Jump to content

NDS Dr. Kawashima's brain training

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

ik heb een vraag over deze NDS game, is het Nederlands talig? Of kun je het alleen in het Engels bespelen? Is dit een leuke game of wordt het al snel dood saai? Is het het geld waard om te kopen? Hopelijk kunnen jullie mij wat adviesen geven :)

Groet gammie :cya:

Geplaatst:

Heey gammie,

Ik heb het spel zelf niet maar toen ik op herfstvakantie was heb ik het wel veel gespeeld. Het spel is nederlandstalig dus over de taal hoef je je geen zorgen te maken. Verder is het wel een leuk 'spel'. Maar je kan het eigenlijk geen spel noemen, het is gemaakt om je hersenen te trainen. Zo is het de bedoeling dat je één keer per dag je 'dagelijkse training' doet. Je kan kiezen uit verschillende opdrachten. In het begin zijn er maar drie of vier waar je uit kan kiezen, maar als je meer dagen achterelkaar je dagelijkse training doen, dan unlock je volgende spelletjes. Voorbeelden van spelletjes zijn:

• Rekenen 20 keer (10 hele simpele sommetjes die je zo snel mogelijk moet opschrijven)
  • Rekenen 100 keer (100 hele simpele sommetjes die je zo snel mogelijk moet opschrijven)
  • Huisbezoek (mannetjes schuiven in en uit een huis, aan het eind moet jij zeggen hoeveel er in zijn)
  • ...

En dan is er nog een dagelijkse training. Die kan je elke dag doen, maar dat is niet nodig. Maar wel leuk, daar doe je ook verschillende spelletjes. Aan het einde van de test wordt je hersenleeftijd berekend. Het beste wat je kunt krijgen is 20 jaar.

Verder zitten er in het spel ook een heleboes 'sudoku's' van die leuke puzzels die je vast wel kent.

Het spel is het waard om te kopen als je een beetje snel en handig met je touch-screen bent, en als je een beetje puzzelen wel leuk vind. Verder weet ik niet hoe duur het is, maar als die 20 euro of lager is zal ik hem zeker kopen, als hij duurder is denk ik niet.

Bassiej26

Geplaatst:

Wat ben ik blij dat ik jou kan helpen! Het is natuurlijk Nederlands, een klasgenoot van mij heeft het en ik mag er ook mee spelen. Je hebt een eigen profiel, en soms vraagt hij wat je gister gegeten had. Je hebt Huisbezoek(Mensen tellen die in en uit huis gaan), een verhaal Hardop Lezen, Sudoku, Lettergrepen, Van Laag Naar Hoog. Het is wel leuk, maar uiteindelijk moet jij het kiezen. Hij kost 30 euro, en je kan zelf hersensleeftijd mee doen. Je kan het terugzien in je profiel. Je kan ook aan iemand een Demo ervan versturen, of 20 keer rekenen tegen mekaar. Het is opzich wel een leuk denk spelletje. Als je hem roept, komt hij ook in het hoofdmenu. Je begint met een leeftijd van 80, en dan moet je steeds verder totdat je 20 hebt, dat is het maximale. Huisbezoek is best lastig, als je eerst paar goed hebt, gaat hij sneller, en sneller!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en als je het nog niet snapt, vraag het dan nog eens. Dan vertel ik er wel meer over.

Geplaatst:

Ik heb geen flauw idee wat voor gamer je bent, maar als je van veel actie houdt is dit gelijk al een verkeerde keus. Speel je (af en toe) puzzelgames? Dan kan deze game heel goed bij je uitpakken. Het simpele principe is door voorgangers al uitgelegd ^_^ .

Het is een spel dat je snel oppakt en weer evensnel weglegt, ideaal voor in de trein/bus dus :) .

Het spel is zijn € 30,- euro waard als je een 'pick-up-and-play' game zoekt, maar niet als je iets zoekt wat je uren achter elkaar wilt spelen, daarvoor verveelt het te snel.

Maar... Het spel heeft wel weer een positief punt die je niet bij de meeste games vindt, het is namelijk goed voor je hersenen :klap: , hier kom je verder wel achter als je het spel speelt en de handleiding ( :clown: ) doorleest.

Meer vragen mag je stellen ^_^ .

Geplaatst: (bewerkt)

Hier heb ik zeker wel wat aan :Y Bedankt voor jullie informatie! Ik ga hem zeker kopen. 30 euro heb ik er dan ook voor over. Ik wil graag dit spel omdat ik wel wat oefening kan gebruiken.. Ik heb een lichte rekenachterstand en tja wat slimmer worden kan nooit kwaad hea? Dus ik neem het ook puur om wat te puzzelen en wat bij te werken een die grijze brein.

Groet gammie.

Edit: Heb vandaag NDS Dr. Kawashima's brain training gekocht en het bevalt zeer goed in de smaak! :Y

Bewerkt: door gammie

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...