Blink Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Ey, Het kan zijn dat je de afgelopen week een topic van mij bent tegen gekomen waar ik de vraag stel of ik een PSP op Xbox 360 moet kopen. Ik heb heel veel advies gekregen van onder andere Summerbase en Pietje II. Na de hele tijd hebben nagedacht over wat ik nou moest gaan kopen kwam ik op een ander idee . Een nieuwe PC. Bovenstaande is voor mij eigenlijk wel een must. Volgend jaar wil ik ICT gaan studeren en mijn huidige PC heeft een beetje verotte specs * Processor is 664 Mhz * Werkgeheugen is maar slechts 64 MB * De videokaart is maar 8 MB * Er draait Windows XP op maar vraag niet hoe Voordat ik een nieuwe PC ga uitzoeken stel ik voor mezelf eerst even een aantal vragen. Het belangrijkste is natuurlijk ; wat wil je er zoal op gaan doen? De belangrijkste dingen voor mij die ik moet kunnen doen op een pc zijn: * Internet gebruiken zonder dat de pagina vastloopt en ik meldingen krijg dat er geen virtueel geheugen is. * Muziek downloaden, dus een grote hardeschijf is wel handig * Ik moet MSn kunnen gebruiken * De PC moet geschikt zijn voor Windows XP en Microsoft Office, ook wel belangrijk is dat deze lekker soepel lopen en het dus geen kwartier duurt voordat mijn pc aan staat. Games hoef ik er niet op te spelen want daar heb ik een Xbox voor. Deze computer van Acer kwam ik tegen op het internet, ik vind hem wel goed; Klik even hier Vrienden van mij raden hem af omdat er een Celeron proseccor in zit. Ik zelf heb daar niet zo heel veel verstand van dus misschien kan iemand hier mij wat uiteg geven over wat ik met deze pc kan en wat niet kan. Bedankt, Blink Reageren
SummerBase Geplaatst: 17 december 2006 Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Blink, mag ik je als eerste complimenteren met dit topic. Ik ben nog nooit zo'n net 'vragen'- topic in het Hardware Forum tegen gekomen en ik kon het dus gewoon niet laten om je te helpen met de keuze van je computer. Ik heb al een jaar of twee een geruime kennis over de hardware wereld dus het is ook wel redelijk te vertrouwen wat ik schrijf in mijn berichten hier. Je hebt al een aantal punten aangegeven die je wilt gaan doen met je computer en ik ben eens gaan kijken naar het systeem dat je graag wou hebben. Hieronder heb ik een quote van de spec(ificatie)s van het uitgekozen systeem. Daarachter heb ik ook een uitleg en beschrijving om het duidelijk samen te vatten wat het precies inhoudt. Processor: Intel® Celeron® C352D - Celeron processoren zijn hele zuinige producten, maar niet in prestatie; wat betreft de game- wereld. Ik kan wel zeggen dat je op een internet PC hier ruimschoots genoeg aan hebt en dat gewoon- desktop programma's het zonder problemen kunnen doen. Ik zou dan ook niet luisteren naar de mening van jouw vrienden, want dat zijn waarschijnlijk gamers en dat hoef jij niet aangezien je een Xbox 360 hebt/aan gaat schaffen.Geheugen: 512 MB DDR 400 MHz - Ik zou zeggen, twijfel niet aan dit geheugen, want 512 MB is zelfs vandaag de dag nog steeds voldoende voor een internet en zaken PC, echter is het niet meer voldoende voor games die tegenwoordig over de toonbank gaan, wil je toch af en toe een spel spelen? Dan kun je beter een 1024 MB reep nemen; verder is 400 M(ega)H(ertz) voldoende voor een goed systeem vandaag de dag. Cache: 512 kB L2 - Het Level 2 cache (supersnel geheugen in de processor) valt me wat tegen, maar het zal zeker niet minder wezen in de prestaties van een systeem dat voor jouw wensen moet voldoen. Wil je echter gaan gamen of met zware programma's werken? Dan zou ik minimaal 1024 L2 cache nemen. Harddisk: 160 GB S-ATA - Dit lijkt me ruimschoots voldoende voor een computer met MP3 muziek. 