gammie_ Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Beste leden, Na reperatie, heb ik windows xp erbij gekocht om precies te zijn: Home Editie. Nou ben ik weer vollop aan de gang om alle games enz. erop te zetten, ik heb dus ook de resolutie van 800x600 naar 1024x768 gedaan ik klik dan gewoon op ok, dan blijft die resolutie ook gewoon. Maar als ik de pc uitzet en weer aanzet gaat hij weer trug naar 800x600.. Hoe los ik dit op zodat hij het gewoon onthoud om op 1024x768 te blijven? Groet gammie Reageren
Goliat Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 (bewerkt) Waarschijnlijk zet de driver van je videokaart het bij het opstarten weer op 'default' Probeer 's een icoontje naast je tijd op je taakbalk te vinden, en probeer het daar in te stellen. Zie ook dit plaatje: Bewerkt: 14 december 2006 door Goliat Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Goliat bedankt voor je tip, maar ik heb alleen de tijd, het geluid, anti virus en msn staan verder staat er niks van drivers.. Is er ook nog een andere mogelijkheid? Groet gammie Reageren
Mania-92 Geplaatst: 14 december 2006 Rapport Geplaatst: 14 december 2006 Goliat bedankt voor je tip, maar ik heb alleen de tijd, het geluid, anti virus en msn staan verder staat er niks van drivers.. Is er ook nog een andere mogelijkheid?Groet gammie Heb je wel drivers geinstalleerd dan? Zoniet doen. Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2006 (bewerkt) Heb je wel drivers geinstalleerd dan? Zoniet doen. Naar mijn weten heeft de computer zaak dat gedaan, ik zag ook driver bestandjes verwijdered die gebruikt zijn ofzo.. In mijn prullebak zitten. Verder doet alles het zo als altijd gewoon goed.. Dus maar is er dan echt geen andere mogelijkheid? Groet gammie. Bewerkt: 14 december 2006 door gammie Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 15 december 2006 Rapport Geplaatst: 15 december 2006 Heb je wel drivers geinstalleerd dan? Zoniet doen. Naar mijn weten heeft de computer zaak dat gedaan, ik zag ook driver bestandjes verwijdered die gebruikt zijn ofzo.. In mijn prullebak zitten. Verder doet alles het zo als altijd gewoon goed.. Dus maar is er dan echt geen andere mogelijkheid? Groet gammie. Je moet 1 ding blijven begrijpen, een computer kan veel maar niet alles, wanneer jij niet aan geeft dat je drivers wilt downloaden doet hij niks. Je zoek de drivers van je monitor op (Op naam van je monitor) en die van je grafische kaart. En download deze. Want Windows gaat niet drivers downloaden voor jou. Als dat niet werkt neem 1St Quickres, handig programmatje voor Hertz en Resoluties. Reageren
Goliat Geplaatst: 15 december 2006 Rapport Geplaatst: 15 december 2006 Kijk, hij heeft sowieso natuurlijk z'n drivers geïnstaleerd anders zou hij niet eens kunnen gamen. Het kan niet anders dat er support software bij je driver zit, waar je wat aanpassingen kan doen.(zoals de resolutie) Dat je geen icoontje kon vinden op je taakbalk is geen ramp, dit is toevallig bij mij PC wel zo maar dit kan ik zo afsluiten en dan betekend het nog niet dat ik het niet heb. Wat ik je adviseer is naar Start ->> Uitvoeren ->> dxdiag Je krijgt dan een scherm en door op het tabblad 'beeldscherm' te drukken kan je de naam van de videokaart aflezen. Onthoud die naam en ga naar: Start ->> Zoeken ->> Alle bestanden en mappen en typ dan het merk van je videokaart in(dan krijg je meer zoekresultaten, en het kan zijn dat het type van je videokaart niet verwerkt is in de naam van de software waar ik het over had. Als het goed is vind je nu de map waar de software te vinden is, en kan je die opstarten en vervolgens de resolutie instellen. Reageren
gammie_ Geplaatst: 15 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2006 Ik heb een ander beeldscherm geprobeerd, dee de instelling 1024x768 starte de pc opnieuw op en hij bleef gewoon op de goeie instelling . Maar omdat ik toch liever mijn eigen beelscherm heb, heb ik het maar weer veranderd. Wat bleek hij behielt de instelling. En dat alleen maar omdat ik even een ander beeldcherm probeerde (computers zijn soms maar vreemde aperaten ) Bedankt voor al jullie hulp Groet gammie Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 15 december 2006 Rapport Geplaatst: 15 december 2006 Kijk, hij heeft sowieso natuurlijk z'n drivers geïnstaleerd anders zou hij niet eens kunnen gamen. Het kan niet anders dat er support software bij je driver zit, waar je wat aanpassingen kan doen.(zoals de resolutie) Dat je geen icoontje kon vinden op je taakbalk is geen ramp, dit is toevallig bij mij PC wel zo maar dit kan ik zo afsluiten en dan betekend het nog niet dat ik het niet heb. Wat ik je adviseer is naar Start ->> Uitvoeren ->> dxdiag Je krijgt dan een scherm en door op het tabblad 'beeldscherm' te drukken kan je de naam van de videokaart aflezen. Onthoud die naam en ga naar: Start ->> Zoeken ->> Alle bestanden en mappen en typ dan het merk van je videokaart in(dan krijg je meer zoekresultaten, en het kan zijn dat het type van je videokaart niet verwerkt is in de naam van de software waar ik het over had. Als het goed is vind je nu de map waar de software te vinden is, en kan je die opstarten en vervolgens de resolutie instellen. Ik heb het hier ook over de nieuwste drivers. En trouwens zonder drivers kan je alles nog zien. Fijn gammie dat het opgelost is. Reageren
SlayerTwist Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Beste leden,Na reperatie, heb ik windows xp erbij gekocht om precies te zijn: Home Editie. Nou ben ik weer vollop aan de gang om alle games enz. erop te zetten, ik heb dus ook de resolutie van 800x600 naar 1024x768 gedaan ik klik dan gewoon op ok, dan blijft die resolutie ook gewoon. Maar als ik de pc uitzet en weer aanzet gaat hij weer trug naar 800x600.. Hoe los ik dit op zodat hij het gewoon onthoud om op 1024x768 te blijven? Groet gammie Uh zou je me kunnen vertellen hoe je de resolutie kan veranderen naar 1024 x 768, via scrollen lukt het niet bij mij en jij kan het kennelijk wel naar 1024 x 768 veranderen.. Mijn beeldscherm is er groot genoeg voor Stuur me a.u.b. PB over hoe ik het kan veranderen ^^ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.