Blink Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Mensen van het grote GTA Forum ik zit met een enorm probleem. Ondertussen ben ik al een maandje heel erg aan het sparen en elke coin die ik kan besparen bespaar ik . Mijn plannetje was dus om op mijn verjaardag 9 Januari een Xbox 360 in huis te halen met een game. Maar omdat een vriend van mij twee weken geleden net een PSP heeft gescoord ben ik echt heel erg aan het twijfelen. Er zit natuurlijk veel verschil tussen een handheld en een console en ook de games zijn verschillend. Voor de PSP zal ik zeker Vice City en Liberty City Stories gaan halen als ik er ooit 1 koop. Voor de 360 zie ik op dit moment nog niet iets heel bijzonders op Saints Row na dan. Ik ga een 360 halen voor GTA IV maar hoe lang kan het nog gaan duren voor dat we daar iets van gaan zien? Maar is het het wel waard om een PSP aan te schaffen alleen voor de GTA Titels? Of komen er nog meer Stories naar de PSP toe? Wie kan mij overtuigen.... Reageren
DenkaanHenk Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Ik zou als ik eerlijk ben toch voor de Xbox360 gaan je hebt Saints Row erop en Call of Duty 3. Reageren
gta_rulez Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Mij lijkt het me eigenlijk niet waard om een psp te kopen voor alleen gta, want het zijn toch allemaal dezelfde steden als de eerdere delen. Maar het hangt er ook vanaf of je onderweg ofzo wil gamen. De X360 heeft natuurlijk de mooiste graphics (logisch), en een grote keuze in games. Ik zou zelf voor een X360 gaan. Reageren
Pietje II Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 (bewerkt) Ai ai ai, daar sta je voor een moeilijke keuze. De PlayStation Portable is een echte aanrader, en de GTA's die ervoor uitgekomen zijn (de zogenaamde 'Stories'-GTA's) zijn helemaal top. Maar in eerste instantie wilde je voor de Xbox 360 gaan. Als ik jou was zou ik dat dan ook gewoon doen, daarvoor zijn ook mooie spellen te koop en het allerbelangrijkste: GTA IV komt ervoor uit. Wanneer je die Xbox 360 'in je zak hebt', hoef je je in principe geen zorgen meer te maken als GTA IV eraan zit te komen dat je nog geen console ervoor hebt. Maar het grote probleem is weer wel dat je GTA Liberty City Stories en GTA Vice City Stories gaat missen. Deze twee grote toppers zijn écht zeer mooie spellen in je collectie, of je nu GTA-fan bent of niet. Maar een PSP kan altijd nog. Bovendien zal de PSP op een gegeven moment wel afgeprijst móeten worden, en dat is weer gunstiger voor jouw portemonnee. Conclusie: als ik jou was zou ik gaan voor waar je in eerste instantie aan het sparen was: de Xbox 360. De PlayStation Portable kan altijd nog, zo moet je maar denken. En ik ga maar niet alle functies, kenmerken, voor- en nadelen noemen van beide apparaten, want dan ben ik ook nog wel even bezig. Bewerkt: 13 december 2006 door Pietje II Reageren
Blink Geplaatst: 13 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Pietje II je hebt gelijk. Mijn eerste keuze is een Xbox 360. Als ik nu dan toch een PSP zou gaan halen dan zou ik daar spijt van kunnen krijgen. En het is inderdaad altijd handig om een console klaar te hebben staan voor GTA IV. Tnx Reageren
SummerBase Geplaatst: 13 december 2006 Rapport Geplaatst: 13 december 2006 Ik kan jouw wel even van advies voorzien 'Blink', want ik heb destijds ook redelijk veel problemen gehad met de keuze. Ik weet nu precies wat deze twee consoles in huis hebben en dat ga ik zo objectief mogelijk vertellen. Ook denk ik gewoon dat je zelf moet kiezen wat je het mooiste en het leukste vindt, maar dan kan het natuurlijk altijd nog moeilijk zijn, en daarvoor zijn wij die jouw daar in ondersteunen. Om te beginnen moet je jezelf goed afvragen dat het heel veel geld is voor jongeren om een gameconsole aan te schaffen. Je koopt het niet zo maar dus je moet een goede overweging maken. Begin met de gedachte: 'Heb ik de gameconsole nodig in mijn leven?' Ben je een fan van een spel dan zou ik voor de console met een spel gaan, denk aan de Grand Theft Auto serie. Koop een console niet als het niet jouw genre games heeft. Wanneer je dit gedaan hebt en je bent akkoord gegaan met het feit: 'Ik heb het nodig', dan ga je verder denken. Je gaat je een andere vraag afstellen: 'Ben ik veel onderweg of game ik liever in een luie stoel?' Bij optie één kun je het beste een handheld nemen en die is dan ook aan te raden en dat klinkt misschien raar dat ik nu al zo snel met de boot in huis val, maar een Xbox360 kun je niet zo maar meen nemen. Mocht je voor de tweede keuze kiezen dan is de Xbox360 toch een aanrader, maar natuurlijk houden we het hier niet bij. Wat je dan gaat doen is het volgende; Je hebt in je achterhoofd een gedachte hangen van wat je graag wilt hebben. Het gaat natuurlijk om de games en daar gaat de volgende vraag ook over: 'Welke games heeft deze console? En vindt ik ze leuk?', stel jezelf hem en dan zul je diverse soorten spellen en gedachten krijgen. Ga goed na dat als je een console koopt; dat daar ook leuke spellen bij moeten zitten, want het is immers veel geld. De keuze is dan denk ik ook snel gemaakt. Het volgende aspect