Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi mensen ik weet niet waar ik dit moet posten sorry sorry sorry als ik het verkeert doe maar nu mijn (domme) vraag: wat is een i-pod en wat kan je ermee en hoe duur is ie ONGEVEER,GEMIDDELD dat is mijn (Domme) vraag ( :clown: ) maar alvast bedankt voor de komende antwoorden (hoop ik)

gr 60 cent................... 0,00000060 Cent ( :D:D )

Bewerkt: door 60-cent
Geplaatst:
hoi mensen ik weet niet waar ik dit moet posten sorry sorry sorry als ik het verkeert doe maar nu mijn (domme) vraag: wat is een i-pod en wat kan je ermee en hoe duur is ie ONGEVEER,GEMIDDELD dat is mijn (Domme) vraag ( :clown: ) maar alvast bedankt voor de komende antwoorden (hoop ik)

Ipods zijn behoorlijk duur, ik heb het even voor je opgezocht en er zijn aller eerst al een heleboel verschillende Ipods die ook behoorlijk verschillen in de prijs ervan. De Ipod Mini kost rond de 180 euro, mischien duurder mischien goedkoper. Hier zit da 4GB geheugen bij en dat is ruim voldoende voor al je MP3, AAC, WAV, audible, Apple Lossless en AIFF bestanden. Helaas kun je hier geen foto's of video's op bekijken. Hoewel Apple pas laat MP3-spelers is gaan produceren gelden de iPods als de wereldwijde standaard op MP3 speler gebied. De iPod nano is de laatste speler binnen de iPod familie. De Ipod Nano heeft een prijs die varieert van

€117.68 tot €361.00 en heeft verschillende geheugenkaarten die variéren van 1GB tot 4GB. Er zijn heel veel goedkope alternatieven voor de nogal dure Ipod collectie zoals Tom Tec mediaplayer 512 MB die slechts de prijs van 45 euro bedraagt en ook video en foto's kan weergeven. Meer informatie over de Tom Tec mediaplayer 512 MB zwart vind je hier. Veel succes ermee.

0158733.jpg

Dit voor maar 45 euro.

Geplaatst:

Nou goed ik zal je even vertellen wat een Ipod precies in en wat er zo speciaal aan is ;)

Ten eerste, het is een mp3-speler, waarmee je dus je mp3-tjes kan afspelen.

de iPod is geproduceerd door het bedrijf Apple, wat ook Mac(intosh) maakt, een ander besturingssysteem, vergelijkbaar met windows.

Er zijn een heleboel verschillende iPods. Het begon allemaal met de eerte generatie (1G)

1G

In oktober 2001 kwam apple dus met de iPod op de markt, het was een model met 5 gigabyte harde schijfruimte, na het succes volgde al snel (maart 2002) de 10 gigabyte uitvoering, en kort daarop (juli 2002) de 20 gigabyte uitvoering. Het speciale aan de iPod was het scrollwheel, een mechanische bediening

Lightmatter_ipodvsmini.jpg

Rechts te iPod 1G en links de iPod mini.

2G

In deze versie werd het mechanische scrollwheel vervangen door een aanraakgevoelig scrollwheel, dat kun een ronddraaiende beweging van je vinger waarnemen.

3G

In april 2003 kwam de derde generatie iPod op de markt. Deze versie had geen knoppen meer rond het scrollwheel, deze waren nu aan de bovenkant van de iPod gemaakt. Ook was deze iPod dunner dan zijn voorgangers en er werd een 10, 15, 20, 30 en 40 gigabyte model van uitgebracht.

427px-3G_ipod_in_dock.jpg

iPod Mini

In Februarie 2004 kwam apple met de iPod mini. Deze was kleiner, maar had ook minder harde schijfruimte, 4 gigabyte. Deze was verkrijgbaar in 5 kleuren. Ook was het scrollwheel vervangen door een clickwheel. En de toetsen zaten niet meer los op de iPod maar zaten in het clickwheel verwerkt.

In Februari 2005 kwam er een nieuwere versie van de iPod mini. Er waren weer 5 kleuren, en er was nu keus tussen de hardeschijf. 4 of 6 gigabyte.

120px-IPod_mini.png

[sinds september 2005 is de mini vervangen door de nano]

4G

In Juli 2004 kwam er een vierde generatie iPods op de markt. Op deze iPOd was ook het clickwheel geinstalleerd wat ook op de mini zat. De 4G was kleiner, en goedkoper dan de 3G.

In Oktober 2004 kwam er dan een iPod Photo, de eerste iPod met een kleurendisplay, en waar het mogelijk was om foto;s op te bekijken. En in juni 2005 maakte apple bekend dat de gewone iPod is vervangen door de photo, met kleurendisplay dus. De photo krijg ook een nieuwe naam: iPod with Color Display.

iPod Shuffle

In januarie 2005 kwam er een iPod shuffle, deze was een stuk goedkoper dan de rest omdat deze geen scherm had. Deze iPod had ook geen harde schijf maar maakte gebruik van een flash geheugen. Deze iPod shuffelt alle nummers erop zodat je steeds verast wordt welk nummer er komt.

5G

Oktober 2005 komt apple met de iPod Video. de veranderingen zijn weer geweldig. De iPod is een stuk platter geworden, het is mogelijk om video's én foto's te bekijken en het scherm is een stuk groter geworden.

