-Roy- Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Hallo allemaal. Wij hebben hier thuis sinds kort ook telefonie via de kabel. Daarvoor moesten we dus een andere modem aansluiten. Het werkt nu allemaal wel, maar de vorige modem kon ik bereiken via 192.168.100.1 maar nu kan dat dus niet meer. Ik heb het wel nodig, ik wil wat instellen... Er zit trouwens ook een router tussen, kan dat voor problemen zorgen? Reageren
M@rt!n Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 (bewerkt) Hallo allemaal. Wij hebben hier thuis sinds kort ook telefonie via de kabel. Daarvoor moesten we dus een andere modem aansluiten. Het werkt nu allemaal wel, maar de vorige modem kon ik bereiken via 192.168.100.1 maar nu kan dat dus niet meer. Ik heb het wel nodig, ik wil wat instellen...Er zit trouwens ook een router tussen, kan dat voor problemen zorgen? Met dit adres kom je i.i.g. bij je router 192.168.1.1 Miss is er daar iets anders waardoor je niet meer bij je modem kan Bewerkt: 13 december 2006 door M@rt!n Reageren
SummerBase Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Dat is absoluut niet heel erg moeilijk hoor, want het is inderdaad zo dat er een aantal tussenstappen bij komen voor telefonie via de kabel, ik heb zelf niet echt ervaring met kabel internet of telefonie, want dat hebben wij niet, maar ik weer wel hoe je achter het interne IP-adres komt van de computer. En dat doe je als volgt: 'Start > Uitvoeren > CMD > Ipconfig'. Kijk dan IPAdress en dat adres is je interne IP-adres, ook een intern adres is: '127.0.0.1'. Als deze dingen niet werken dan kun je me altijd nog wat extra vragen stellen, maar geef dan wel even weer wat voor modem/routers je in huis hebt, want daar heb ik toch wel iets meer aan dan een kleine beschrijving. Ik wens je in ieder geval veel succes. Reageren
-Roy- Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 december 2006 De informatie die je hier krijgt is niet goed, dat is het ip-adres die de router MIJ (de pc's in het netwerk) toewijst, via DHCP. Ik zoek dus het ip-adres van de modem. Ik heb een Arris modem (type weet ik zo niet) en een E-tech router met printerpoort. Misschien heb je hier iets aan? Reageren
Ewoud Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 (bewerkt) De informatie die je hier krijgt is niet goed, dat is het ip-adres die de router MIJ (de pc's in het netwerk) toewijst, via DHCP. Ik zoek dus het ip-adres van de modem. Ik heb een Arris modem (type weet ik zo niet) en een E-tech router met printerpoort. Misschien heb je hier iets aan? Probeer is http://10.0.0.138 http://192.168.1.1 http://192.168.0.1 http://nl.wikipedia.org/wiki/RFC_1918 Bewerkt: 13 december 2006 door Ewoud Reageren
-Roy- Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 december 2006 (bewerkt) Die hebben ze er niet bij geleverd, ik kreeg alleen een papiertje waarop stond hoe je hem moest aansluiten. Ewoud, die van jou werkte ook allemaal niet Bewerkt: 13 december 2006 door -Roy- Reageren
Bassiej Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Ga naar start>Uitvoeren en typ 'ipconfig', net zoals SummerBase al zei. [Of als dit niet werkt: Start>Alle Programma's>Bureau-Acceccoires>Opdrachtpromt, en typ 'ipconfig'] Als je dit hebt gedaan krijg je nu als het goed is het volgende: Als je nu bij 'Standaardgeteway' kijkt, zie je daar een adres (in mijn geval 192.168.1.1). Dat is het adres van mijn modem/router. Dus dan ga je naar IE (of een andere browser en type je dat adres in. Je hebt als het goed is dan ook nog een wachtwoord + gebruikersnaam nodig maar daar kan ik je niet bij helpen Reageren
Ewoud Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Ga naar start>Uitvoeren en typ 'ipconfig', net zoals SummerBase al zei.[Of als dit niet werkt: Start>Alle Programma's>Bureau-Acceccoires>Opdrachtpromt, en typ 'ipconfig'] Als je dit hebt gedaan krijg je nu als het goed is het volgende: Als je nu bij 'Standaardgeteway' kijkt, zie je daar een adres (in mijn geval 192.168.1.1). Dat is het adres van mijn modem/router. Dus dan ga je naar IE (of een andere browser en type je dat adres in. Je hebt als het goed is dan ook nog een wachtwoord + gebruikersnaam nodig maar daar kan ik je niet bij helpen Hij heeft een modem en een router staan dus niet zinvol. Roy sluit anders je pc even direct aan op de modem en doe wat je moet doen. Reageren
-Roy- Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Pfff... moet ik nog aan het werk ook nog Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen. Reageren
Goliat Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Mocht het niet lukken dan is er ook software voor dit allemaal: >>Klik<< Na het instaleren moet je wel je PC rebooten, vervolgens PFConfig starten(op je bureaublad) op Ok klikken(niet letten op het hele registratie gedoe) en daarna wijzigt alles zich als het goed is vanzelf. Reageren
Goudvis Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 volgens mij als je op de commando regel (start-> uitvoeren -> cmd) > tracert gtaforum.nl intyped moet het adress van je modem er tussen staan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.