lechat Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Hoi, ik heb laatst dit forum gevonden en na al die leuke topics heb ik besloten GTA:SA te kopen. Ik installeren, gaat prima, maar nou wil ik em opstarten en toen kwam het probleem: Ik zie 2 logo's, maar na die van Nvidia blijft het scherm zwart, ik hoor niets. Als ik op ctrl-alt-delete druk merk ik dat het beeld van ctrl-alt-delete stukje voor stukje laad, heel langzaam dus. Status GTA:SA = reageert niet en het CPU slaat helemaal op hol(100%). Nou weet ik niet of iemand anders dit heeft gehad maar dit zijn mn specs: Windows xp. nvidia 6600GT 93.71driver(128mb) Realtek AC'97 audio 1024mb RAM pentium 4, 2.4Ghz Naja ik weet niet of iemand hier wat mee kan, maar alvast bedankt he Reageren
Froodooo Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Hey lechat, welkom op dit Forum! Volgens mij zijn er al meer van dit soort vragen geweest. Om dat te checken, kun je voor dat je een vraag stelt altijd eerst de Zoekfunctie gebruiken. Hier kun je makkelijk zoeken op elk deel van het Forum. Als je daar bij San Andreas Hardware Problemen zoekt naar zwart beeld, kom je hier uit. Misschien wel handig om dat eens door te zoeken op zoek naar een antwoord. Goede topics zijn nog deze: Klik Klik Klik Ik hoop dat dit je probleem enigzins op kan lossen, zodat je in de toekomst nog veel plezier aan GTA kan gaan beleven. _________________________________________________ Windows XP - Is goed voor SA nvidia 6600GT 93.71driver (128mb) - Is goed voor SA Realtek AC'97 audio - Is goed voor SA 1024mb RAM - Is goed voor SA pentium 4, 2.4Ghz - Is goed voor SA Voor de systeemeissen van GTA kun je nog hier kijken. Reageren
lechat Geplaatst: 17 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Ik heb wat meer rondgekeken en ik denk dat het ligt aan dat mijn GTA:SA standaard opstart in 1280x1024. Is er een manier om dit van buitenaf(het spel) te veranderen in bijvoorbeeld 1024x768? Alvast weer bedankt Reageren
Goliat Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Je kunt het aanpassen ja, ga gewoon vanaf het start scherm naar: Options ->> Visual Setup ->> Advanced en stel hier de resolutie in bij Resolution en druk Enter. Van buitenaf kun je dit helaas niet, een oplossing voor je probleem zou nog kunnen zijn dat je drivers geupdate moeten worden, in de tutorial staat beschreven hoe je dit kunt doen(zit bij de bijlage): Driver_updaten.doc Reageren
Froodooo Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Je kunt het aanpassen ja, ga gewoon vanaf het start scherm naar:Options ->> Visual Setup ->> Advanced en stel hier de resolutie in bij Resolution en druk Enter. Van buitenaf kun je dit helaas niet, een oplossing voor je probleem zou nog kunnen zijn dat je drivers geupdate moeten worden, in de tutorial staat beschreven hoe je dit kunt doen(zit bij de bijlage): Kan je het niet van buitenaf doen op de volgende manier? Ga naar je map Mijn Documenten -> GTA San Andreas User Files, en verwijder daar het bestandje gta_sa.set. Hierdoor worden alle opties gereset naar de originele opties. Zo ook je beeldschermresolutie denk ik. Reageren
lechat Geplaatst: 17 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Ja, maar omdat ik het spel nog niet heb kunnen spelen is gta_sa.set nog helemaal niet aangemaakt Ik heb echt geen flauw idee wat het nog meer zou kunnen zijn.. Wat komt er trouwens na het Nvidia Logo? Reageren
Goliat Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 (bewerkt) Je kunt het aanpassen ja, ga gewoon vanaf het start scherm naar: Options ->> Visual Setup ->> Advanced en stel hier de resolutie in bij Resolution en druk Enter. Van buitenaf kun je dit helaas niet, een oplossing voor je probleem zou nog kunnen zijn dat je drivers geupdate moeten worden, in de tutorial staat beschreven hoe je dit kunt doen(zit bij de bijlage): Kan je het niet van buitenaf doen op de volgende manier? Ga naar je map Mijn Documenten -> GTA San Andreas User Files, en verwijder daar het bestandje gta_sa.set. Hierdoor worden alle opties gereset naar de originele opties. Zo ook je beeldschermresolutie denk ik. Daar heb jij dan weer gelijk in, helaas geldt dit dan weer niet voor hem. Sowieso denk ik dat de resolutie geen invloed kan hebben op het wel of niet goed opstarten van een game. 1 vraagje: Heb je wel de nieuwste Direct X geïnstaleerd? als je je SA CD in je DVD-drive stopt dan zal er een schermpje verschijnen waar je dit kunt doen. Of je kan naar de site van Microsoft gaan: >>Klik<< Bewerkt: 17 december 2006 door Goliat Reageren
lechat Geplaatst: 17 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Ja ik kreeg het idee hiervan: http://www.sciforums.com/showthread.php?t=46936 Ik namelijk 1280x1024 scherm, dus vandaar en ja ik heb DirectX 9.0c Ik snap alleen niet waarom m'n CPU op hol slaat en letterlijk zo goed als de computer "freezed". Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.