Jump to content

Wat voor instrument bespeel jij?

Bespeel je/Hoelang bespeel je een muziekinstument?  

60 leden hebben gestemd

1. 1. Speel je een instrument?

• Piano(Keyboard)
      15
    • Gitaar(elektrische, basgitaar, akoestische)
      14
    • Koperen blaasintsrument(trompet, hoorn, tuba enz)
      2
    • Houten blaasinstrument(blokfluit enz)
      0
    • Strijkinstrument(Viool, cello, enz)
      1
    • SLaginstrumenten(drums,trommels enz)
      10
    • Ik bespeel geen instrument
      16
  2. 2. Hoelang speel je het?

• minder dan een jaar
      25
    • een jaar
      3
    • twee jaar
      7
    • drie jaar
      4
    • vier jaar
      1
    • vijf jaar
      2
    • vijf tot 10 jaar
      10
    • 10 tot 20 jaar
      2
    • langer dan 20 jaar
      4

Recommended Posts

Geplaatst:

Tsja ik wist niet precies waar ik het nou zou posten dus doe ik het maar hier. Wil iemand me er op wijzen als ie misschien verkeerd staat? Ik denk het eigenlijk niet maarja... Ikzelf speel gitaar, een jaar ongeveer.

• Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ice Banana

2

• Dageraad

2

• Sdajafol

2

• Time-Bandit

2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

heb eigenlijk drie van bovenstaande, maar heb slagwerk gekozen omdat ik dat het langste doe, ong 10 jaar. 9 jaar piano/keyboards en bijna 2 jaar gieter

Geplaatst:

Ik zit onderhand 9 jaar op gitaarles, en ik speel akoestisch (damn hoe schrijf je dat xD) maar ook elektrisch, hoewel mijn voorkeur toch naar akoestisch gaat.. Klassieke muziek sucked in het algemeen, maar ik vind klassieke muziek spelen op de gitaar wel leuk, omdat je daar meet techniek voor nodig hebt.. Maar dat is maar een stukje van wat ik leuk vind.. De pop liedjes zijn allemaal zo makkelijk, zo simpel, wat akkoorden en loopjes; er zit niet veel techniek in. Als je kijkt naar stukken die speciaal voor de gitaar zijn geschreven, zijn die veel interessanter, omdat daar gewoon veel meer techniek in zit. Een voorbeeldje van wat ik nu speel is "Here comes the Sun - Harry Saksioni", maar dan op een technische manier, niet een beetje tokkelen want dat is dus weer te makkelijk voor mij ;) !

Geplaatst:

Ik drum op het drumstel van m'n neefje. Ik doe dus niet serieus aan drumles of cursus, maar ik heb het mezelf een beetje aangeleerd.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik zit onderhand 9 jaar op gitaarles, en ik speel akoestisch (damn hoe schrijf je dat xD) maar ook elektrisch, hoewel mijn voorkeur toch naar akoestisch gaat.. Klassieke muziek sucked in het algemeen, maar ik vind klassieke muziek spelen op de gitaar wel leuk, omdat je daar meet techniek voor nodig hebt.. Maar dat is maar een stukje van wat ik leuk vind.. De pop liedjes zijn allemaal zo makkelijk, zo simpel, wat akkoorden en loopjes; er zit niet veel techniek in. Als je kijkt naar stukken die speciaal voor de gitaar zijn geschreven, zijn die veel interessanter, omdat daar gewoon veel meer techniek in zit. Een voorbeeldje van wat ik nu speel is "Here comes the Sun - Harry Saksioni", maar dan op een technische manier, niet een beetje tokkelen want dat is dus weer te makkelijk voor mij ;) !

Is dat niet van de Beatles, here comes the Sun?

Zelf ben ik bezig met Asturias (een of ander klassiek ding) en Blackbird

Bewerkt: door Dageraad
Geplaatst:

Sinds half juli 2005 speel ik gitaar, eens in de 2 weken heb ik les. Ben momenteel redelijk veel mijn linkerhand aan het trainen, rechts (plectrumhand) is al snel zat, maar linkerhand is 'lui' en moet daarom nog goed getraind worden.

Geplaatst:

Ik tokkel regelmatig nog eens op mijn rasta Djembé :D Ook mijzelf wat aangeleerd...Op den duur gaat dat vanzelf en je hebt nog eens een knaller van een muziekje

UBABOB IB ^_^ eindelijk...

Geplaatst:

Ik speel van mijn vijf jaar al piano, ben er nu 15.

Ik speel gewoon als ik zin heb, het is en blijft een hobby voor mij.

Eerst speelde ik piano in een school met notenleer en toen wou ik echt wel stoppen met piano! Ik kreeg onder mijn voeten als ik niet genoeg geoefent had enz.

Die zang en heel die andere onnodige boel. Nu(sinds 4 jaar) ga ik ergens waar ik een halfuurje speel per week, en ik vind het voldoende.

Aan aldiegene die tegen hun zin notenleer doen en dan nog niet kunnen zingen bij, ik leef met u mee. Er bestaan lessen waaraan je kunt meedoen zonder die notenleer. Ook voor beginners! het is echt een afrader die notenleer, tenzij je graag zingt. :cab:

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Misschien nogal een grote bump van dit topic, maar ik zou wel van wat meer mensen willen weten hoelang en welk instrument ze bespelen!

Ikzelf speel al sinds mijn 6 piano, maar ik volgde geen muziekles. Bijna 4 jaar terug kwam ik aan in de muziekschool en ik kreeg mijn eerste notenleer les. Ik vond het heel leuk, en ik was altijd wel de beste! Het jaar daarachter mocht ik beginnen met piano, ik had al wat ervaring, maar precies was die ervaring niet zo goed. Want ik had op mijzelf geleerd en zo speelde ik veel fouten, maar dat was niet zo erg. Ik leerde mijn fouten verbeteren en ik ging snel vooruit en de boeken vlogen erdoor. Ik was een talent! Op mijn examen kreeg ik opeens een A+ m.a.w 95%. Ik was trots opmijzelf en stoppen kon ik natuurlijk niet. Mijn notenleer ging er op achteruit, maar ik haalde nog altijd B+ en hoger. Dat is dus 85% en hoger! Bij de beste van de klas zat ik nog altijd! Nu speel ik dus al bijna 3 jaar piano en volg ik al bijna 4 jaar notenleer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...