Jump to content

Code

Recommended Posts

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Een HTML op een link tag,dat gaat noooooooit,een HTMl is voor een site,als je op voorbeeld freewebs wilt een game zetten,kopieer je gewoon de HTMl code Met toesteming van de eigenaar en dan staat de game erop.

HyperText Markup Language

In de meest basale vorm wordt HTML gebruikt voor indeling van tekst in paragrafen met kopjes en stukjes tekst die nadruk moeten krijgen. Essentieel is dat HTML hypertekst mogelijk maakt, waardoor in een document verwijzingen kunnen worden ingebouwd naar andere documenten. Zo'n verwijzing heet een hyperlink (in het Nederlands ook wel koppeling). HTML biedt ook de mogelijkheid om plaatjes en multimedia in een document op te nemen.

HTML bestaat uit platte tekst waarin met markeringstekens is aangegeven hoe de tekst moet worden gepresenteerd. Zo'n markering wordt (naar het Engels) een tag genoemd - er is geen goed Nederlands woord voor. HTML wordt meestal bekeken met een webbrowser, een programma dat HTML-documenten opvraagt en als opgemaakte tekst aan de gebruiker toont.

In de loop der jaren is het aantal verschillende markeringstekens (tags) dat in HTML wordt gebruikt, enorm uitgebreid. Om interpretatieproblemen te voorkomen heeft het World Wide Web Consortium (W3C) aanbevelingen opgesteld over welke tags geldig zijn en hoe ze moeten worden geïnterpreteerd. De oorspronkelijke aanbeveling is een aantal malen geactualiseerd in verband met verdere ontwikkeling van HTML. De laatst geaccepteerde aanbeveling, HTML 4.01, dateert van december 1999.

HTML als markeringstaal is onvoldoende gebleken om in de behoefte aan nauwkeurige vormgeving en interactiviteit te voorzien. Toevoegingen aan HTML zijn Cascading Style Sheets (vooral voor nauwkeurige vormgeving van documenten) en JavaScript (ten behoeve van interactiviteit van documenten).

De concurrentiestrijd tussen producenten van webbrowsers heeft een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van HTML. Producenten ontwikkelden op eigen houtje nieuwe tags, die vaak niet door andere webbrowsers werden begrepen, hadden eigen interpretaties van stylesheets en een eigen interpretatie van JavaScript. Sommige van deze HTML-tags zijn later opgenomen in de aanbevelingen, andere niet. Ook nu nog zijn daarvan relicten te vinden in moderne browsers.

Bron:Wikipedia

Een link dat is een portaal naar een andere site.

klopt dus niet he ;)

moet je eens aan Argon vraagen :engel:

EBBO ( Eerste Banaan Bij Ongevallen)

Bewerkt: door ICE BANANA
Geplaatst:
kan je ergens een super lange HTML code op een link zetten? :?

Inderdaad, kan je het iets duidelijker uitleggen? Wat ICE BANANA uitlegt slaat ook niet echt op jou vraag en 'een superlange HTML code op een link zetten'... Leg even beter uit wat je ermee bedoeld, dan kunnen we er misschien iets mee.

Geplaatst:

Ik heb nu bv een code aangemaakt (html) voor een chatbox, nu wil ik die activeren , niet op mijn site, maar op een link.

Dat ik de bezoekers van mijn site naar een link stuur en als ze op die link klikken dat er zich dan een venstertje opent met de geactiveerde code: De chatbox

Geplaatst:
Ik heb nu bv een code aangemaakt (html) voor een chatbox, nu wil ik die activeren , niet op mijn site, maar op een link.

Dat ik de bezoekers van mijn site naar een link stuur en als ze op die link klikken dat er zich dan een venstertje opent met de geactiveerde code: De chatbox

???????????????????????????

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...