Jump to content

Forum

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste forum leden,

Ik wil een forum gaan beginnen van Invision power board, nu heb ik dus al zo,n forum pakket van IPb

en een gratis host genomen van Bytehost, alleen als ik Ipb installeer krijg ik allemaal van die mappen

op me pc, waarbij ook de installatie zit, als ik die opstart ga ik naar een gewone welkom site, met allemaal

moeilijke Engelse woorden, waar ik dus niets van snap. Hoe kan ik dus verder gaan om me forum te krijgen?

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Ik heb je al eens verteld over de PM's die ik vaak van je krijg en waar ik dan op antwoord dat je beter niet aan een forum kunt beginnen als je al bij voorbaat niet eens weet hoe je het moet installeren, natuurlijk kun je het wel even proberen, maar dan moet je wel werken met IPB 1.×.×, want de IPB 2.1.7 is niet legaal gratis verkrijgbaar daar zul je dus voor moeten betalen helaas. Ik kan je wel even een korte uitleg geven over een systeem, en de werking ervan.

En website met PHP kun je niet op je computer kaal installeren, je hebt meerdere dingen nodig die van belang zijn bij een forum. Zoals een Host en een forum systeem, dit forum systeem kun je op je computer uitpakken, maar zoals ik al zei: 'Op de computer kun je er na genoeg helemaal niks mee'. Dit moet op servers draaien, neem dus een Ftp- programma en log in op je host van Byethost. Dan gooi je alle bestanden van het forum en dus ook de mappen op de webhost. Dan zet je de map waar de installatie zich moet voltrekken op CHMOD 777, want anders kan die map geen eigen ondernemingen doen. Dit doe je dus met rechtermuisknop > CHMOD in de meeste gevallen.

Dan ga je gewoon in een normale webbrowser naar de installatie map dus meestal : www.<adres>.<extensie (denk aan.nl)/install of iets in die zin. Dan kun je met een gebruikvriendelijke installatie het systeem installeren en dan zal je dingen tegenkomen zoals MySQL en die databases kun je allemaal aanmaken in het programma van je webhost. Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag. ;)

• 1 maand later...
Geplaatst:
Met bythost kan je geen php bestanden gebruiken op de gratis versie.

Hoe bedoel je? Op byethost kan je gerust IPB installeren hoor. :)

Ik raad je deze topic aan. Hier legt Dizcid uit hoe je IPB 1.3 final kan installeren.

IPB 1.3.1. final kan je gratis downloaden van het InvisionPower website. (legaal)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...