kadee Geplaatst: 6 december 2006 Rapport Geplaatst: 6 december 2006 hey allemaal ik heb een headset en kan nie praten op ieder programma . ik zit ook op een channel van ventrilo en teamspeak . kheb al naar de settings gekeken van de pc en ik vind de fout maar niet. dus kan AUB mij iemand helpen ? kadee Reageren
Preddy Geplaatst: 6 december 2006 Rapport Geplaatst: 6 december 2006 Ik zal eens een poging wagen je te helpen: Allereerst moeten we eens kijken naar de Headset zelf en aangezien ik niet weet in hoeverre je iets gecontroleerd hebt, begin ik maar bij het begin. Kijk eerst of de connectoren in de goede ingangen van de computer zitten. Als je geluid door je headset hoort zit het meestal wel snor, ik neem aan dat dat bij jou het geval is. Als je je ervan verzekerd hebt dat het apparaat goed is aangesloten, stel ik voor om te kijken of het aan de instellingen van je PC ligt of aan de instellingen van Ventrilio/Teamspeak. Ga hiervoor naar: Start > Alle Programma's > Bureau-accessoires > Entertainment > Geluidsrecorder Druk op de rode Opneem knop en maak wat lawaai vlakbij je microfoon. Als deze wat oppikt, zie je dat allerwaarschijnlijkst terug in een verandering in het groene lijntje. Vergelijk links maar eens met rechts op het volgende plaatje: Luister zonodig even af wat je hebt opgenomen, als je niets hoort, dan ligt het aan je instellingen cq headset, als je wel wat hoort, ligt het probleem bij Teamspeak Ventrilio. Als je niets hoort: In dat geval moet ik er vanuit kunnen gaan dat je Headset het doet en niet kapot is. Om dan het geluid aan te zetten, moeten naar de Opnameregeling instellingen gaan. Dat doen we als volgt: Start > Configuratiescherm > Spraak, geluid en geluidsapparaten > Geluiden en audioapparaten Je ziet nu het volgende blad verschijnen (of in ieder geval iets dergelijks): Vanaf daar klikken we even door naar het tabblad Audio: Hiervan kijk je eerst even of er een apparaat geselecteerd is in het bovenste rood-omvierkante hok. Wanneer dit niet het geval is, kijk of er een apparaat in de lijst staat daar. Mocht het niet zo zijn (lijkt me stug) heb je geen apparaat voor het opnemen van geluid geïnstalleerd. Waarschijnlijk heb je dat wel, in dat geval klik je op de rood-omvierkante volume knop: Check aldaar of er niets gedempt is en of je de goede optie hebt geselecteerd. Je kan testen of het het dan wel doet door de al eerder aangegeven Geluidsrecorder. Vergeet niet dat je eerst op Opnemen moet drukken voordat je resultaat zult zien. Als je wel wat hoort na te hebben opgenomen: In dat geval ligt het aan Ventrilio/Teamspeak. Ik zal even aangeven hoe je dit voor Teamspeak bekijkt, Ventrilio heb ik geen ervaring mee. Start het op en ga naar: Settings > Sound Input/Output Settings Je ziet dan dit schermpje verschijnen: Eerst kijk je op de Sound Output volume hoog genoeg is, zodat mensen je wel kunnen horen als je wat zegt. Je kan testen hoe hard je het hebt staan door onderaan, bij het geel-omkaderde, op Activate local test mode te klikken. Als je nog niets hoort, kijk dan even in het blauw-omkaderde stuk of je misschien een knop moet indrukken of een aantal decibels moet halen voordat er geluid wordt verzonden. Normale instellingen zie je op dit plaatje, maar de meeste gebruikers stellen een limiet in. Ikzelf gebruikte altijd een 'push to talk' knop als ik een FPS deed, dat is het minst hinderlijk voor je luisteraars. Dat is het wel zo'n beetje wat ik ervan afweet, hopelijk helpt het je. Voor vragen of opmerkingen kan je natuurlijk altijd nog een postje doen. Veel succes Reageren
kadee Geplaatst: 6 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 december 2006 hey alvast bedankt voor de hele goeie info maar het lukt nog niet. Maar in het kadertje heb ik in plaats van Conexant AMC Audio dit C-Media Wave Device , maar dit is waarschijnlijk normaal . Maar anders lukt er niets . maar toch al heel bedankt Als er nog mensen zijn die iets anders weten ofzo zeg het mij . Reageren
Bassiej Geplaatst: 6 december 2006 Rapport Geplaatst: 6 december 2006 Missien een beetje voor de hand liggend, maar -weet je zeker dat bij je hoofvolume je mic. niet op 'dempen' staat. Zorg dat dat uit staat. -weet je zeker dat je stekkertjes goed zitten? Mic. in de roze?? Als het er niet bij staat probeer ze dan eens anders in te pluggen. -voor de rest moet het lukken met de info hierboven... anders vrees ik dat je Headset kapot is Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.