Jump to content

Kinderen in GTA IV?

Kinderen in GTA IV?  

504 leden hebben gestemd

1. 1. Mag GTA IV kinderen bevatten?

• Nee, geen kindermishandeling in GTA.
      177
    • Ja, als ze maar niet dood kunnen.
      28
    • Ja, het is immers maar een spel.
      272

Recommended Posts

Geplaatst:
Vind je dan ook dat Niko in GTAIV kinderen seksueel moet kunnen misbruiken? Want ja.. het zijn maar stukjes tekst. Een stukje programmeertaal.

Ik vind wel dat je ergens een lijn moet trekken hoor.

Daar heb je een heel goed punt, en dat ben ik met je eens. Wat jij stelt gaat tever, en al ver daarvoor hoort de grens te liggen. Maar sexueel misbruik is niet aan de orde, het gaat erom of kinderen wel of niet in GTA horen. Dan zeg ik: "waarom geen kinderen" ?. Als je zegt: "sexueel misbruik", dan zeg ik natuurlijk "nee, ondanks dat het een regeltje programmeertaal is". Maar als de maatschappij echt zo ver heen is dat mensen aanstoot voor hun gedrag uit bijvoorbeeld games halen, moeten we dan niet heel consequent zijn en ook 80% van alle programma's van de tv halen. Met name die met kinderen. Verder is het zo dat als in GTA kinderen een plaats zouden hebben, je ze niet hoeft te vermoorden, je kan er natuurlijk voor kiezen om uit principe geen kinderen neer te knallen.

@ Bradley H.

Helaas is het inderdaad zo dat (iniedergeval) hier in Nederland pas iets gedaan aan misdaad kan worden als het al gebeurd is. Al kunnen soms dingen preventief opgelost worden, maar hiervoor heb je stapels bewijs nodig. Toch denk ik niet dat kinderen in GTA mensen een stimulans zal geven voor hun daden, hoogstens een excuus, zoals je wel vaker ziet met dit soort zaken. Een voorbeeld is die jongen uit America die een politiewagen stal en als excuus GTA opdroeg.

• Reacties 410
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• b4rtsimps0n

25

• Rensch

14

• JasonStatham

10

• 2fast{0}

10

Geplaatst:

dieren vermoorden vind ik opzich geen probleem...doe ik ook in splinter cell ( een spel voor 12 jaar en ouder)maar kinderen...dat kan egt niet...het valt mij ook op dat in actiefilms er rustig wordt gedaan met kinderen

Geplaatst:

Kinderen vind ik niet kunnen, dus dat mag al uitgesloten worden.

Bejaarden was er volgens mij ook al in de vorige GTA's en dat vind ik niet erg, als R* maar niet speciaal een bejaarde laat vermoorden.

En dieren (waar het hier wel niet om gaat) zou ik er wel insteken, maar dan grote dieren. Misschien paarden met koetsen, maar dat je ze dan wel niet kan vermoorden...

Geplaatst:

Nou nee, niet echt. Ik zou/ga niet op oudere mensen en op kleine kinderen gaan schieten... Dat word wat onmenselijk. En ik denk ook niet dat je ouder(s)/verzorger(s) het er mee eens zou zijn dat je oudere vrouwen en kleine kinderen zo maar kan doodschieten in een Game. Mijn ouders zijn het er sowieso niet eens dat ik Gta speel omdat ze het te grof vinden, laat staan dat je ook nog de vrijheid krijgt om oudere mensen en kleine kinderen dood te schieten. :Y

Geplaatst:
Nou nee, niet echt. Ik zou/ga niet op oudere mensen en op kleine kinderen gaan schieten... Dat word wat onmenselijk. En ik denk ook niet dat je ouder(s)/verzorger(s) het er mee eens zou zijn dat je oudere vrouwen en kleine kinderen zo maar kan doodschieten in een Game. Mijn ouders zijn het er sowieso niet eens dat ik Gta speel omdat ze het te grof vinden, laat staan dat je ook nog de vrijheid krijgt om oudere mensen en kleine kinderen dood te schieten. :Y

Maar je kan al sowieso sinds gta 3 oudere mensen doodschieten..en dat heb je vast ook wel is gedaan..of prongelijk overgereden of een auto gejat ervan. Ik heb zovaak een auto gejat, vooral in gta 3, dat er een opa achter het stuur zat.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb hier wel me mening over... meeste die gta echt veel spele zijn zelf nog kindere.. ik zou er nie mee zitte om een virtueel kind neer te knalle of overhoop te rijden.. zolang ze het maar niet in de missies doen want dat gaat te ver.. da je een opdracht krijg om een kind om te legge vind ik niet leuk. ze maken zoals hierbove al gezeg het straatbeeld levendiger... bedoel we schieten ook bejaarde dood waarom dan geen kids.

