Jump to content

Feedback nieuwe PC

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik het zo op het eerste oog zie, lijkt het mij een vrij mooi systeem. Alleen in de snel gestationeerde blik zag ik toch al een paar dingen die niet zorgvuldig uitgekozen zijn. Laat ik er maar direct mee beginnen. Het moederbord lijkt me redelijk goed uitgekozen. Asus is niet zo'n slecht merk alleen persoonlijk zou ik voor MSI gaan, maar dat is ook weer een persoonlijke voorkeur. Verder kan ik er weinig over zeggen, omdat er vrijwel niks aan type nummers bekend is in jouw afbeelding dus laten we snel verder gaan naar het volgende onderdeel dat je hebt uitgekozen. De hardeschijf is ook redelijk uitgekozen, maar ik zou eerder voor Western Digital gaan, omdat deze zich compleet focust op de hardeschijven markt en voor Samsung is het maar een bijzaak. De voeding sla ik nog even over, want daar wil ik later even verder op in gaan. De behuizing is natuurlijk helemaal een eigen smaak, maar zorg ervoor dat de maten van de kast hetzelfde is als die van het Moederbord en van de voeding, anders gaat het niet passen.

Over de CPU hoef ik denk ik niet veel te zeggen, want dit is in het eerste gezicht gewoon een mooie processor waar je nog een poosje mee vooruit kunt. En je kunt zelfs zo ver gaan dat je kunt pronken met zo'n processor in je computer. Ik heb vernomen uit de benchmarks dat het zeer goede snelheden behaalt. Ik ben ook weer een man van AMD, maar ik kan deze processors echt wel waarderen. De behuizing/cpu- koeler is natuurlijk een geheel eigen keuze, maar ik zou persoonlijk voor Zalman koelers gaan als je het uiterste uit je computer wilt halen. Asus is ook wel een over het algemeen gezien goed merk voor branders, ik heb er zelf ook één en hij bevalt me prima, maar ik brand ook nooit. Ook ziet de videokaart er niet slecht uit, ik zou hem gewoon nemen, alleen zou ik persoonlijk voor een ander merk gaan zoals Saphire, want die hebben toch net iets meer kwaliteit in vergelijkenis met Club3D. Voor het geheugen hoef ik echt niks meer te zeggen, maar let er wel op dat je moederbord ook DDR2 geheugen moet ondersteunen, dus let daar op.

And last but not least; ik zal nog even de voeding voor je bespreken, want daar struikelde ik eigenlijk wel over nu. Ik zal je de voeding bespreken, ik weet niet of je natuurkunde op school hebt, maar daar heb je in een hoofdstuk over elektriciteit kunnen leren. Dat Watt's niet alles aangeven er zijn ook Ampères die geven aan hoeveel stroompjes er door een draad kunnen per bepaalde tijd. Dus hoe meer Ampères een voeding heeft, hoe meer stroompjes oftewel ampères over een rack (een draad die zorgt dat de diverse hardware onderdelen hun stroom krijgen per groep) hoe beter en stabieler de voeding is. Kijk dus ook bij de uitgebreide specificaties en ga vergelijken met andere. Je kan net zo goed een 500watt voeding met ruim 24A op de 12v(olt) lijn, dan is hij beter en stabieler dan een voeding met een 600watt en 12A op de 12v(olt) lijn waarde. Ik hoop dat je het aspect voeding en zijn/haar waarden begrijpt, want dat product wat je nu hebt valt dan gezien de prijs classificatie al uit de boot, dus daar moet je even wat meer aandacht aan besteden.

---

Wat je op dit systeem kunt doen, dat is natuurlijk altijd een lastige vraag waar je mee kunt zitten. Eigenlijk is het enige wat je kunt doen, uitproberen en als het niet bevalt retour-en. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik zou dat doen, want ik kan hier geen complete ervaring geven, wat me wel relevant lijkt is dat GTA IV het wel zou doen denk ik, maar niet optimaal, dat kan ik je nu al zeggen. Wat mijn advies is, dat is dat je gewoon nog even moet wachten, totdat we wat dichter bij GTA IV komen en de next generatie games dan kunnen we dan nog wel eens verder kijken, want dan heb je het high-end spul van nu dan voor een prikkie. Ik doe het ook dus alles komt goed, heb je toch één nodig nu, dan zou ik voor een goedkopere gaan. :engel:

Geplaatst:

Ik ben het eens met Summberbase, maar waar wil je je computer voor gebruiken?

En hoe groot is je Harddisk?

Geplaatst: (bewerkt)

Je hebt een goede samenstelling in vergelijking met je prijs, maar toch dit nog even zeggen !

De CPU die je nu hebt gekozen is (dacht ik 2.13 Ghz 2MB Boxed) de E6600 heeft 4MB Boxed, dat maakt wel een verschil, en zoals Summerbase al zij de videokaart van een iets bekender merk zoals Saphire.

Bewerkt: door Tim Van Vynckt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...