Jump to content

(H:)>(C:)

$NeoSyp$

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ha mensen,

ik heb dus laatst een nieuwe PC gekocht, die veel sneller is dan mijn oude PC. Maar na het installeren heeft mijn Pc mijn harde schijf (ik heb er 1) (H:) inplaats van het normalke (C:) genoemd. Nu is een van mijn USB poorten ofzo (C:). Hier is een plaatje van mijn computer:

mycomputergu4.th.png

Ik wil dus dat (H:) weer (C:) wordt. Gewoon omdat ik dit leuker vind.

Bedankt! :cya:

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:
Ha mensen,

ik heb dus laatst een nieuwe PC gekocht, die veel sneller is dan mijn oude PC. Maar na het installeren heeft mijn Pc mijn harde schijf (ik heb er 1) (H:) inplaats van het normalke (C:) genoemd. Nu is een van mijn USB poorten ofzo (C:). Hier is een plaatje van mijn computer:

mycomputergu4.th.png

Ik wil dus dat (H:) weer (C:) wordt. Gewoon omdat ik dit leuker vind.

Bedankt! :cya:

Als je naar control panel gaat, en selecteerd klassieke weergave, dan heb je een groep Administratieve toolds of iets dergelijks (ik heb engelse xp). Daar zit een item "Computer management" bij.

In dat programmatje heb je in de linker balk een lijstje van hulpmiddelen, daarbij staat schijfmanager.

Als je daar naar toe gaat kun je de indeling van je harde schijven zien. Daar staat ook de schijfletter bij, en via het rectermuisknop menu kun je hem aanpassen.

Hartelijk dank, ik ga hem meteen aanpassen! :cya:

EDIT: Helaas kan dit niet. Ik krijg dan het bericht: "Windows cannot modify the letter of your boot volume or system volume." Jammer, maar toch bedankt...

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:

Blijkbaar vind windows het niet fijn als je de belangrijkste partitie van driveletter veranderd. Ik denk dat je dan met de standaard dingen niet echt ver komt. Ik ben bang dat je een nieuwe installatie moet doen om het goed te krijgen....

Geplaatst:
Blijkbaar vind windows het niet fijn als je de belangrijkste partitie van driveletter veranderd. Ik denk dat je dan met de standaard dingen niet echt ver komt. Ik ben bang dat je een nieuwe installatie moet doen om het goed te krijgen....

Een nieuwe installatie voor een partitie letter is overbodig en duidelijk niet nodig, door een makkelijke letter wisseling kan het veranderd worden.

Geplaatst:

Een nieuwe installatie voor een partitie letter is overbodig en duidelijk niet nodig, door een makkelijke letter wisseling kan het veranderd worden.

Ok, dan ben ik wel erg nieuwschierig hoe dat moet ??

Ik zal je proberen te helpen:

Ok, ten eerste veronderstel ik dat je de beheerders-rechten hebt op je pc.

Hier is wat je moet doen:

1. Deze Computer
  2. Instelling wijzigen
  3. Klassieke weergave
  4. Systeembeheer
  5. Computerbeheer
  6. Opslag > Schijfbeheer
  7. Rechts klikken op Harde Schijf
  8. Stationsletter en paden wijzigen
  9. Bijv. C instellen. Pas op: je kunt de letter niet in C veranderen zolang je andere drive hem gebruikt. Er zal dus niets anders op zitten dan eerst nog die drive een andere naam te geven (X bijvoorbeeld)

Hopelijk ben je hier iets mee,

Blu3ice :cya:

Bewerkt: door Blu3ice
Geplaatst:

het probleem is, dat mijn (c:) een usb poort is (die hij bij mijn oude pc nooit showde behalve als er iets in zat?) en daarbij heb ik geen optie tot letter veranderen...

Geplaatst:
http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=36377

Waarschijnlijk is C al in gebruik door een verwisselbaar medium.

Verander die in Z of iets dergelijks.

^Zie de link voor Goudvis.

^Zie hierboven

Ik zal je proberen te helpen:

Ok, ten eerste veronderstel ik dat je de beheerders-rechten hebt op je pc.

Hier is wat je moet doen:

1. Deze Computer
  2. Instelling wijzigen
  3. Klassieke weergave
  4. Systeembeheer
  5. Computerbeheer
  6. Opslag > Schijfbeheer
  7. Rechts klikken op Harde Schijf
  8. Stationsletter en paden wijzigen
  9. Bijv. C instellen. Pas op: je kunt de letter niet in C veranderen zolang je andere drive hem gebruikt. Er zal dus niets anders op zitten dan eerst nog die drive een andere naam te geven (X bijvoorbeeld)

Hopelijk ben je hier iets mee,

Blu3ice :cya:

Blu3ice dom dat je het maakt want ik had duidelijk een link geplaatst naar het topic van de gewenste oplossing.

@ $NeoSyp$

Ik heb er even over nagedacht, en ik denk niet dat je het moet proberen aan te passen. De melding die windows geeft dat je niet de driveletter van de belangrijkste partitie kunt wijzigen is niet voor niets.

Het probleem is namenlijk dat windows in het register heel veel bestandslokaties bijhoudt in het register, die ongeldig zouden worden als je de driveletter van de hoofdpartitie zou aanpassen. Dus al zou je het voor elkaar krijgen, je zult daarna tegen onverwachte problemen aanlopen met willekeurige programma's.

-=-

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=36377

Waarschijnlijk is C al in gebruik door een verwisselbaar medium.

Verander die in Z of iets dergelijks.

^Zie de link voor Goudvis.

Dit topic had ik inderdaad nog niet gezien, het komt op het zelfde neer als wat ik in een van de eerste posts ook al verteld had. Het probleem is echter dat dit niet werkt voor de hoofdpartitie. Als je de driveletter voor de hoofdpartitie zou aanpassen zonder alle verwijzingen in het register recht te zetten, zal windows hoogstwaarschijnlijk niet meer fatsoenlijk functioneren. Dit is neem ik aan ook de reden dat dit afgeschermd is in windows, en heeft dus niets te maken met het al dan niet bezet zijn de letter C.

Bewerkt: door Goudvis

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...