we moete onthouden dat het een spel is... niemand zal rouwen omdat jij een kind omver rijd in een spel. Videogames zijn er juist om dinge te doen die je in het echt niet kan/mag vind ik

Bewerkt: door ReVeRt
Geplaatst:
ik heb hier wel me mening over... meeste die gta echt veel spele zijn zelf nog kindere.. ik zou er nie mee zitte om een virtueel kind neer te knalle of overhoop te rijden.. zolang ze het maar niet in de missies doen want dat gaat te ver.. da je een opdracht krijg om een kind om te legge vind ik niet leuk. ze maken zoals hierbove al gezeg het straatbeeld levendiger... bedoel we schieten ook bejaarde dood waarom dan geen kids.

we moete onthouden dat het een spel is... niemand zal rouwen omdat jij een kind omver rijd in een spel. Videogames zijn er juist om dinge te doen die je in het echt niet kan/mag vind ik

Helemaal mee eens het is maar een spel en bejaarde neerknalle is hetzelfde als kinderen !

Geplaatst:

ja ik snap het maar in theorie spelen er eigenlijk helemaal geen kinderen onder de achtien dit spel

Geplaatst:
nou'ja geen kinderen zou er leuk uitzien maar dan krijgen we weer ruzie met de dinges :puh:

^_^

dinges, je bedoelt jack tompson?

Geplaatst:
nou'ja geen kinderen zou er leuk uitzien maar dan krijgen we weer ruzie met de dinges :puh:

^_^

Thompson mag nie eens meer Take Two aanklage,..die had toch die rechtzaak verloren.. maja de esbr gaat idd moeilijk doen en met dieren krijg je weer de PETA enzo

Geplaatst:

^_^

Thompson mag nie eens meer Take Two aanklage,..die had toch die rechtzaak verloren.. maja de esbr gaat idd moeilijk doen en met dieren krijg je weer de PETA enzo

Oh..waarom zijn dan tientallen andere spellen er niet verbannen? Tomb Raider bijvoorbeeld moet je honden/wolven neerschieten en tijgers..geen ophef daarover ofzo hoor..en zoveel jaagspellen en andere spellen waarin je wel is dieren móeten doden. Dus dat zou ik gewoon echt onzin vinden om daar nu opeens rockstar voor aan te kijken als die er ook dieren in doen.

Geplaatst:

^_^

Oh..waarom zijn dan tientallen andere spellen er niet verbannen? Tomb Raider bijvoorbeeld moet je honden/wolven neerschieten en tijgers..geen ophef daarover ofzo hoor..en zoveel jaagspellen en andere spellen waarin je wel is dieren móeten doden. Dus dat zou ik gewoon echt onzin vinden om daar nu opeens rockstar voor aan te kijken als die er ook dieren in doen.

Toen San Andreas uitkwam las ik ook in een OPM da er dieren over de boerderijen zouden lopen. Die zaten er ook niet in. Ik denk da bij tomb raider je uit zelfverdediging honde die jou willen aanvallen afknalt.. In GTA 4 zal het dan gewoon zo zijn om een hond van een vrouw te sniperen die hem gewoon aant uitlate is ofzo. denk da da de reden is dat er gee dieren in GTA zitte :N

Geplaatst: (bewerkt)

^_^

Toen San Andreas uitkwam las ik ook in een OPM da er dieren over de boerderijen zouden lopen. Die zaten er ook niet in. Ik denk da bij tomb raider je uit zelfverdediging honde die jou willen aanvallen afknalt.. In GTA 4 zal het dan gewoon zo zijn om een hond van een vrouw te sniperen die hem gewoon aant uitlate is ofzo. denk da da de reden is dat er gee dieren in GTA zitte :N

dat was maar een voorbeeld..en je hebt dus ook jaagspellen..en er word in t echt ook gejaagd..en dat is dan ook vaak legaal, dus waarom zou je het in een spel niet mogen. mag toch juist eerder wel in een spel want daarmee kan je niemand kwaad doen. ik vind dat sommige mensen dingen in spellen gewoon te serieus nemen. en mensen neer schieten in spellen zou dan in die zin altijd nog erger gevonden moeten worden dan dieren als je het zo gaat bekijken.

en ja over sa werden wel meer dingen gezegd die er niet in kwamen..vaak door bladen die dingen verkeerd begrepen enzo..zoals de kofferbak optie die er niet in zat, maar werd gedacht omdat het in een cutscene gebeurde.

Bewerkt: door b4rtsimps0n
Geplaatst:

wat uis het verschil tussen Bejaarden en Kinderen? ik bedoel het is tog hetzlefde als je ze neerschiet

ze hebben het dezelfde gevoel als ze dood gaan...maar ik vind gewoon dat kinderen in moeten zitten, en ze neerschieten :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...