Jump to content

Instaleren geluidskaart driver

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik moest gisteren mijn hele pc formateren en opnieuw instaleren. Nadat windows geheel geïnstaleerd is ben ik begonnen aan het plaatsen van de drivers. Nadat ik de driver voor mijn videokaart had geïnstaleerd was het tijd voor de driver van mijn geluidskaart. Dit is een Sweex PCI 5.1 soundcard met C-Media 8738 chipset.

Op het moment dat ik de driver instaleerd gaat mijn internet verbinding eruit. (LAN) Na het instaleren van deze drivers doet het geluid het wel weer.

Als ik dan via windows systeem herstel terug ga naar voor de instalatie van de geluidskaart dan heb ik weer internet maar geen geluid.

Ik heb deze kaart succesvol in mijn pc gehad voordat ik helemaal opnieuw moest instaleren. Ik heb de meegeleverde drivers van de geluidskaart gebruikt, en ook de laatste drivers die op het internet zijn te downloaden.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen want ik wil graag geluid EN internet op mijn pc.

Extra info: Ik gebruik Windows XP home edition met SP2

Geplaatst:

HerrieM, het is een zeer merkwaardig probleem waar ik ook niet echt de oplossing van weet, maar ik ben er even naar gaan kijken en ben eens na gaan denken hoe je dat probleem kan omzeilen. Ik denk dat je namelijk even het internet eraf moet gooien als je gaat updaten zodat je misschien geen last hebt van het probleem. Wat ik überhaupt ook niet echt snap is het volgende aspect: 'Geluid doet het wel als het internet het net doet' en 'geluid doet het niet als het internet het wel doet'. Net of het wat met elkaar te maken heeft, maar laten we verder kijken. Ik heb niet echt ervaring met de C-Media chip, maar ik heb me laten weten dat het niet één van de beste geluidschip is. Ik gebruik zelf Creative en daarvan zijn degelijke drivers op het internet te vinden waarmee je dit soort problemen buiten de deur houdt.

Natuurlijk hoeft het per definitie niet aan de kaart te liggen, ik denk eerder aan de software. Probeer eens een trucje, ik weet niet of hij gaat lukken maar het trucje luidt als volgt: 'Installeer je geluidsdrivers en installeer daarna de browser, misschien wil het werken en dan kan je weer gebruik maken van het internet'. Wat je ook kunt doen is het volgende punt: 'Ga spitten in het register en ga kijken wat het voor invloed heeft op de Internet Explorer/Firefox browser. 'Start > Uitvoeren > RegEdit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\C-Media (Of Sweex)'. Dan moet je in de sleutels kijken of er een associatie is met het internet. Verder is het niet aan te raden om hier andere dingen mee te doen, het kan je computer aantasten tot een defect. Op eigen risico dan ook handelen.

Nogmaals het is een zeer frappant dat dit kan gebeuren, maar toch moet er echt iets fout zitten. En weet je dan niet meer hoe je het voor de nieuwe installatie had geinstalleerd? Computers zitten ook zo complex in elkaar, met sommige dingen is het zo'n rot systeem, want dan is de oplossing echt niet binnen handbereik. Microsoft Updates helpen ook wel eens tegen dit soort problemen, want het is niet allen de driver die ervoor zorgt dat het goed loopt, dus een windows update zou ook niet verkeerd wezen. Verder zou ik op dit moment niet echt een duidelijk oplossing weten, misschien denkt je computer wel dat die driver voor het modem is waardoor het internet naar z'n grootjes gaat, snap je? Herman ik wens je enorm veel succes en laten we hopen dat het opgelost kan worden. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...