fiestakilla Geplaatst: 6 december 2006 Rapport Geplaatst: 6 december 2006 ik heb een vraagje wil iemand mij leren om paintjobs te maken of iemadn die een tuturiol kent die die aan mij kan geven Reageren
Puma Geplaatst: 6 december 2006 Rapport Geplaatst: 6 december 2006 (bewerkt) Op dit topic laat ik je zien hoe je textures van gebouwen kan maken of veranderen.Stap 1: We hebben eerst een aantal programma's nodig natuurlijk. -ImgTool; hiermee halen we de txd uit het spel. klik hier om te downloaden (je hebt winrar nodig om het uit te pakken) -TxdWorkshop; met dit programma bewerken we de txd en halen we de plaatjes eruit die we gaan veranderen. klik hier om te downloaden (je hebt winrar nodig om het uit te pakken) -Een programma waar je plaatjes/figuren mee kan maken/veranderen. Bijvoorbeeld Photoshop is een goed programma, zelf gebruik ik PaintShopPro. Je kan ook paint gebruiken maar dan krijg je erg slechte kwaliteit en vooral logo’s van goede kwaliteit maken met paint is erg moeilijk, gebruik dus Photoshop of iets van dergelijke kwaliteit. Eerst openen we de ImgTool. Open het "File" menu en klik op "Open". Nu ga je naar de Gta:San Andreas map, naar de "models" map en open je "Gta3.img". Nu gaat het programma het img bestand laden. Als het geladen is open je het "Edit" menu en klik je op "Find". Nu typ je de naam van de txd in, wat in dit geval dus "oldgarage_sfse.txd" is en klik op "Volgende zoeken". Nu zoekt het programma voor jou het "oldgarage_sfse.txd" bestand. (je kan ook zelf gaan zoeken maar een lijst van 16316 bestanden doorzoeken duurt een beetje lang). Als het bestand geselecteerd is open je het "Commands" menu en klik je op "Extract". Nu sla je het txd bestandje op in de map die je eerder aangemaakt hebt en die in mijn geval "San Fierro Garage" heet. Nu openen we TxdWorskhop. Klik op “Open TXD” en zoek je texture op, wat in dit geval dus “oldgarage_sfse.txd” is. Nu krijg je links een hele rij met ‘plaatjes’. Al die plaatjes zijn gebruikt in het spel. Je zult dus alle textures ook terug kunnen vinden op het gebouw in het spel zelf. Nu klik je op “Export” en “Export all textures to bitmaps” of “Export all textures to tga images” als je dat liever hebt. Sla ze ergens op in een map die je zelf handig vind, in dezelfde map als waar de txd staat is wel handig. Nu heb je de mapviewer weer nodig. Als het goed is heb je die nog geopend, anders moet je ‘m nog even opstarten. Start ook een of ander programma op waarmee je de ‘plaatjes’ kunt veranderen, PhotoShop, PaintShopPro of iets anders (paint kan ook alleen krijg je dan niet zo’n mooie kwaliteit als bij PhotoShop, PaintShopPro of iets dergelijks). Open alle plaatjes die je uit de TXD gehaald hebt en verander ze een voor een, zorg wel dat ze de zelfde naam houden, dus bedenk niet zelf namen zoals “witte muur” ofzo! Voor mooie textures kan je bijvoorbeeld terecht op www.stormvision.net, klik bovenaan op “bricks”, “wood” e.d. en je krijgt een lijst met kleine plaatjes. Klik op een die je mooi vind en je krijgt een iets groter plaatje. Als je hier niet genoeg aan hebt kun je altijd nog terecht op www.google.nl en zoek bij afbeeldingen naar “wall” ofzo. Je kunt ook andere texture sites zoeken via google als je dat wilt. Je kan in de mapviewer nu door rond het gebouw te draaien kijken welke textures waar op het gebouw zitten, anders heb je straks dakpannen op een muur zitten of zoiets dergelijks. Als je nu alle textures hebt veranderd en opgeslagen, ga je weer naar de TXDWorkshop toe en dan open je de txd weer (als je ‘m afgesloten hebt). Nu krijg je weer de lijst met textures. Klik op de bovenste en klik op “Import”. Nu ga je naar de map toe waar je de textures hebt opgeslagen en open degene met dezelfde naam als degene die je in txd workshop hebt geselecteerd, de bovenste in dit geval en klik op openen. Zo ga je het hele rijtje af totdat je alles hebt gedaan. Als je alle textures hebt ‘vervangen’ door nieuwe, controleer je nog of linksonder in het programma “San Andreas” staat en niet “VC XboX” ofzo. Klik op “Save TXD” en sluit het programma. Nu openen we de IMGTool weer en zoek de “oldgarage_sfse.txd” weer op met de zoekfunctie en zorg dat die geselecteerd is. Ga via het “Commands” menu naar “Replace” en open de txd die je veranderd hebt. Nu word de texture geladen, als dat klaar is sluit je het programma en alle andere programma’s die je nog hebt geopend. Ga het ingame checken en SUCCES MET DE REST VAN JE MODS EN TEXTURES!!! Grtz Puma. Voor vragen kun je altijd terecht op dit topic, stuur een pm of e-mail me. Er komt nog een update over de AlphaChannel, waarmee je textures ‘doorzichtig’ doorzichtig kunt maken. Simpel Voor de textures moet je in Gta3.img zijn, en de Txd's heten dan bijvoorbeeld "Slamvan1", "Slamvan2" en "Slamvan3". Schnappi? Hoe je die dan moet editten staat in de tut hierboven, ik heb 'm gequote uit m'n Leren een texture van een gebouw te veranderen tutorial, en een beetje aangepast.. Succes, Grtz Puma. P.S. Die blokjes in de quote moeten " " aanhalingstekens zijn, en in de tutorial heb ik als naam van de Txd de hele tijd "oldgarage_sfse.txd" gebruikt, in jouw geval is dat dan dus bijvoorbeeld "Slamvan1.txd".. Bewerkt: 6 december 2006 door Puma Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.