Jump to content

Printer doet het slecht

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste forum leden,

Ik heb een printer van het merk Epson, het is een Epson Stylus c66, ik heb hem al een jaar

en hij heeft het nog nooit zo slecht gedaan als nu. Als ik iets uiprint krijg ik allemaal strepen door

me papier heen en hij kopiert niet meer in kleur. Ik weet nog wel dat een paar weken terug me

kleuren moesten worden vervangen, ik was dus naar de pc winkel gegaan voor inktpatronen,

en ze zijden dat ik er inktpatronen kon kopen voor 5 euro. Dat was ook waar, ik helemaal blij

natuurlijk, want 5 euro is naturlijk spotgoedkoop, kom ik thuis print ik daarna iets krijg ik het resultaat

dat hij niets meer in kleur uitprint en alles met strepen erdoor heen. Ik kan eigenlijk niet geloven

dat het aan de kleuren ligt, want op de verpakking staat duidelijk dat ze beschikbaar zijn voor

de Epson stylus c66 series. Dus wat kan volgens jullie het probleem zijn?

Bewerkt: door ~Mario~

Beste ~Mario~ :)

Het kan zijn dat het plakkertje nog op de inktpatroon zit, hierdoor kan hij dus geen inkt leveren en dus niet de kleur. Kijk ook dan meteen na of je de inktpatronen er wel goed hebt ingezet.

Een kleine optie mischien helpt het. Succes ermee ;)

Groet gammie.

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

Persoonlijk denk ik gewoon kort door de bocht dat je troep hebt gekocht. Normaal gesproken kosten de cartridges voor jouw printer rond de € 13,= (kleur) en heb je er daar 3 van nodig en € 22,00 voor de zwarte. In totaal dus € 61,00 voor een nieuw setje. De jouwe kostte € 5,00, al weet ik niet zeker of je dat per stuk betaalde of in totaal. Maar al met al vrees ik dat je een miskoop hebt gedaan :N

Geplaatst:

Ja dat denk ik toch ook, want alle stikkers heb ik weggehaald, en het inkt stroomt toch

gewoon goed door. Ik denk dat ik dan toch voor de echte moet gaan, nou ja 13,00 euro

per stuk is nou ook weer niet zo veel dus dat moet nog wel een keer kunnen.

Er kunnen eigenlijk meerdere reden zijn.

1

Het plakkertje is er niet vanaf gehaald.

2

Het is goedkoope dunne inkt.

3

En als het goedkoope dunne troep is. Dan gaat het sneller lekken.

MVG Rullez

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:

Software probleem? Ooit aan gedacht? ^_^

Als het goed is zie je in je printersoftware iets met reinigen en testen, Doe die allemaal eerst. Kijk dan of hij het dan goed doet.

En ik weet een goede manier om goedkoop te kunnen printen:

ga naar een inktcardridge-hervulwinkel. Hier in Boxmeer is er een in het centrum. Daar hervullen ze die voor maar 10 of 5 euro. En dan doet hij het goed want ze reinigen ook cardridges (die verstopt zitten).

Voor de lijnen:

Zoals ikt al zei, moet je even in de eigenschappen van je printer kijken. Je zult vast wel ergens een lijstje vinden waar staat:

-Cardridges uitlijnen

-Testpagina afdrukken

-Kleur kalibreren

-Cardridges reinigen

-Enz.

Kies in dit geval voor Reinigen en doorloop de stappen.

Hier even een screen van mijn printereigenschappen. PS: Dit is wel HP DeskJet 5440 en geen EPSON.

screen125ox6.png

Voor de lijnen:

Ik weet niet of dit bij jouw ook kan, maar je kunt in de instellingen van je printer zoeken naar een vergelijkbare volgende afbeelding:

screen126uh9.png

Ik kwam er via Start -> Printers & Faxapparaten -> Rechtermuisknop op je printer -> Voorkeursinstellingen voor afdrukken -> Tabblad Kleur.

Dat moet uit staan.

Ik heb nog wel een idee, maar probeer eerst dit maar eens.

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:

Ik denk toch dat je troep heb gekocht :-(

Want mijn vader had eerst ook een Epson wat het model niet weet ik niet maar wel ongv dezelfde als die van jou. En daar kochten we eerst het de inktcartridges van het merk Epson zelf dat hebben we ook 2 keer gedaan, en dat was dan gewoon goed koste wel veel geld een potje zwart was 30 euro. maar toen hebben we andere goedkope potjes gekocht en ze waren gewoon verstopt en na uren printkop reinigen toen kwam er wat uit maar de inkt was wel bijna op. :duh: dus het zijn gewoon oplichters.

We hebben nu gelukkig een andere Printer _O_

Als ik jouw was zal ik gewoon de inktcartridges van Epson kopen dat is veel beter het is wel duurder maar gaat langer mee :) ik weet niet of er bij jouw in de buurt een PC winkel is die aan Full service doet?

Want die kan dan je potje weer revullen. en dat kost dan minder :)

Persoonlijk vind ik zelf dat Epson echt bagger printers zijn :duh:

het was altijd traag en gezeik en koste ook duur omdat het vast zogenaamd ''merk' printers zijn :sst:

Nouja ik zal gewoon de catridges van Epson zelf kopen :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...