Dx11 Geplaatst: 4 december 2006 Rapport Geplaatst: 4 december 2006 (bewerkt) ben er zo blij mee dat ik het even moet delen, zie hier de 3d versie Sinds eind vorige week loop ik rond met de KG800 van LG, beter bekend als de 'Chocolate' GSM en een direct gevolg van de doelstelling van de Koreaanse toestelmaker om een vastere voet op de Europese markt te bemachtigen. Kijkend naar de look-and-feel en het design van het toestel dan kunnen we niet anders dan concluderen dat LG hiermee hele hoge ogen gooit. Vooral het touch sensitive keypad met de rood oplichtende bedieningstoetsen is bijzonder fraai. Van de andere kant heeft het er ook alle schijn van dat ook LG deels wil meeliften op het emotionele succes van bijvoorbeeld de iPod. Dit zie je meteen als je de lg chocolate uitpakt. Hij wordt geleverd in een stijlvolle doos en net als bij de iPod zie je bij het open maken van de verpakking geen boekjes, CD's en andere accessoires, maar het toestel, ingepakt in een zwart fluwelen hoesje . Links en rechts van het toestel zitten twee vakken met daarin de bijgeleverde accessoires, handleiding, quick-start guide en een CD met PC synchronisatie software. Standaard wordt de KG800 geleverd met een headset die voorzien is van een clip met niet alleen een microfoon en toets om gesprekken te beantwoorden en beeindigen, maar ook bedieningstoetsen voor de MP3 speler, een volumeregelaar en een handige toets om gesprekken in de wacht te zetten.De bediening van de headset heeft enkele handige features Het toestel zelf is afgewerkt in een soort van hoogglans zwart gelakte uitvoering en dat betekent natuurlijk veel poetswerk, als je hem tenminste een beetje vetvlekvrij wilt houden. LG levert hiervoor een speciaal borsteltje erbij waarmee je het display, zwarte front met het touchpad en de zwartgelakte achterzijde van het toestel makkelijk mee kunt schoonhouden zonder bang te hoeven zijn dat je hem tijdens het schoonmaken bekrast. Het borsteltje heeft nog het meeste weg van die die we vroeger bij een platenspeler kregen om de singles en LP's stofvrij te houden (de 30+ers onder jullie zullen zich dat nog wel kunnen herinneren ;-)). Het zwartgelakte uiterlijk van de Chocolate is erg vlekgevoelig Helaas moet ik wel constateren dat het toestel vrij makkelijk krasjes oploopt. Ik heb 'm de eerste dag namelijk (bewust) niet in het fluwelen hoesje bewaard en dat is meteen te zien. Ik heb het nog niet aangedurfd om, net als bij mijn iPod Nano, de krassen met Displex weg te polijsten. Ik ben er namelijk nog niet zeker van of de KG800 daar tegen kan. Dat wil ik eerst uitzoeken. Bij deze dus ook het advies aan iedereen die de Chocolate koopt om hem wel in het bijgeleverde hoesje of een ander tasje te bewaren. Veel poetswerk met het bijgeleverde borsteltje kun je besparen door de headset-bediening te gebruiken Kijkend naar de functies en de bediening van het toestel dan valt op dat het toch vooral een GSM is. Daarmee bedoel ik dat bellen en gebeld worden de belangrijkste functies van de Chocolate zullen zijn. De ingebouwde MP3 speler is handig, maar met 128Mb multimedia geheugen, geen memory card optie en ook geen FM Tuner zal de KG800 de meeste muziekliefhebbers niet echt kunnen behagen. Hetzelfde geldt voor de zakelijke gebruikers. De agendafunctie kan qua gebruiksgemak en functionaliteit absoluut niet tippen aan die van bijvoorbeeld de gemiddelde Nokia of Symbian toestellen en bij de contactpersonen kun je maar maximaal 2 telefoonnummers, een faxnummer en eventueel een email adres en url invoeren, maar wat echt onhandig is, is het feit dat je voor de invoer van de naam van je contactpersonen maar 1 veld hebt waarin je dus voor- en achternaam moet invoeren en dat is bijzonder lastig als je de contactlist zou willen synchroniseren met je PC. Het invoeren van de hele naam in 1 veld is niet echt handig De gebruiksvriendelijkheid van de Agenda valt nogal tegen De aanwezige 1.3MP cam is meer dan redelijk te noemen. Wat vooral opvalt zijn de vele