j0ry Geplaatst: 16 december 2006 Rapport Geplaatst: 16 december 2006 (bewerkt) Wat vinden jullie van het boek of de film afblijven ik vind het boek GREAT!! nou het gaat over een meisje die xtc pillen gebruikt om in de clip de dansen van de bekande rapper brainpower maar haar vriend jordi die komt daar achter dat ze verslaafd is ps de schijfster is carry slee Bewerkt: 16 december 2006 door j0ry Reageren
Ice Banana Geplaatst: 16 december 2006 Rapport Geplaatst: 16 december 2006 (bewerkt) Ik ken m niet kun je zo wat meer uitleg geven? Edit: Lijkt me een intresant veraal hoor,weederom typisch 21'ste eeuwn Bewerkt: 16 december 2006 door ICE BANANA Reageren
j0ry Geplaatst: 16 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2006 ik heb het bewerkt kan je messchien ff kijken Reageren
Yohan Geplaatst: 16 december 2006 Rapport Geplaatst: 16 december 2006 (bewerkt) Is dit niet meer iets voor het Beeld en Geluid forum ? Ik een aantal Carry Slee boeken gelezen "Afblijven" dan net weer niet, het boek schijnt goed te zijn. En ook de film schijnt niet onaardig te zijn. Vind het alleen een beetje jammer dat de Soundtrack weer Rap moet zijn, geeft de film echt een commerciele boost. ---- Afblijven Jeugddrama naar de bestseller van Carry Slee over een meisje dat mag dansen in een videoclip, maar aan de pillen raakt om haar zenuwen te bedwingen Melissa (Sem Veeger) houdt ontzettend van dansen en zit op klassiek ballet. Tenminste, dat denken haar ouders. Want zodra ze op de dansschool is, volgt ze eigenlijk hiphop danslessen. Als Melissa mag dansen in de videoclip van een superbekende rapper doet ze iets heel doms. Om haar onzekerheid te verbergen en beter te kunnen dansen slikt ze stiekem XTC. Het blijft echter niet bij één pilletje, zodat Melissa's beste vrienden Fleur en Jordi zich steeds meer zorgen om haar gaan maken. Ze staan machteloos als Melissa steeds meer pillen slikt en proberen van alles om haar weer op het rechte pad te krijgen. Toen het plan werd opgepakt om een aantal jeugdboeken van Carry Slee te gaan verfilmen, werd al snel duidelijk dat de bestseller 'Afblijven' als eerste aan de beurt zou komen. Regisseur Maria Peters, bekend van bioscoophits als 'Kruimeltje' en 'Pietje Bell', bewerkte zelf het boek tot een scenario. Het vinden van een geschikte hoofdrolspeelster was niet gemakkelijk, omdat er naast acteertalent ook geselecteerd werd op zang- en danskwaliteiten. Sem Veeger werd uiteindelijk gecast voor de rol van Melissa, en de andere jongeren worden gespeeld door Tessa Schram, Matthijs van de Sande Bakhuyzen, Juliann Ubbergen, Melody Klaver ('Diep') en idol Jim Bakkum. Gijs Scholten van Aschat en Loes Wouterson zijn te zien als Melissa's ouders. ------ Bewerkt: 16 december 2006 door Yohan Reageren
BigM Geplaatst: 16 december 2006 Rapport Geplaatst: 16 december 2006 Nee ik kende het boek niet . Maar ik kwam erachter toen ik de reclame ervan zag dat hij gefilmt naar de bioscoop gebracht werd Reageren
Koen729 Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Het is echt een leuke film! Reageren
ZOrange Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 wa dacht je van een boek in het meervoud Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.