Geno Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Hallo, ik heb een probleem want GTA:SA wil de helft van mijn knoppen niet instellen bij Joypad instellingen foot/vehicle. Dat willen zeggen de 2 kleine draaisticks en de pijltjes. Ik heb een Thrustmaster DT Rumble voor de PC (USB) die precies gelijk aan een PS2 controller. Bij andere spellen kan ik alle knoppen ervan gewoon instellen maar bij GTA:SA niet. Hij blijft dan gewoon op "???" staan terwijl ik wel bijv. O en X kan instellen. Bij configuratiescherem --> spelbesturing werkt alles correct, maar wat me daar opvalt is dat er bij thrustmaster in configuratiescherm 12 knoppen staan en 3 draaiassen(2 voor de draaisticks en 1 voor de pijltjes). Als ik dan op de knoppen op m'n joypad klik dan geven die 12 knoppen licht en dat zijn PRECIES de knoppen die ik WEL kan instellen in GTA: O, ^, X, vierkantje, R1, R2, L1, L1, R3, L3 start en select. De sticks en pijltjes staan weer onder die 3 draaiasjes zegmaar, dus de GTA besturing accepteert alleen die 12 knoppen om in te stellen en niet de pijltjes en sticks. Het zou geen probleem zijn als alles al goed ingesteld was maar dat is niet zo want die rechter draaistick staat niet ingesteld (de linker wel) waardoor ik wel kan lopen, maar niet om me heen kan kijken. Onmogelijk spelen. Weet iemand misschien een manier om GTA die onderdelen WEL te laten lezen? Ik heb al de Thrustmaster Driver geinstalleerd maar dat helpt niks. Misschien weet iemand of je een config kunt downloaden die de besturing voor jou in GTA helemaal instelt(bijv. naar de PS2 instelling)? Ik las eerst over iemand met hetzelfde probleem (maar dan met een stuur), maar die had Logitech en die hebben de 'Logitech Profiler' waar je van te voren de besutring in kunt stellen voor elk spel op je PC. Bestaat er misschien zo iets van Thrustmaster? Ik geloof het niet. Als iemand iets weer hierop, bedankt! Reageren
GTA_XP Geplaatst: 15 december 2006 Rapport Geplaatst: 15 december 2006 Hallo, ik heb een probleem want GTA:SA wil de helft van mijn knoppen niet instellen bij Joypad instellingen foot/vehicle. Dat willen zeggen de 2 kleine draaisticks en de pijltjes. Ik heb een Thrustmaster DT Rumble voor de PC (USB) die precies gelijk aan een PS2 controller. Bij andere spellen kan ik alle knoppen ervan gewoon instellen maar bij GTA:SA niet. Hij blijft dan gewoon op "???" staan terwijl ik wel bijv. O en X kan instellen. Bij configuratiescherem --> spelbesturing werkt alles correct, maar wat me daar opvalt is dat er bij thrustmaster in configuratiescherm 12 knoppen staan en 3 draaiassen(2 voor de draaisticks en 1 voor de pijltjes). Als ik dan op de knoppen op m'n joypad klik dan geven die 12 knoppen licht en dat zijn PRECIES de knoppen die ik WEL kan instellen in GTA: O, ^, X, vierkantje, R1, R2, L1, L1, R3, L3 start en select. De sticks en pijltjes staan weer onder die 3 draaiasjes zegmaar, dus de GTA besturing accepteert alleen die 12 knoppen om in te stellen en niet de pijltjes en sticks.Het zou geen probleem zijn als alles al goed ingesteld was maar dat is niet zo want die rechter draaistick staat niet ingesteld (de linker wel) waardoor ik wel kan lopen, maar niet om me heen kan kijken. Onmogelijk spelen. Weet iemand misschien een manier om GTA die onderdelen WEL te laten lezen? Ik heb al de Thrustmaster Driver geinstalleerd maar dat helpt niks. Misschien weet iemand of je een config kunt downloaden die de besturing voor jou in GTA helemaal instelt(bijv. naar de PS2 instelling)? Ik las eerst over iemand met hetzelfde probleem (maar dan met een stuur), maar die had Logitech en die hebben de 'Logitech Profiler' waar je van te voren de besutring in kunt stellen voor elk spel op je PC. Bestaat er misschien zo iets van Thrustmaster? Ik geloof het niet. Als iemand iets weer hierop, bedankt! Die probleem heb ik precies hetzelfde, tot ik een prgamma vond, namelijk deze >KLIKKKK!< Eerst die controller erin doen, die programma openen, selecteer je de controller, en als je de toetsen wilt wijzigen, klik je op die toetsen die je op dat programmatje ziet en druk je op een toets op je controller. Dan zie je die knop die je hebt gedrukt. En dan start je San Andreas op, en kun je de controller gebruiken. En kan je de camera ook draaien met je draaistick. Nou veel succes, als het niet lukt, post een bericht of stuur een PM. PS ik heb een Xbox 360 controller voor de PC en hij doet het perfect! Reageren
Geno Geplaatst: 16 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2006 Gozert ik hou van jou!!!!! =========== Ah kut hij werkt toch niet goed, kheb nu al een probleem.. Bij preset kun je alleen OF foot OF vehicle saven. Wat ik nu krijg is dat ik foot aanzet, Saac aanlaat, gta opstart en dan werkt de joystick perfect en ik kan goed rondlopen alles (Alleen loopt ie soms vanzelf, dat is minder, maar misschien moet ik de joystick even kalibreren). Het probleem is alleen dat zodra ik in een voertuig stap, ik niks meer kan doen. M'n joystick werkt dan niet meer... :S EDIT: Laat maar ik zie het al, ik had bij de ene save alleen foot controls ingevuld, en bij de andere save foot EN vehicle. Ik ga nu kijken of 'ie het doet >>> Door Dutchy3010: Posts samengevoegd. Dubbelposten is niet toegestaan.<<< Reageren
GTA_XP Geplaatst: 16 december 2006 Rapport Geplaatst: 16 december 2006 Gozert ik hou van jou!!!!!=========== Ah kut hij werkt toch niet goed, kheb nu al een probleem.. Bij preset kun je alleen OF foot OF vehicle saven. Wat ik nu krijg is dat ik foot aanzet, Saac aanlaat, gta opstart en dan werkt de joystick perfect en ik kan goed rondlopen alles (Alleen loopt ie soms vanzelf, dat is minder, maar misschien moet ik de joystick even kalibreren). Het probleem is alleen dat zodra ik in een voertuig stap, ik niks meer kan doen. M'n joystick werkt dan niet meer... :S EDIT: Laat maar ik zie het al, ik had bij de ene save alleen foot controls ingevuld, en bij de andere save foot EN vehicle. Ik ga nu kijken of 'ie het doet >>> Door Dutchy3010: Posts samengevoegd. Dubbelposten is niet toegestaan.<<< Ik heb precies hetzelfde probleem als jij, jij hebt toch een PS2 uitvoering? Dan moet je aan iemand voor PS2-besturing vragen als hij/zij een ps2 heeft, dan kan je de knoppen wijzigen. Ik heb een Xbox 360-controller en nu werkt hij als bij een echte Xbox 360. Maar kan je nou ook de camera draaien? Als het niet lukt, moet het maar zeggen! Oke. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.