opties om de kwaliteit van de foto's zo goed mogelijk aan te kunnen passen aan de omstandigheden. Zo kun je bij de cam onder andere de witbalans en helderheid instellen. Daarnaast beschikt de camera ook nog over enkele voorgeprogrammeerde effecten zoals 'zwart-wit', 'sepia' en 'dia-negatief'. Helemaal onderaan deze review kun je wat voorbeelden van deze effecten en andere foto's die met de cam van de KG800 gemaakt zijn zien. De camera is een van de sterke features van de Chocolate De camera kan ook video-opnames maken met een maximale resolutie van 176x144 pixels. Leuk om mee te spelen dus of om op je videoblog te posten. Bij de 'Vodcasts' (menu rechts op deze pagina) kun je een filmpje zien dat ik zelf met de Chocolate opgenomen heb. Verder heeft de KG800 ook nog een memorecorder functie. Het toestel heeft geen UMTS ondersteuning dus browsen is alleen mogelijk via GPRS netwerken wat betekent dat het allemaal wat traag oogt voor diegenen die UMTS gewend zijn. Ter vergelijk. Een ringtone downloaden bij Radio 538 duurde zo'n 3 minuten. De browser zelf is verder goed en eenvoudig te bedienen en de weergave van de content in het display ook goed en normaal leesbaar, maar dat hangt deels natuurlijk ook af van de site die bezocht wordt. De browser is goed leesbaar en eenvoudig te bedienen Het display van de Chocolate is met z'n 5cm diagonaal en 176x220 pixels voor een toestel dat in totaal niet groter is dan 9.5 bij 4.8 cm behoorlijk groot te noemen en ook goed leesbaar. Ook de platheid van het toestel is bijzonder te noemen. Er zijn immers nog niet zo heel veel camphone sliders van 15mm die slechts 83 gram wegen. De overige toestelspecificaties die het vermelden waard zijn: Java MIDP 2.0 support, Bluetooth 1.2, USB aansluiting, Tri-band GSM (900/1800/1900Mhz) en een 800mAh accu voor 200 uur stand-by en ruim 3 uur beltijd. Het touch sensitive keypad met de oplichtende toetsten is HET handelsmerk van de KG800 Zoals eerder al gezegd heeft LG veel tijd gestoken in het design van de Chocolate. Behalve het relatief unieke touch sensitive keypad en de hoogglans zwarte look-and-feel is dat ook terug te vinden in het design van de menu's, achtergronden en weergaven. Zo wordt het menu standaard weergegeven met een zwarte achtergrond en daarme perfect afgestemd op de rest van het ontwerp. Verder vallen ook de fraai vormgegeven icoontjes op die weergegeven worden bij het uitvoeren van verschillende instellingen zoals 'Verzonden' of 'Uitgevoerd' en bij het instellen van het volumeniveau of het selecteren van de camerafunctie. Concluderend is de Chocolate van LG een prachtig toestel als je op zoek bent naar een klein, compact en licht toestel met een uniek en bijzonder stijlvol design. Ben je daarnaast het type mobiele gebruiker die voornamelijk belt, gebeld wordt, af en toe eens een SMS verstuurt of ontvangt en zo nu en dan eens een foto kiekt met z'n GSM, dan is de Chocolate een absolute must have! van mij een dikke 10! Bewerkt: 4 december 2006 door DX11 Reageren
RTS Geplaatst: 4 december 2006 Rapport Geplaatst: 4 december 2006 Het lijkt me handig dat je wat informatie toevoegd van je telefoon. Opties enzo, wat er allemaal op zit etc. Hier hebben we niet zoveel aan. Regels voor het posten van een Gadget- Je bezit zelf de gadget waardoor je hier voldoende over kan vertellen - Je maakt zoveel mogelijk gebruik van eigen foto materiaal van de gadget (indien mogelijk) - Je kopieert niet klakkeloos de site van de fabrikant of een andere review maar schrijft zelf wat over deze gadget - Behalve + punten mag je ook de - punten van het product noemen. - Vergeet niet je Gadget aan het eind van je bericht een cijfer te geven! Reageren
Robinsky Geplaatst: 5 december 2006 Rapport Geplaatst: 5 december 2006 Ik vind het echt een prachtig ding !!! Mooie graphics... En mooie rode toetsen Reageren
BigM Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 Gefelicteerd met je aanwinst . Schiterend dingetje hoor . Reageren
