Hutenmah414 Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 (bewerkt) Ik heb een vraagje in verband met vista, nu dat Vista gaat uitkomen komen in Februari gaan dan bijna alle nieuwe games en software niet meer passen op Windows XP ? Zo nee hoe lang kan ik dan nog alles draaien op Windows XP ? Want bij www.nvidia .nl staat mijn videokaart biet tussen de Vista compatible GPU's en drivers ervoor zijn er helemaal niet voor te vinden dus zoals ik al zei zou ik graag willen weten hoelang ik nog met XP kan doen (gamen en recente software draaien). Om dan even terug te komen op de videokaart driver die er helemaal (nog) niet is, hoelang duurt voor deze uit komt ? Bedant Tim Bewerkt: 17 januari 2012 door Joriz Reageren
Gangsta Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Als Windows Vista uitkomt en je hebt je Windows XP software en drivers dan moet 'ie het gewoon doen. Het is netals Windows 98 Cdroms of dergelijke. Bij XP doen ze het. Je hoeft geen zorgen te maken over de CDroms, als je een Vista koopt of je gaat upgraden dan doen de windows XP en lagere versies van Windows het gewoon op Windows Vista. Andere besturingssystemen zoals de Mac doen het niet op Windows. Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 17 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2006 (bewerkt) Helaas pindakaas Ik heb echter een beta versie, en ik kan daar geen enkele driver instaleren voor mijn moederbord en videokaart omdat dat alemaal drivers voor XP zijn, games enzo kan ik natuurlijk wel instaleren maar bij de meetse games zijn de screens misvormd.... EDIT: Of probeer je te zeggen dat als ik Windows XP helemaal terug instaleer met Service pak 2 en drivers van mijn moederbord en videokaart en dan pas upgrade naar Vista dat dan alles zou moeten werken ? Bewerkt: 17 januari 2012 door Joriz Reageren
Arjen Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Windows Vista komt officieel op 31 Januari 2007 uit. M'n broer heeft via zijn school gratis de beta versie gekregen. Vandaag kreeg hij de key om Vista te activeren. Helemaal gratis en 100% legaal. Vista ziet er echt zó fijn en grafisch uit. Prachtig. Je kan Windows XP niet upgraden naar Vista. Dat is hetzelfde als je Vice City wilt upgraden naar San Andreas. Dat kan niet. Windows Vista draait op alle videokaarten. Je hebt alleen de Games en bepaalde Software die niet meer op XP draaien. Maar dat betekent niet dat je die games meer kunt spelen. Reageren
Gangsta Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Windows Vista komt officieel op 31 Januari 2007 uit. M'n broer heeft via zijn school gratis de beta versie gekregen. Vandaag kreeg hij de key om Vista te activeren. Helemaal gratis en 100% legaal. Vista ziet er echt zó fijn en grafisch uit. Prachtig.Je kan Windows XP niet upgraden naar Vista. Dat is hetzelfde als je Vice City wilt upgraden naar San Andreas. Dat kan niet. Windows Vista draait op alle videokaarten. Je hebt alleen de Games en bepaalde Software die niet meer op XP draaien. Maar dat betekent niet dat je die games meer kunt spelen. Maar als er geen 'Windows Vista Capable' op staat kun je hem inderdaad niet upgraden. Maar upgraden kan wel hoor, je hebt daarvoor alleen bepaalde software nodig die in maart released worden. Het enige wat je nodig hebt is bewijs dat je Windows Vista Capable hebt. (Stikker op de voorkant van je PC) Of heb ik het verkeerd?? Reageren
Matiscus Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Met de Full-release van Windows Vista is namelijk alles compatibel dat compatibel is met XP. Vista is zo gebouwt zodat je alles nog kan draaien gelijk op XP. Vista heeft zelfs geen enkele driver meer nodig. Hij zoekt en doet alles werken van zichzelf. Natuurlijk is een extra driver soms heel handig. Ik weet dit allemaal omdat ik dit gelezen heb op een ander forum. Ik kan helaas geen link geven, want dat was in de Private section. Dus iedereen die een PC heeft jonger dan 3 jaar. Kan met veel geluk vista aan zonder enig probleem. Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 19 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2006 Met de Full-release van Windows Vista is namelijk alles compatibel dat compatibel is met XP. Bedoel je dat de versie van Vista die ik nu heb niet up to date is en dat ik moet tot de release en dat dan pas alles naar behoren gaat werken ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.