Jump to content

Legale kopie gebruiken voor spelen


warhoofd3

Recommended Posts

Hoi,

ik heb een legale pc-versie van GTA: VC.

Ik heb de play-cd gebrand voor eigen gebruik met Nero 6.

Maar als ik klik op de executable in mijn install directorie, doet ie niks :(

Als de originele erin zit, en de cd vervang voor de gebrande, blijft ie spelen.

Is er een LEGALE oplossing?

Als je een hebt, maak eerst zeker dat ie legaal is, anders kun je een waarschuwing op dit forum krijgen.

Als het onmogelijk is, zie dit a.u.b. niet als een vraag, maar als iets dat dicht kan.

Dat mag dan ook gedaan worden.

Thx,

Timmyhawky

Link to comment
Delen op andere websites

Van je originele CD een kopie maken om mee te spelen en zo je originele te bewaren is volkomen legaal. Immers: een kopie voor thuisgebruik mag. Maar, hij werkt niet zonder een zogenaamde CD-crack. Ergens in het origineel zit een beveiliging ingebakken die je PC vertelt dat het origineel in je CD-speler zit. Tijdens het branden wordt dit signaal niet meegekopieerd dus je kopie zal het gewoon niet doen. De enige mogelijkheid is om er een crack overheen te gooien die de originele .exe verandert in een nieuwe .exe die die controle niet uitvoert. En dan ineens werkt je kopie wel.

Maar, nu komen we bij het probleem, wij kunnen niet zien of je daadwerkelijk de originele CD in je bezit hebt en hebben afgesproken dat het bespreken van CD-cracks op dit forum niet wordt gedaan. Immers: als je het spel zou downloaden heb je dit programmaatje ook nodig en dán is het wel illegaal. We kunnen je hier dus niet helpen aan een pasklare oplossing 8)

Edit @Baffie: ja, wat jij zegt hieronder zeg ik dus exact zo ook :). De crack is niet illegaal dus mag best gebruikt worden maar omdat wij niet kunnen zien of het spel legaal of illegaal is helpen we er iemand niet mee. Niets meer en niets minder dus...

Link to comment
Delen op andere websites

Volgensmij mag je het spel gewoon op alle mogelijke manieren spelen als je het legaal aan hebt geschaft.

Jij hebt het geld eerlijk betaald (dat zeg je tenminste, en we zijn hier geen leugen-detetective-rechtbank zeg maar), dus mag jij een crack installeren op je PC om het spel zo alsnog legaal te kunnen spelen. Helaas kan je dan geen MTA doen omdat die weer gaat controleren of de echte CD wel gebruikt wordt. Als je echt geen raad meer weet zou je het spel ook nog opnieuw aan kunnen schaffen, het kost tegenwoordig volgensmij nog maar €12, dus zo heel veel is dat nu ook niet meer. Dat zou de allerlegaalste oplossing zijn. Anders zou ik gewoon een crack gebruiken en in je geweten weten dat je het spel wel eerlijk gekocht hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...