orginele gerics gebruiken van GTA SA, en hoe krijg je die dan in 3Ds max?

@ apple mac, je kunt gewoon je IPLs en IDEs toevoegen aan de GTA3.IMG zover ik weet.

maar hoe je bugloos kan cleanen weet ik niet, maar heb je na het cleanen wel wat models in het spel gezet, anders is het logies dat ie crasht, want dan staat er niks in GTA SA. IPL en IDE kunnen gewoon toegevoegd worden aan de gta3.img

Bewerkt: door markPs3fanman
Geplaatst:

Door te importeren. Je moet eerst KAM's scripts downloaden (zoek maar op google), en dan moet je de scripts volgens de readme installeren. Daarna klik je op het HAMERTJE, aan de rechter kolom. Dan staat er DFF IO, en vervolgens klik je op IMPORT. Nu kun je je dff importeren.

En ja, de Generics kun je inderdaad gewoon met 3dsmax maken, maar als je bijv. een lantaarnpaal maakt en die wilt laten branden (Tja, dat wil je natuurlijk wel neem ik aan) dan moet je nog een stapje hoger gaan. Dan moet je aan de 2dfx dingen gaan zitten.

Applemac... :)

Geplaatst: (bewerkt)

markPs3fanman, Je kunt geen IDE en IPL bestanden toevoegen aan de .img. Echter wel DFF, TXD en COL bestanden.

Mini-tutorial: SA bugloos cleanen:

1. Zorg voor een ongemodde San Andreas, om zoveel mogelijk crashes, bugs en andere neukende dingen te voorkomen.

1.1 Hoe weet ik of mijn SA ongemod is ?

Nou,

Ik mag aannemen dat je zelf weet of je er mods in hebt gedaan ja of nee. Als je achtelijk bent en dat niet weet reinstall je San Andreas.

2. Zorg dat je over een legale of illegaal gedownloade versie 1 van San Andreas beschikt, versie 2 van San Andreas zal helaas niet werken.

2.1 Hoe kom ik er dan achter of ik versie 1 heb ?

Nou,

Open je gta3.img (zorg dat die ongemod is) als hij 16316 files telt heb je versie 1. Heb je er ongeveer 10 minder, heb je versie 2. Die ong. 10 bestanden zijn namelijk de TXD bestanden met die nude models die er van R* zo nodig uit moesten.

3. Download de nieuweste Map Cleaner HIER

3.1. Pak het uit en open de map. Open nu de enigste .exe in de map.

3.2. Ik raad je aan om alles zo te laten staan zoals het staat en niks aan- of uit te vinken

3.3. Tik op 'Start', wacht tot hij klaar is

3.4. Tik Yes\Ja als hij vraagt om de veranderen toe te passen.

4. Open de gta3.img, die zal nu aprox. 3500 files bevatten.

4.1. Voeg bistro.txd eraan toe, deze moet je maar even uit een niet-gecleande San Andreas gta3.img halen.

4.2. Rebuild de img.

5. Ga nu weer naar de map cleaner map en kopieer main.scm, plaats die dan in /sa/data/script

5.1 kopieer water.dat en plaats die in /sa/data

6. Run San Andreas.

Werkt het dan nog niet ?

Probeer eigen IDE, IPL en IMG bestanden toe te voegfen met eigen objecten. Deze moet je dan wel aangegeven in de gta3.dat, zorg wel dat er GEEN # voor staat.

Bewerkt: door Blastov
Geplaatst:

O ja, ik was in de war met DFF, COL en TXD. die kunnen in de gta3.img De IPL en IDE kun je in DATA/maps zetten.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoe begint het spel eigenlijk als alles (behalve enkele objecten) weg is? Komt dan ook het New Game-filmpje, om het zomaar te noemen, of kom je ergens op een bepaalde plek terecht?

Sorry voor de bump :$

• 2 weken later...
Geplaatst:
Hoe begint het spel eigenlijk als alles (behalve enkele objecten) weg is? Komt dan ook het New Game-filmpje, om het zomaar te noemen, of kom je ergens op een bepaalde plek terecht?

Sorry voor de bump :$

Er is dan alleen water, er zijn geen introfilmpjes en dergelijke.

maar als je alle mappen nou eens backupt kan het dan :D

Wat kan dan ?

Het is altijd verstandig om minimaal 1 backup van je gehele SA map te hebben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...