Tim Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 Hallo, ik ben van plan om m.b.v. van de lightning tools in COL editor 2 de nachten heel donker te maken, zonder dat CJ eigenlijk heel donker is overdag (niet qua huidskleur). Tot nu toe heb ik een aantal dingen geprobeert. Maar ik krijg het maar niet goed. De lichtinval is nu bij wel donkerder maar mijn objecten geven door de prelightning eigenlijk toch nog licht in de nacht. Ik wil deze heel erg donker. Het enige licht wil ik dan van lantaarnpalen af laten komen. Kan iemand mij uitleggen in stappen hoe ik dit moet doen? alvast bedankt: Tim (ms crew) Reageren
Bradley H. Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 Wat wil je precies ? - De lichteffecten aanpassen van San Andreas, zodat een nacht nog donkerder is ? - Je objecten S´nachts donkerder maken? - Je object Prelighten? - Lighteffecten in je coll toepassen? Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 (bewerkt) Ik denk dat hij het object er donkerder uit wil laten zien. Dat kan je aanpassen door in 3ds max tijdens het texturen de diffuse knop wat donkerder te zetten. die zorgt ervoor dat je object lichter of donkerder wordt. Je kan ook nog spelen met de lichtval, door in de IDE regel van het laatste getal een 1 te maken, hierdoor reageert het object op de tijd waarin het spel zich afspeelt. Als je dit bedoelt, dan heeft dat niks met coll editor te maken want dit heeft niks met je COL te maken maar met je DFF. Bewerkt: 10 december 2006 door PizzaTonno Reageren
Tim Geplaatst: 10 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2006 Nou ik wou dus de licheffecten in SA aanpassen zodat de nacht er echt grauw en donker uitziet. Maar ik weet niet of hiervoor al een tool uit is. Maar wat jij zegt Pizzatonno is ook een goed idee. Ik zal het zeker uitproberen. Idd, de prelightning van mijn col staat op zijn laagst, dit geeft een beetje effect. Maar nog hangt er die lichtinvallende blauwe lucht als het nacht is. Deze zal ik graag zo donker mogelijk willen dus zwart ofzo. Reageren
SWYV Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 heeft dit soms niet te maken met "TIMECYC.DAT" te aanpassen? van dat lucht donker wordt 's nachts Reageren
Bradley H. Geplaatst: 10 december 2006 Rapport Geplaatst: 10 december 2006 Nou ik wou dus de licheffecten in SA aanpassen zodat de nacht er echt grauw en donker uitziet. Maar ik weet niet of hiervoor al een tool uit is. Maar wat jij zegt Pizzatonno is ook een goed idee. Ik zal het zeker uitproberen.Idd, de prelightning van mijn col staat op zijn laagst, dit geeft een beetje effect. Maar nog hangt er die lichtinvallende blauwe lucht als het nacht is. Deze zal ik graag zo donker mogelijk willen dus zwart ofzo. Je haalt 2 dingen door elkaar, Diffuse en prelighting is iets heel anders, SA gebruikt naast lichte diffuse ook speciale prelighting, waarschijnlijk een betaald lichteffect die niet te downloaden is. Als je de nacht donker wilt moet je niet met objecten gaan rommelen maar met de lichteffecten van SA, hier zegt SWYV nog wat over: heeft dit soms niet te maken met "TIMECYC.DAT" te aanpassen? van dat lucht donker wordt 's nachts Dat kan heel goed, alleen is het uitzoeken wat al die cijfers inhouden een heel gedoe geloof ik , je moet wat over hebben voor je mod, dat is idd waar . Echter kan dit ook hardcoded zijn. Bradley H. Reageren
