Jump to content

Wist je dat ..


RRMR

Recommended Posts

Er zijn momenteel zo'n 150 mensen bij Rockstar North aan het werk aan Grand Theft Auto IV?

Dit werd bekend gemaakt door Janco Partners analist Mike Hickey, een financiële consultant voor Take Two Interactive, de eigenaar van Rockstar.

Het hele bericht (bron: FOK!games)

Het blijkt wederom dat de mensen bij Rockstar North en Take 2 erg goed zijn in het geheim houden van informatie over hun nieuwste games. Over de nieuwste iteratie in de Grand Theft Auto serie, Grand Theft Auto IV, weten we eigenlijk nog helemaal niks buiten de releasedatum. Setting, personages, wapens, soundtrack en zelfs de naam zijn allemaal nog niet bekend gemaakt. Toch is er vandaag een klein beetje nieuws te melden over het eerste next-gen deel van één van de grootste franchises van de afgelopen generatie.

Aan Grand Theft Auto IV zouden momenteel namelijk zo'n 150 mensen bij Rockstar North aan het werk zijn. Dit kleine feitje werd bekend gemaakt door Janco Partners analist Mike Hickey, een financiële consultant voor Take Two Interactive, de eigenaar van Rockstar. Volgens Hickey is Rockstar tevens in staat om van Grand Theft Auto IV een ervaring te maken die op elk vlak superieur is aan de geboden ervaring van de delen op de vorige generatie consoles.

Op Planet Grand Theft Auto maakte men ook nog een kleine vergelijking met Grand Theft Auto: Vice City dat in 2002 verscheen op de PS2. Aan deze game zouden, afgezien van stem- en motion capture-acteurs, zo'n 130 mensen hebben meegewerkt.

Grand Theft Auto IV verschijnt op 19 oktober 2007 voor Xbox 360 en PlayStation 3.

Het is geen geweldig nieuws, maar wou het toch met jullie delen.

NIEUWS UPDATE

Grand Theft Auto 4 zal gebruik maken van de Rockstar Advanced Game Engine, oftewel RAGE. Deze grafische engine hebben we eerder al kunnen bewonderen in Rockstar hun laatste game, Table Tennis.

Bewerkt: door RRMR
Link to comment
Delen op andere websites

Nou 150 Mensen klinkt voor een grote game mij in de oren iet wat weinig maargoed . Hopelijk zijn het wel prof's die deze game het kopen waard maken . Hopelijk met veel nieuwe effecten . Verder denk ik dat de eerste screens bv 10 standaard 2 maanden van te voren zal zijn . En dan als de laatste maand is aangebroken steeds nieuwe bij komen :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te weten. Ik hoop dat de resultaten heel erg goed zullen zijn, want 150 mensen die in een jaar een hele grote game moeten maken is wel heel erg weinig. Maar ik denk dat dit wel goed komt.

San Andreas is twee jaar geleden, dus hebben ze geen één, maar drie jaar de tijd om aan GTA IV te werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te weten. Ik hoop dat de resultaten heel erg goed zullen zijn, want 150 mensen die in een jaar een hele grote game moeten maken is wel heel erg weinig. Maar ik denk dat dit wel goed komt.

San Andreas is twee jaar geleden, dus hebben ze geen één, maar drie jaar de tijd om aan GTA IV te werken.

Want ze hebben natuurlijk geen andere games ontwikkeld in de tussentijd ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

R* North heeft in de tussentijd geen andere spellen meer uitgebracht. We kunnen er dus zeker van zijn dat ze al volop bezig waren met GTA IV toen wij San Andreas onder de kerstboom vonden. De GTA Stories zijn van een andere afdeling van R*.

En in 3 jaar tijd kan er toch weinig fout gaan. De verhaallijn zullen ze nouw al wel grotendeels bedacht hebben en de steden ook al grofweg gemaakt :D .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat we niet moet zeuren op Rock* dat het 3 jaar duurt, want iedereen roept wel dat alles er in moet komen maar niemand heeft geduld. Iedereen verwacht er veel van, dus hier zal wat tijd voor nodig zijn. Voor San Andreas hadden ze maar 2 jaar nodig, dit klopt, maar je kan pas kritiek geven op de lange tijd waarin het spel in de maak was als het uit is, niemand kent het nog en niemand weet dus of het goed is.

Ontopic:

Een leuk feitje maar er klopt iets niet. Er zijn 150 mensen die meewerken aan GTA IV, en 130 aan Vice City. Hiertussen zit GTA San Andreas nog, en er wordt niet vermeld hoeveel mensen hieraan hebben meegewerkt. Dit kunnen er dus ook veel meer dan 150 zijn, ik vind het opmerkelijk dat dit er niet bij staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te weten, ik denk trouwens dat we de eerste info/screens zo rond februari/maart kunnen verwachten.

Ik denk ongeveer in September :D

Dat is denk ik wat laat. Februari/Maart is te vroeg. Ik denk ook ergens tussen juli/augustus.

Bewerkt: door haha
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk om te weten. Ik hoop dat de resultaten heel erg goed zullen zijn, want 150 mensen die in een jaar een hele grote game moeten maken is wel heel erg weinig. Maar ik denk dat dit wel goed komt.

San Andreas is twee jaar geleden, dus hebben ze geen één, maar drie jaar de tijd om aan GTA IV te werken.

Want ze hebben natuurlijk geen andere games ontwikkeld in de tussentijd ;) .

Rockstar North heeft inderdaad geen andere games ontwikkeld. De games die Wakkiegeslacht noemde zijn niet door Rockstar North, maar een andere afdeling van Rockstar gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...