zit hem in de kwaliteit van het apparaat. Voordat je iets aan gaat schaffen moet je altijd kijken naar de kwaliteit, als je een leerling bent is er vast wel iemand die een Xbox360 of PSP heeft zodat je ze kunt vergelijken. Een PSP heeft een mooi scherm, maar er staan wel snel krassen op. Een Xbox360 blijft natuurlijk ongekrast, want daar zit geen scherm op. Als we hier op verder gaan; De PSP heeft een eigen scherm, dat heeft de Xbox360 niet. De PSP heeft een mooi en zuiver beeld voor een handheld, dat heeft een Xbox360 niet, maar deze console heeft een prachtig beeld als je hem gebruikt op een HD-TV. Op een normale TV zul je ook niet echt zien dat er super kwaliteit achter de Xbox 360 schuilt. De PSP heeft een PlayStation besturing die ik persoonlijk heel lekker vindt, de besturing van de Xbox 360 is niet vervelend, maar ik vindt hem niet lekker spelen. De PSP kun je overal mee naar toe nemen en er zit een accu in, dat kan de Xbox 360 niet. De Xbox 360 heeft betere en nieuwere spellen en heeft een online wereld, waar je welliswaar voor moet betalen. Nu hebben we zo'n beetje het gedeelte behandeld van de keuze en de tegenstellingen en voordelen, als we nu eens naar de prijs gaan kijken en de toekomst. De PSP is een revolutionair apparaat die velen functies bezit zoals Films kijken, muziek beluisteren, internetten en gamen. De Xbox360 is een mooi en degelijk apparaat met een goede kwaliteit voor het scherm en het zicht op heel veel nieuwe games. Ik zal nu even niet objectief zijn, maar ik zal puur mijn mening geven plus een kort advies en dan rond ik het af. Ik zou voor de Xbox 360 gaan, omdat de graphics heel goed zijn en er is een vooruitzicht op GTA IV en dat doet mij veel goed, dat wordt toch het spel van de toekomst en er zijn al velen games die prima werken op de Xbox 360 en dat zijn uiteraard ook leuke games. De PSP is een prachtig apparaat, maar schiet tekort voor een Xbox 360. Ben je veel op reis dan is een PSP een must, maar heb je gewoon een schermpje en een lekkere stoel; ga voor de Xbox 360 en neem als je nog geld over hebt ooit nog eens de PSP, want de GTA games op de PSP blijven toch, tot mijn spijt minder leuk dan de echte grote releases zoals GTA San Andreas en de game GTA IV die volgend jaar uit komt. De conclusie: 'Ga voor de Xbox360, want hij kost niet heel veel geld, en hij overtreft op diverse aspecten de PSP'. Succes er mee en mocht er nog wat wezen dan kun je het altijd zeggen. Reageren
peter99 Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 wil r* klanten kwijt ? door hun spellen iedere keer op een andere console te gaan uitbrengen , ik heb net een psp aangeschaft voor vice city stories Reageren
MrKooKie Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Een mooite tussen optie, een PSP met 1 of 2 games (á €300,-) + XBox360 (á €300,-) = €600,- = PS3. Reageren
Blink Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Bedankt Summerbase voor je hulp. Ik heb al besloten dat ik voor de 360 ga. Ten eerste ben ik vaak thuis en ben ik misschien 1x per jaar op reis. Volgend jaar als ik naar een andere school ga dan zou het nog wel eens van pas kunnen komen. Vooral omdat die school in een andere stad zit. Voor nu ga ik door met sparen voor een 360. Bedankt voor jullie hulp Summerbase en Pietje II Reageren
Karaev Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Ik zou voor de PSP (PlayStationPortable) gaan .. Reageren
Blink Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2006 En waarom dan? Summerbase en Pietje II lichte hun andwoordt uit. Misschien zou jij dat ook kunnen doen? Reageren
mattiejj Geplaatst: 15 december 2006 Rapport Geplaatst: 15 december 2006 ik zou persoonlijk voor de 360 gaan( ik heb ze allebei, maar het zijn allebei geweldige apparaten) je hebt dan een next-gen waar ook nog andere (goede) spellen op komen(want ik vind het PSP-aanbod tog een beetje hetzelfde, ik bedoel BiA:D-day, MoH, GTA:VCS[het is wel een tof spel hoor ] dit heb ik toch ook op de PS2 gezien, en een tip, als je geld over hebt, koop Gears of War. als je van shooters houd is deze game zeker de moeite waard!! Reageren
MNC3 Geplaatst: 15 december 2006 Rapport Geplaatst: 15 december 2006 Ik zou eerst PSP nemen echter. Want je wilt toch GTA kunnen spelen. Vermist GTA IV nog een tijd duurt en vermits je uitstelling kunt verwachten zou ik PSP nemen. Ik heb PSP ook gebruik hem dagenlijks. Zit er soms meer aan dan Xbox 360. Maar je moet dus ook de tijd hebebn om aan je console te kunnen zitten he. Als je voor Xbox 360 gata neem dan met de Gears Of War pack dan Reageren
Blink Geplaatst: 15 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2006 Als ik over een aantal weken een 360 ga halen denk ik dat ik het Saints Row pack haal. Gears of War voor de Xbox 360 doet mij dus echt helemaal niets maar goed dat is weer een andere zaak. Blink Reageren
Gijsso Geplaatst: 8 november 2007 Rapport Geplaatst: 8 november 2007 Als je veel op reis bent dan zou ik voor de PSP gaan (heb ik zelf ook) maar als je toch voor de graphics wilt gaan dat de 360. Of allebei (de beste keuze) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.