gybrus Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 (bewerkt) Hallo, De lucht kleur wordt bepaald met RGB codes. Een tijdje geleden zat ik hier mee te rommelen maar het is een hele lange code het makkelijkste is om hier nog mee te wachten Tim. Hoe de lichtval op je objeckt is en wat er dan gebeurt als er bepaald licht op valt wordt volgens mij bepaald in: *De Ipl (laatste cijfer) *De Dff(pizza heeft het al gezegt donkerdere deffuse) **Schaduw kan op 2 manieren volgens Dhr.DieterDaBeast via radiosensivity(something like that) en Schaduw via col.(de light optie in coll editor 2)(radio wordt volgens mij ook bepaald in de dff) Dit is alles zo uit mijn hoofd :/ Grats,Gybrus [EDIT] Dit is een stuk code uit de map.ZON (in de data map) Hier wordt geloof ik bepaalt wat voor weer waar te vinden is. Nou eigenlijk wordt gezegt welk stuk RGB code(bestand komt zo) Waar moet worden gebruikt. Deze coords vormen namelijk een box. zone Vegas, 3, 685.0, 476.093, -500.0, 3000.0, 3000.0, 500.0, 3, UNUSED SF01, 3, -3000.0, -742.306, -500.0, -1270.53, 1530.24, 500.0, 2, UNUSED SF02, 3, -1270.53, -402.481, -500.0, -1038.45, 832.495, 500.0, 2, UNUSED SF03, 3, -1038.45, -145.539, -500.0, -897.546, 376.632, 500.0, 2, UNUSED LA01, 3, 480.0, -3000.0, -500.0, 3000.0, -850.0, 500.0, 1, UNUSED LA02, 3, 80.0, -2101.61, -500.0, 1075.0, -1239.61, 500.0, 1, UNUSED end Wait a sec for more info Grats,Gybrus [EDIT] Stuk code uit de timecyc.***(je hebt ook een timecycp.***) Ben ik weer ok dit is 1 van de 4 RGB codes van LA. Het spijt me dat het nu een betje uitrekt maar dit is even de makkelijkste manier. 1ste regel naam van wat het is. 2de regel naam van wat er in de kolom eronder wordt aangegeven. Voor elke tijd zijn er ongeveer 3 tot 4 regels. Je begint bij AM(voor 12 uur s'middags) Dan ga je steeds verder (te zien in de linker kolom.) Een RGB code voor kleur ect. is meestal iets tussen 000 000 000 en 250 250 250sorry het is 255 255 255 In photoshop kun je elke code vinden voor welke kleur dan ook. Er staat ook tussen wat voor kleur de zon heeft(de grote licht gevende bol in de lucht xD) Sky corona heet die hier geloof ik. Hij heet schijnbaar suncore of suncorona Ook weer voor elke tijd een code. In de code die hier boven mij staat staat alleen LA1 en LA2 en ik vertel net dat er nog 4 andere LA's staan in dit bestand. Dit is waarschijnlijk hardcoded in de GTASA.EXE ik weet niet hgoe het precies zit. //////////// EXTRASUNNY_LA //Amb Amb_Obj Dir Sky top Sky bot SunCore SunCorona SunSz SprSz SprBght Shdw LightShd PoleShd FarClp FogSt LightOnGround LowCloudsRGB BottomCloudRGB WaterRGBA Alpha1 RGB1 Alpha2 RGB2 CloudAlpha //Midnight 22 22 22 220 212 130 255 255 255 0 23 24 0 31 32 255 128 0 5 0 0 1.00 1.00 0.30 200 100 0 400.00 100.00 1.00 30 20 0 3 3 3 85 85 65 240 255 87 87 87 255 60 121 122 0 90 0 //5AM 22 22 22 194 194 142 255 255 255 0 20 20 0 31 32 255 128 0 255 128 0 0.00 1.00 0.20 150 100 0 400.00 100.00 1.00 35 9 10 27 30 36 53 104 104 240 255 80 80 80 255 60 190 190 0 90 0 //6AM 22 22 22 210 194 182 255 255 255 90 205 255 200 144 85 255 128 0 255 128 0 8.40 1.00 0.30 140 93 0 800.00 100.00 0.80 100 34 25 120 92 88 90 170 170 240 255 86 86 86 255 149 94 0 25 120 0 //7AM 5 0 0 210 194 182 255 255 255 90 205 255 90 200 255 255 255 255 255 255 255 2.20 1.00 0.30 100 50 75 800.00 100.00 0.50 120 40 40 159 142 106 145 170 170 240 255 133 106 70 255 96 61 15 25 180 0 //Midday 11 0 0 210 194 182 255 255 255 68 117 210 36 117 199 255 255 255 255 255 255 1.10 1.00 0.00 236 0 190 800.00 10.00 0.00 44 34 