j0ry Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 ze zeggen dat die heel gevoelig is is dat zoo Reageren
Dx11 Geplaatst: 10 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2006 ze zeggen dat die heel gevoelig is is dat zooNou daar leer je mee omgaan, de rooie toetsen zijn drukgevoelig, dus het zijn niet echt knoppen, meer een touchscreen, maar ja dat leer je dus heel makkelijk. Reageren
j0ry Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 ze zeggen dat die heel gevoelig is is dat zooNou daar leer je mee omgaan, de rooie toetsen zijn drukgevoelig, dus het zijn niet echt knoppen, meer een touchscreen, maar ja dat leer je dus heel makkelijk. ik bedoel als je heb laat vallen van niet zoo heel hoog dat die gelijk kapot gaat en zoo zulkken dingen snapje Reageren
Dx11 Geplaatst: 10 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2006 (bewerkt) ze zeggen dat die heel gevoelig is is dat zooNou daar leer je mee omgaan, de rooie toetsen zijn drukgevoelig, dus het zijn niet echt knoppen, meer een touchscreen, maar ja dat leer je dus heel makkelijk. ik bedoel als je heb laat vallen van niet zoo heel hoog dat die gelijk kapot gaat en zoo zulkken dingen snapje Dat ga ik niet uittesten Bewerkt: 21 januari 2007 door DX11 Reageren
j0ry Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 (bewerkt) hangt er oook hoe je er mee om gaat snapje als je je lg op de grond gooit en zoo krijg je sneller krasje maar weet niet of jij het ook doet Bewerkt: 11 december 2006 door j0ry Reageren
MxM Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 Die telefoon is wel grapig maar niet echt super. Zo'n mannetje in me klas had hem vandaag voor het eerst.. Die telefoon is best groot, niks voor mij! Ik vind zo'n samsung d600 wel wat beter niet zo groot! Reageren
j0ry Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 en hij heeft ook geen goeje camera 1.5 piksels nouw voor een nieuwe mobile het ik wel 3 mega piksel verwacht Reageren
Dx11 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 januari 2007 Hij is ondertussen kapot, het scherm werkt nog wel, alleen niet als je hem (helemaal) open schuift, hij werkt dus alleen als hij dicht zit, dan kan je alleen geen cijfers gebruiken, of als ik hem zelf handmatig half open houd, shit dus. en nog erger is dat ik het bonnetje nietmeer heb Reageren
Sdajafol Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 en hij heeft ook geen goeje camera 1.5 piksels nouw voor een nieuwe mobile het ik wel 3 mega piksel verwacht Dat model is er al dik een half jaar, in de periode waren er nog maar een paar (erg dure) mobieltjes met 3mpx, en nu nogsteeds word 2.0 vaker gebruikt dan 3mpx Er is trouwens een nieuwe editie, de KE800, met uitbreidbaar geheugen en een 2.0mpx camera. @DX11, dat zuigt nogal. Enig idee waar het aan ligt? Ik adviseer je om terug te gaan naar de winkel waar je 'm hebt gekocht en anders contact opnemen met LG. Reageren
Dx11 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 en hij heeft ook geen goeje camera 1.5 piksels nouw voor een nieuwe mobile het ik wel 3 mega piksel verwacht Dat model is er al dik een half jaar, in de periode waren er nog maar een paar (erg dure) mobieltjes met 3mpx, en nu nogsteeds word 2.0 vaker gebruikt dan 3mpx Er is trouwens een nieuwe editie, de KE800, met uitbreidbaar geheugen en een 2.0mpx camera. @DX11, dat zuigt nogal. Enig idee waar het aan ligt? Ik adviseer je om terug te gaan naar de winkel waar je 'm hebt gekocht en anders contact opnemen met LG. ik heb m (wel nieuw) via marktplaats van iemand gekocht, en diegen had m rechtstreeks bij lg gekocht (heeft bedrijf) en had wel een bonnetje maar ben m kwijt, ligt nog ergens bij mn moeder, (zie andere topics van mij als je niet weet wat ik daar mee bedoel) Reageren
GTAVC Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 Mischien had je dan toch gewoon beter in de winkel kunnen kopen Moet je eens terug gaan naar die gast die je het verkocht heeft Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.