Puma Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 Hey ik wil graag weten hoe ik voertuigen moet exporteren uit 3ds.. Ik heb bijvoorbeeld een motor (NRG-500) geïmporteerd in 3ds, en ik wil er een minibike van maken.. dan scale ik 'm dus en dan..? Dan even de Schematic View (of zoiets) connecten, dan alles selecteren, Export DFF script kiezen, "Skip Col" aan doen en "Vehicle" parts aanzetten, en exporteren? Ik doe het schijnbaar fout, want als ik 'm dan in Gta3.img verwissel (ja ik heb ook aan de txd gedacht), dan krijg ik ingame een crash.. A.u.b wat uitleg hierover, het hoeft niet uitgebreid maar wel dat ik het een beetje snap.. Bij voorbaat dank, Grtz Puma. Reageren
Nickonly Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 (bewerkt) Ja, ik had dit ook ooit geprobeerd, maar toen had ik het zelfde probleem, een crash ingame. ik kon er ook niks op vinden, dus ook voor mij: Help ons! -Edit- Dat was toen wel met een vliegtuig, met andere voertuigonderdelen, maar zal vast wel niet daardoor komen. Bewerkt: 11 december 2006 door Nickonly Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 Jullie vergeten een collision file in de dff te stopen tijdens het exporteren. Dit doe je door op ''collision base'' te drukken bij het export tabblad in het DFF IO script van Kam. Selecteer nu een dff bestand dat als collision gebruikt zal gaan worden ingame. Klik dus niet ''skip coll'' aan, want dat is in dit geval niet nodig. Reageren
Nickonly Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 (bewerkt) Klopt het dus dat je eerst ban je bestand een DFF moet maken, en daarna van hetzelfde bestand weer naar DFF moet exporteren, maar dan dat je je eerst gemaakte DFF selecteerd als coll? En moet dat bestand wat je als COL wil precies hetzelfde zijn als je andere bestand? Bewerkt: 11 december 2006 door Nickonly Reageren
DaBeast Geplaatst: 11 december 2006 Rapport Geplaatst: 11 december 2006 Scalen (alles), alles selecteren, dan de export script. Dan doe je als COL de originele DFF van de NRG en druk je op exporteren. Die "Vehicle Parts" hoeft niet perse. Dat is aleen goed voor bij VC auto's. Kijk trouwens ook als alles goed gelinkt is in scematic vieuw. Voor de rest moet je hem gewoon vervangen en hij zou moeten werken. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Nickonly Geplaatst: 12 december 2006 Rapport Geplaatst: 12 december 2006 Mij lukt het nogsteeds niet echt. Als ik op die knop ''collision base'' druk, en ik selecteer een DFF bestand en als ik dan op openen klik, dan loopt m'n progamma vast. Erg maf. Weet iemand hier iets op? Reageren
Puma Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Bedankt allemaal voor de info, het is gelukt!! Weet iemand ook toevallig hoe ik in 3ds kan 'zeggen' dat de "Faggio" bepaalde textures niet uit (bijvoorbeeld) "Vehicle.txd" pakt, maar uit z'n eigen texture "Faggio.txd"?? Reageren
DaBeast Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Bedankt allemaal voor de info, het is gelukt!! Weet iemand ook toevallig hoe ik in 3ds kan 'zeggen' dat de "Faggio" bepaalde textures niet uit (bijvoorbeeld) "Vehicle.txd" pakt, maar uit z'n eigen texture "Faggio.txd"?? Dat kan niet. De EXE van San Andreas checkt gewoon op de textures in de Vehicle.txd en Faggio.txd als de textures er in zitten. Dus als je het toevoegd aan de Genetrick txd voor vehicles of als je het toevoegd aan de voertuig zijn txd maakt niet uit. Uiteindelijk zal hij het toch ingame tonen. Als je iets uitsluitend voor een van de 2 TXD's wilt maken, kan je de naam in 3DS Max van de textures altijd veranderen. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Puma Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Okeeeee... en hoe verander ik de naam in 3ds van de textures? Ik heb al zitten klooien maar ik snap er geen van... ik heb het model geïmporteerd in 3ds, toen heb ik material editor opgestart (M), op dat knopje van dat blauwe-bolletje-waar-een-pijltje-naartoe-wijst geklikt, toen op "Bitmap" en toen de textures een voor een op die manier 'erin' gezet.. de bolletjes zijn nu plaatjes geworden maar ik zie nog niks op het model... Ik snap er dus geen van en ik wil dat hij (San Andreas) (bijvoorbeeld) de bandtextures niet uit "Vehicle.txd" haalt maar uit "NRG500.txd". Dan moet ik 'm dus renamen volgens jou maar hoe doe ik dat..? Dan heb ik nóg een vraagje... Als ik de NRG in 3ds importeer, dan krijg ik dit En als ik 'm dan exporteer en 'm voor de Faggio ingame zet, dan mist hij een voorstuk: Hoe los ik dit op? Dan heb ik nog een vraagje Die knop waarmee je de camera draait, is zo'n rondje met 3 pijltjes erdoorheen.. hoe kan ik instellen dat als ik de middelste knop indruk en de muis beweeg dat ik dán de camera draai, dus dat ik niet elke keer op dat knopje moet drukken? Alvast bedankt, Grtz Puma. Reageren
vincentgrijz Geplaatst: 15 december 2006 Rapport Geplaatst: 15 december 2006 laatste vraag weet ik wel: houd alt ingedrukt terwijl je op de middelste knop drukt. vincent Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.