160×1024mb = 163840mb : 3mb (standaard formaat MP3 nummer) = 54613 nummers. Nou als dat niet genoeg is, dan weet ik het ook niet meer. Ik zou dit absoluut niet afraden, meer is natuurlijk beter, maar hier heb je echt voldoende aan. Geluidskaart: Onboard sound 5.1 - Als je niet veel waarde hecht aan 'muziek' dan voldoet een onboard - of eigenlijk gewoon een geluidschip op het moederbord- absoluut! Maar ben je een muziek liefhebber dan zou ik een duurdere geluidskaat nemen; maar goed daar ga ik het nu niet echt over hebben. Videokaart: 64 MB SiS Mirage SiS661GX (shared) - Het is geen goede videokaart dat kan ik j wel zeggen en er zullen ook niet veel dingen mogelijk zijn, dus gamen zit er niet in met deze videokaart, maar het is in ieder geval meer dan je al had en je kunt er wel een standaard game mee spelen, maar geen San Andreas, ik denk wel GTA III en misschien net GTA Vice City, maar meer ook niet. Ook beschikt dit geheugen over shared geheugen dat betekent dat hij zelf geen geheugen heeft, maar dat snoep hij gewoon af van het normale geheugen; dus het beste uit deze computer halen qua gaming zal er niet in zitten. Poorten: 6x USB 2.0 - Genoeg poorten om je apparaten aan te sluiten. Toetsenbord: PS/2 - Geen merk, lijkt me niet iets om druk over te maken. Muis: PS/2 scroll - Geen merk, lijkt me niet iets om druk over te maken. Netwerkkaart: 10/100 Mbps - Dit moet wel voldoen aan een ADSL/kabel verbinding denk ik, weet het eigenlijk wel zeker. CD/DVD-Rewriter: DVD+/-RW Double Layer - Ik weet niet wat voor merk het is, maar tegenwoordig brandt toch niemand meer heb ik het gevoel; dus het lijkt me wel een goede keuze. Kaartlezer: 9-in-1 Memory Cardreader - Hier kun je bijvoorbeeld een kaart van de digitale camera stoppen zo is het natuurlijk makkelijk om snel even een foto of een muziekje op een kaartje te zetten die daarvoor bestemd zijn, het is mooi mee genomen, maar echt nodig kun je het niet noemen, want er zit ook meestal wel een kabel bij als je iets koop waarbij je van computer naar apparaat moet. Besturingssysteem: Windows XP Home editie SP2 - Dit is een normaal besturingssysteem zoals je wel verwacht had, het is legaal en dat is natuurlijk mooi mee genomen, maar besef wel dat volgend jaar Windows Vista uit komt, maar die zal denk ik niet volledig werken met zijn volle functionaliteit op dit systeem. Als je het helemaal hebt gelezen dan kan je waarschijnlijk wel concluderen dat het een prima systeem is voor weinig geld en dat is ook nog helemaal voor je in elkaar gezet. Zoals ik al zei bij het onderdeel videokaart- je zal hier niet optimaal op kunnen gamen. Je kunt hier (kan ik met veel vertrouwen zeggen), rustig op werken met internet en word en muziek tegelijk. Maar maak het niet te bond, ik had het ook wel eens op mijn studenten pc; dat ik gewoon met tachtig programma's tegelijk werkte en dan gaat hij vast lopen, dunkt me.Ik kan ook met vol vertrouwen verkondigen dat de pc binnen 2,5 minuten aanstaat als hij vol staat met troep, en dat zal wel minder zijn als hij leeg- staat aan bestanden. Je zult dus merken; hoe meer bestanden op je computer hoe slomer het gaat, maar dit is een keurig samen gesteld voor een student. Geen games, maar gewoon voor serieus typ en lees werk. Ik wens je enorm veel succes en plezier bij de keuze/aankoop van de computer. Het was me een genoegen om één heel uur alles voor je uit te zoeken! Reageren
Blink Geplaatst: 17 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2006 Summerbase jij bent de beste Ten eerste wil ik jouw bedanken voor je compliment over mijn post. En wat je zegt, die Acer Pc is goed voor het normale werk op een computer. Ik ben erg blij met jouw post, ik heb er tenminste wat aan. Op verschillende andere Game/Gadget forums kreeg ik andwoorden die echt nergens op sloegen. Gelukkig kwam jij met een uitgebreide post waar ik iets mee kan. Hopelijk ben ik binnenkort online op het GTA Forum met de Acer pc. Nogmaals heel erg bedankt, Blink Reageren
Blink Geplaatst: 20 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Sinds vandaag heb ik de Acer PC. En tot nu toe is alles van wat Summerbase heeft beschreven waar! De PC is snel genoeg voor mijn doen, echt waar . Ik zit nu op het forum, media player en msn staan aan en geen enkel teken van vertraging. Hoop ook veel plezier van de computer te hebben maar dat zal vast en zeker wel gaan lukken. Nogmaals wil ik Summerbase bedanken voor zijn ijzersterke uitleg, ik moet nu gaan moet namelijk nog wat leren. Groeten, Blink Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.