Jump to content

Hoofdstad

Hoofdstad  

71 leden hebben gestemd

1. 1. GTA-Amerika

• LibertyCity
      40
    • ViceCity
      7
    • SanFierro
      3
    • LasVenturas
      7
    • LosSantos
      12
  2. 2. San Andreas

• SanFierro
      16
    • LosSantos
      33
    • LasVenturas
      20

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik weet dat er niet echt een hoofdstad is, maar welke stad zou de hoofdstad zijn van GTA-Amerika en van San Andreas? Ik denk van GTA-Amerika dat het Liberty City is, omdat het gewoon de belangrijkste stad is, en dat de hoofdstad van SA San Fierro is. Dit omdat het toch het meeste weg heeft van een belangrijke stad, met heel veel hoge gebouwen etc. Las Venturas en LS hebben dit gewoon niet zo.

:cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Voor San Andreas denk ik eerder LS, gebaseerd op LA welke weer de grootste stad is ten opzichte van San Francisco en Las Vegas (wat meer een amusements-stad is).

Edit: De hoofdstad van Californië is overigens Sacramento alhoewel LA de grootste stad van Cal. is.

Edit 2: LS heeft een internationale luchthaven

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

los santos is een coole stad en heeft een goede infrastructuur dus ik vindt dat steden met een goede

infrastructuur het verdienen hoofdstad te zijn

Geplaatst:

De enige hoofdstad die in de GTA serie wordt genoemd is Londen. San Andreas is gebaseerd op Nevada en Californië, welke respectievelijk Carson en Sacramento als hoofdstad hebben. Welke stad in San Andreas de rol van hoofdstad vervult, is wellicht met opzet onbekend gelaten.

Liberty City is gebaseerd op New York. De hoofdstad van de staat New York is Albany. De hoofdstad van Amerika in GTA lijkt me gewoon Washington DC.

Geplaatst:

Maar het is meer de bedoeling welke van de bekende steden hoofdstad zou zijn... san andreas moet toch een hoofdstad hebben (al wordt die niet genoemd)

Geplaatst:
san andreas moet toch een hoofdstad hebben

Daar kun je over discussiëren... Je kunt ook stellen dat het hele concept van hoofdsteden in GTA achterwege is gelaten, om het niet nodeloos ingewikkeld te maken. Om dezelfde reden worden er wel meer dingen gewoon weggelaten in het GTA universum, zoals een begraafplaats in Vice City of Liberty City Penitentairy in Liberty City. Ik ben eerder geneigd om te zeggen dat San Andreas geen hoofdstad heeft, dan om er zelf een aan te wijzen.

Geplaatst:

Ik denk dat de hoofdstad van San Andreas San Fierro is, hier is de meeste zakenlui en heb je veel zaken te doen als mens. De hoofdstad van GTA Amerika al denk ik Liberty City zijn, als je kijkt dat er geen Washington DC is en niet daaruit kan kiezen.

san andreas moet toch een hoofdstad hebben

Daar kun je over discussiëren... Je kunt ook stellen dat het hele concept van hoofdsteden in GTA achterwege is gelaten, om het niet nodeloos ingewikkeld te maken. Om dezelfde reden worden er wel meer dingen gewoon weggelaten in het GTA universum, zoals een begraafplaats in Vice City of Liberty City Penitentairy in Liberty City. Ik ben eerder geneigd om te zeggen dat San Andreas geen hoofdstad heeft, dan om er zelf een aan te wijzen.

Er is wel degelijk een begraafplaats in Vice City, ik zal de link even opzoeken.

Ik denk dat San Fierro van SA de hoofdstad is, en van het 'GTA Amerika' Liberty City.

EDIT: here it is: Check

Bewerkt: door Koen-
Geplaatst:
dat is geen begraafplaats hoor...

dat is door een of andere gek gedaan (romero)

Ales er mensen begraven worden is het toch een begraafplaats? ^^

als ik nu naar jou toe ga, je keel doorhak, en je begraaf in het park, ias het park toch ook geen begraafplaats?

>>> Door Dutchy3010: Houden we het even vriendelijk? Zo gaan we niet met elkaar om...<<<

was maar een grapje, sorry :puh:

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:

Dat is een slecht voorbeeld, maar ik denk dat degene die die dit heeft gedaan een gek was. Pastor Richards, die tijd, degene die dacht ik die zaak runde, heeft ook een paar lichaamsdelen in de etalage gedaan. Die vent moet niet zoveel tv kijken......

Volgens mij is het wel een begraafplaats, maar dan wel een kleine, er komt een Romero Hearse vandaan...

Geplaatst:

Liberty City zou je kunnen zien als de hoodstad van het gehele Grand Theft Auto universum :puh: Het is een stad die al vaak is gekozen in games en het heeft ook best veel weg van een hoofdstad.

Mijn tweede stem gaat uit naar San Fierro. De stad heeft een beetje weg van een stad waar het draait om industrie en handel. Vooral de luchthaven en haven zijn best groot.

Het heeft ook wel wat zakkelijks zoals alle hoge gebouwen.

Blink

• 3 weken later...
Geplaatst:

ik heb gekozen voor vice city als hoofdstad van Amerika. want het sfeertje is zo gezellig, maar het enige waar ik mee zit is dat het een beetje klein is voor een hoofdstad!

en ik heb los santos gekozen als hoofdstad van SA, want dat is hetgene waar je begint en eindigt. alle gangs, lekker strand, veel winkels enz. enz.! :*D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...