450px-IPod2.jpg

G5,5

September dit jaar (ja nog steeds 2005) krijgen de iPods een 'redesign'.

iPod nano

De nano verving de iPod mini. Gelijk was de Nano populair. Het was eigenlijk een iPod (with color display) maar dan kleiner. De nano was verkrijgbaar in 1, 2 en 4 Gigabyte.

120px-Ipod-nano-2thedition.jpg

Over de prijs:

De prijs is verschillend in veel winkels, je kunt het beste even langs winkels gaan en even informeren. De iPods zijn wel duurder dan de gemiddelde mp3-speler, maar het is een geweldig speelgoedje!

Geplaatst:

bedankt mensen maar ik heb nog1 vaagje: ik zoek nu dus een ipod waar je filmpjes,foto's,mp3 op hebt weet iemand een geschikte maar niet te duur en als iemand een geschikte heeft zou jelie ook een tip willen geven van waar ik heb kan kopen..........

gr 60 cent

Geplaatst:

Als je echt voor een iPod wilt gaan, is de enige oplossong de iPod Video 5G). De prijs van een iPod video (30 gig) isongeveer €289, als je niet perse een iPod wilt kun je ook gaan voor een ander soort. Zo bestaat er een 'ZEN' van Creative. Deze mp3-spelers zijn een stuk goedkoper, en er is ook een mogelijkheid voor Video, Muziek en Foto's. Deze spelers bestaan ook in verschillende soorten en maten. Voor meer informatie over de prijs en de verschillende soorten van de 'Zen' kun je ook even hier kijken. Veel succes, en maak de juiste keus ;)

Geplaatst:

Ipods zijn behoorlijk duur, ik heb het even voor je opgezocht en er zijn aller eerst al een heleboel verschillende Ipods die ook behoorlijk verschillen in de prijs ervan. De Ipod Mini kost rond de 180 euro, mischien duurder mischien goedkoper. Hier zit da 4GB geheugen bij en dat is ruim voldoende voor al je MP3, AAC, WAV, audible, Apple Lossless en AIFF bestanden. Helaas kun je hier geen foto's of video's op bekijken. Hoewel Apple pas laat MP3-spelers is gaan produceren gelden de iPods als de wereldwijde standaard op MP3 speler gebied. De iPod nano is de laatste speler binnen de iPod familie. De Ipod Nano heeft een prijs die varieert van

€117.68 tot €361.00 en heeft verschillende geheugenkaarten die variéren van 1GB tot 4GB. Er zijn heel veel goedkope alternatieven voor de nogal dure Ipod collectie zoals Tom Tec mediaplayer 512 MB die slechts de prijs van 45 euro bedraagt en ook video en foto's kan weergeven. Meer informatie over de Tom Tec mediaplayer 512 MB zwart vind je hier. Veel succes ermee.

0158733.jpg

Dit voor maar 45 euro.

diet is ook een naamaak komt heel slechte muziek uit een vriend van me heeft hem ook

bij intertoys is ook een ipod te koop is die van goed kwalitijd??? voor de gene die hem daar heeft gekocht is hij van goed kwalitijd???? en trouwens er zit toch ook video,mp3,foto op???

en moet je bij alle i-pods een usb hebben om er video en foto op te zetten????

en is de ipod op battery of op adapter/in stroom-stekker ding????

Bewerkt: door 60-cent

Dude, dat je de history van een Ipod wilt weten gaat er nog net door maar dit...

Als je meer info wilt over een Ipod ga dan naar www.apple.be en klik dan Ipod & Itunes !!

Ik heb ook een Ipod ( Video) en ik ben er best tevreden mee, maar het prijskaartje is ontzettend duur. :{

Bewerkt: door Tim Van Vynckt
Geplaatst:
bij intertoys is ook een ipod te koop is die van goed kwalitijd??? voor de gene die hem daar heeft gekocht is hij van goed kwalitijd???? en trouwens er zit toch ook video,mp3,foto op???

en moet je bij alle i-pods een usb hebben om er video en foto op te zetten????

en is de ipod op battery of op adapter/in stroom-stekker ding????

Jawel hoor ;)

Een iPod is een iPod, of je die nu bij intertoys koopt of bij de applestore (aanrader), dus voor de kwaliteit maakt het niet uit, maar als je service wilt zou ik niet naar de Intertoys gaan..

Op een normale iPod zit niet standaard Video, wel Foto, en mp3 natuurlijk. Als je ook video wilt kijken op je iPod moet je een iPod video nemen, deze is wel een stukje duurder, maar dat is het zeker waard.

Bestanden op je iPod zetten kan via USB (2.0), maar ook met een variant ervan (Firmware). Als je een Windows PC in bezit hebt is het gebruikelijk dat je een USB poort erin hebt die je ervoor kunt gebruiken.

Om je iPod op te laden kun je twee dingen doen:

• Je iPod aan het USB-snoer leggen en die in je PC stoppen
  • Je iPod aan het USB-snoer leggen en die in je adaptar (standaard meegeleverd, maar niet bij een iPod nano), en die vervolgens in het stopcontact. In je adaptar zit een USB-ingang zodat je hetzelfde snoertje kunt gebruiken voor in de PC en voor in het stopcontact.

Geplaatst:

in de ipod zit een accu die je er neit uit kan halen, zie mijn vorige post voor de manieren op de accu op te laden, er gaan geen batterijen in

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...