23 145 164 183 90 170 170 240 255 66 66 48 255 166 129 60 25 180 0 //7PM 8 5 5 255 255 182 255 255 255 68 117 210 36 117 194 222 88 0 122 55 0 3.90 1.00 0.00 110 40 75 800.00 10.00 0.80 120 40 40 200 123 96 50 97 97 240 255 124 124 107 255 86 50 10 25 180 0 //8PM 25 14 14 210 194 182 255 255 255 181 150 84 167 108 65 255 128 0 255 128 0 2.00 1.00 0.40 100 60 0 800.00 10.00 1.00 120 40 40 72 107 159 67 67 67 240 255 81 85 40 255 66 27 0 25 140 0 //10PM 21 20 20 210 194 182 255 255 255 137 100 84 60 50 52 255 128 0 5 8 0 1.00 1.00 0.30 160 100 0 600.00 10.00 1.00 70 27 10 15 11 34 67 67 62 240 255 209 143 84 255 76 51 0 25 90 0 // [EDIT] Hallo, In de "timecycp.*** Staat ongeveer hetzlfde heb nu even geen zin om te vergelijken. Even kijken of er nog iets interesants over dit onderwerp in andere bestanden staat. Grats,Gybrus [EDIT] Hallo, Was ik beina vergeten in het bestand. ***//GTASA/DATA/Maps/tunnels.ipl Worden weer boxes gecreerd. Hierdoor wordt het in tunnels donkerder ect. dus de blauwe lucht buiten verandert in een zwarte lucht inside the tunnel. Gett it?? ok Grats,Gybrus [EDIT] Hallo, Nog even over het onderwerp **.col. Als je in col editor bepaalde faces een materiaal geeft.(bijv. Gras, betton, steen ect.) Wordt er in de bestanden. surface.*** surfaud.*** surfinfo.*** Aangegeven wat er dan met de grip van de auto gebeurt de kleur van je remspoor en de opspattende deeltjes(bijv Gras, Zand, Grind ect.) Grats,Gybrus PS: ik hoop dat je hier iets aan hebt. (ik kan een hele tut maken met alles wat hier staat xD) Bewerkt: 12 december 2006 door gybrus Reageren
SWYV Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 haha ik heb de timecyc nu echt mooier ontcijferd en properder gemaakt, nu ga ik checken wat moet veranderen Reageren
gybrus Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 Hoe bedoel je SWYV?? Heb je het beter gedaan dan ik of heb ik je geholpen Als het het 2de is ben ik happie. Grats,Gybrus Reageren
SWYV Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 (bewerkt) w8 ff screen trekken van de propere timecyc.dat van me screen timecyc (3000x768 grootte) dus inzomen is noozakelijk om te bekijken dus als jij het wilt kun jij gebruiken jij ziet vooral 3 cijfers dus 255 255 255 IS DE rgb 5 RoodBlauwGroen oftewel REDBLUEGREEN genoemd dus als jij wilt kan jij gebruiken op aanvraag Bewerkt: 11 december 2006 door SWYV Reageren
Tim Geplaatst: 12 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 december 2006 Hartelijk bedankt SWYV en Gybrus voor jullie info. Ik heb het uitgeprint. want ik mag thuis mijn pc voor een week niet gebruiken omdat ik hem 5 dagen achterelkaar aan had laten staan omdat ik iets aan het downloaden was Ik zal die post van gybrus en de afbeelding van SWYV onderzoeken gratzz Tim Reageren
gybrus Geplaatst: 12 december 2006 Rapport Geplaatst: 12 december 2006 Hallo, @Swyv Nice maar ik heb hem niet nodig hoor Mischien als ik ooit een tut maak dat ik aan jou vraag can i use it xD @Tim Lol uitgeprinte blaadjes onderzoeken. Nou maak er iets moois van Grats,Gybrus Reageren
Tim Geplaatst: 18 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2006 ik heb wat geexpirimenteert, ik heb de getallen van Sky top naar 0,0,0 verandert. Ik krijg geen resultaat. Blijkbaar zit ik dus aan de verkeerde waarde te sleutelen. Nou er moet maar eens een keer een tut over komen. Video tut is voor dit niet nodig vink zelf. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.